Så här blev första betonggjutningen!

Gjuta Betong / Permalink / 14
Jag berättade inför helgen att jag skulle prova på att gjuta i betong och så här blev första testet! Trots lite "luftfbubblor" så är jag faktiskt lite stolt över att jag fixade det och man lär sig säkert tekniken med tiden. Det blev även lite andra betong-prylar när jag ändå höll på. Men dessa står på torkning så håll utkik inom kort för bilder på bl.a. mina små betongrosor...


Foto. Karin Borg/Ellas Inspiration

Missa inte att delta i tävlingen här hos mig! Klicka på bilden!
Tävla & Vinn hos Ellas Inspiration 
#1 - - Matilda:

Åh så läckra!



Såna skulle jag också vilja göra :-) Hur gör man rent praktiskt, vars köper man betong och hur blanda man ihop det liksom? Krävs det mycket plats osv?

#2 - - A-C:

Det lyckades ju jättefint! Härligt rustikt med betong och formen av flaskan blir väldigt snygg.

Skulle själv vilja göra hållare för marschaller, dom där små i folieformar, men vet inte vad jag skulle använda som formar.

#3 - - Zun:

Det blev ju superfint! Ser fram emot de andra sakerna du har gjutit också. Det är så snyggt med betongkrukor och annat, ljusstakarna skulle kunna bli en favorit här hemma.... om jag bara får tummen ur vill säga ;-)



Ha det gott!

Kram Zun

#4 - - House of Jammi - blogg och webshop:

Betong är ett läckert material med sin råa känsla. Det verkar roligt att göra grejer själv. Själv går jag fortfarande och väntar på inspiration för att sätta igång och gjuta själv.



MISSA INTE TÄVLINGEN PÅ HOUSE OF JAMMI - BLOGGEN! SE INLÄGG 19 APRIL.

#5 - - Carina - inspirera:

Åh så fint! Jag tycker luftbubblorna gjorde det lite mer spännande...klart att du ska vara nöjd.

Ser fram emot fler alster...

Kramen.

#6 - - Helen:

Ser ut som ett jätte bra första försök, vad nyfiken jag blev på dina betongrosor, det skulle jag gärna göra själv!

#7 - - Malin - tjusigt:

Jättefina!

#8 - - Bettan:

Hej hej! Vad fin den blev. Jag tycker faktiskt att det är snyggare och blir lite mer liv i det hela när det är lite luftbubblor :)

Ska bli kul att se resten av det du har gjort.

Kram på dig!

#9 - - Maria:

Fint! Det där ska jag också testa såsmåningom.

#10 - - Kerstin:

De blev ju jättefina. Bra jobbat! :)

Ha det gott.

#11 - - BP:

Jättefina dina "lljusstakar". Ärligt talat så är det just bubblorna som gör dom så levande. Snyggt!

#12 - - Caroline:

Så fint det blev! Väldigt smart! Ha en bra dag!

#13 - - Britta S:

Hvor er de smarte. Tror jeg vil prøve at lave sådan nogle selv.

#14 - - Katja:

Spännande! Hur gör man? Blev ju finfina i alla fall!

Till top