Griffeltavla i miniformat...

Pyssel / Permalink / 3
Så här inför helgen tänkte jag visa en annan griffeltavla som jag gjort ifall ni blir lite pysselsugna. Den lite större varianten såg ni här och jag har även gjort en i "miniformat". Perfekt storlek för ett klassiskt recept, nämligen kladdkaka som jag skrivit dit med en griffelpenna. Kladdkaka är något som vi ofta bakar hemma hos oss så det blev toppen att alltid ha receptet nära tillhands.


Foto: Karin Borg - Ellas Inspiration

Ja, ni ser! Det finns mycket kul man kan göra med griffelfärg.

Ha nu en riktigt mysig fredag!

Kram Karin

I bakgrunden skymtar betongtapeten från Mr Perswall , jag är så nöjd!

#1 - - Tess - Fröken Fjäril:

Vad fint, nu blir jag sugen på att pyssla.

#2 - - Helena:

Kul idé med griffeltavlor i miniformat. Jag har målat hela insidan på vår ytterdörr i griffeltavlefärg och där kan vi skriva små meddelanden till varandra eller kom-ihåg:isar.



Jag har precis startat en ny pysselblogg förresten, välkommen in och kika om du vill. :-)

#3 - - Nellie:

Snyggt och smart! Perfekt med favoritreceptet nära till hands. Här hemma hade det nog blivit scones-recepet (från Veckorevyn, dvs det har några år på nacken) som hade fått hedersplatsen. Trevlig helg! /Nellie

Till top