Så här gjuter du en betongljusstake

Gjuta Betong / Permalink / 15
UPPDATERING!!
Så här blev min egna ljusstake!! Klicka här!


I helgen har jag laddat upp med en säck betong för här skall gjutas! Inspirationen har jag fått från härliga Sania Hedengren, inredningsjournalist och stylist samt Susanna Zacke, inredare och utbildad dekoratör. De här otroligt kreativa tjejerna har nyligen gett ut boken "Betong : en gjuten hobby" fylld med roliga idéer och praktiska tips.



Se bara på den här fiffiga lösningen att gjuta en ljusstake av en gammal Pet-flaska. Du klipper bara av flaskan, fyller den med betong och sätter i ett ljus för att få till hålet. Låt torka ett dygn och håll den ev. fuktig. Vips så har du en sådan här snygg inredningsdetalj.


Foto: Med lån och tillstånd från Sania Hedengren

Tips: Nästa vecka är det tävlingsdags igen. Då kan du vinna en alldeles egen Sven...
#1 - - Carina - inspirera:

Åh vilket bra helgtips! Jag har så länge tänkt att jag skulle gjuta lite...kanske jag ska göra det i helgen ;)

Kramen.

#2 - - Zun:

Men vilken bra idé! Ljusstakarna blir verkligen zunderbara. Det ska jag försöka mig på någongång.



Ha det gott!

/Zun

#3 - - Sussi:

Bra boktips, finns på mitt biblioteket.

#4 - - Bettan:

Hej, hej!

Vilken enkel men ändå rolig idé.

Lycka till med gjutningen och ha en trevlig helg :)

#5 - - Maria:

Blev tokinspirerad av den där boken som jag köpte för ungefär en månad sedan, så här ska också gjutas när det blivit lite varmare utomhus. Har börjat samla på olika byttor och lådor.

#6 - - Milla:

Kul och bra idé att använda flaskor!

Tänker på när jag och en kompis fyllde massor med betong i en stor papplåda...(!) Den sprack och all betong rann ut över grusgången (det var den grusgången...)

Lycka till!!

Kram

#7 - - Jenny:

Va kul! Jag älskar betong... Hoppas på bilder när du är klar.

#8 - - Annas inspiration:

Så läckert,

betong är snyggt!

ha en fin fredag

#9 - - AngelPearls:

Underbar bok -kul ljusstakar! Nån gång ska man väl prova på att gjuta i betong också -annars är farsan bra på det..Ha en fin helg//Eva

#10 - - Anonym:

Verkar vara en bok för mig!

Trevlig helg!

Kram

#11 - - Proforma:

Det var jag! Verkar struligt med "kom ihåg mig-rutan idag!

#12 - - Helen:

Den boken skulle jag vilja ha!

#13 - - Ullis/Leva på landet:

Tack för tipset om boken. Vi ska gjuta med barnen i skolan här i maj. Då kan vi få lite inspiration.

Ha en skön helg!

Kram Ullis

#14 - - Anna skata:

Även jag är ägarinna till ett exemplar och längtar till dess att första projektet är sjösatt!



Godkväll.



Anna Skata

#15 - - hemmabloggaren:

Bra tips, måste kolla in den boken.

Till top