Tävla & Vinn TASSIMO kaffemaskin

/ Permalink / 126
Som jag berättade igår har vi fått prova en TASSIMO-maskin och då avslöjade jag även att detta även skulle gynna er... Jag drar nämligen idag igång en tävling där du har chansen att vinna en egen TASSIMO-maskin i valfri färg. Färgerna som finns att välja på är Silk Silver, Magic Black, Glamour Red and Morning Sun Orange och du ser dem här (klicka)!



Tävlingsregler

Det enda du behöver göra är att besvara dessa två frågor. 1) Vem skulle du helst ha oväntat besök av? Motivera. 2) Om du vinner, vilken färg vill du då ha på din
TASSIMO-maskin

Om du länkar till tävlingen från din blogg eller Facebook så ökar dina chanser att vinna med det dubbla...

Även du utan blogg eller FB kan öka dina chanser att vinna. Det enda du behöver göra är att tipsa tre vänner om tävlingen via mail och du får också dubbel chans! Skicka kopia på mailet till
ellasinspiration@comhem.se, märk mailet med "TÄVLING".

Glöm inte att lämna ditt svar som en kommentar till detta inlägg och skriva om du länkar alt mailar!!

Tävlingen avslutas Måndag 8 november kl. 23:59. Ev. vinstskatt betalas av vinnaren själv.

Lycka till!

Karin
#1 - - Helene:

Jag vill gärna tävla om en Tassimo.

1. Eftersom min kaffekokare är gammal och gör äckligt kaffe vill jag gärna ha besök av Jimmy Åkesson och bjuda honom på en kopp!

2. Svart!

Jag länkar via Facebook.

#2 - - Ulrika B.:

Hej!



1. Jag skulle bjuda min bästis på kaffe, cause I love her!

2. Svart

#3 - - Sofia:

Jag vill gärna tävla om en Tassimo



1. I detta höstmörker i väntan på att snön ska lysa upp tillvaron skulle jag gärna få oväntat besök av underbara Carolina Gynning. Självklart skulle jag bjuda henne på en kopp lyxit kaffe och samtidigt passa på att sno åt mig lite av hennes härliga energi.



2. Svart



Jag tipsar 3 vänner via mail och länkar via FB

#4 - - JohannaDesign:

1. Jag skulle vilja bjuda min mamma på en kaffe och en pratstund. Min mamma dog hastigt för många år sen när jag var ung och jag fick aldrig chansen att ta farväl eller tala om hur mycket jag älskade henne.



2. Jag vill vinna en i svart



Jag har länkat till tävlingen i min blogg. Vänligen Johanna

#5 - - Katja:

Jag vill gärna tävla om an Tassimo

1. Jag skulle gärna vilja ha oväntat besökt av vem som helst av mina systrar. Vi bor alla alldeles för långt ifrån varandra och ses alltför sällan. Dessutom är jag den enda som inte kan göra ordentligt kaffe..

2. Silver



tack för super blogg! Ha en bra dag, Katja

#6 - - Matilda:

1) Jag skulle helst vilja ha oväntat besök av min farmor eftersom att hon alltid har något gott nybakat med sig och alltid är på så bra humör och gör mig glad! Och om jag skulle vinna en Tassimo-maskin skulle jag även kunna bjuda tillbaka med lite gott kaffe, eftersom hon älskar kaffe! :)



2) Om jag vinner skulle jag vilja ha en Tassimo-maskin i färgen Magic Black!



Har länkat/tipsat om tävlingen på min blogg!

#7 - - Matilda:

Nej, nu ångrade jag mig om man får det. Silk Silver skulle jag vilja ha på Tassimo-maskinen om jag vinner :)

#8 - - Erika:

Jag vill också vara med och tävla!



1, jag skulle bjuda min underbara farfar Ture på det bästa han vet - Kaffe (och bulle såklart). han bor nu på demenshem och minns mig inte längre, men vem vet dofter och smaker sägs ju locka fram minnet! Hoppas :)



2, Silk Silver



(Så lämnar jag bryggaren på hemmet sedan, så får ju fler njuta!)



Tack för en härligt inspirerande blogg

#9 - - Carina - inspirera:

Jag vill gärna vara med och tävla!

Mina svar!

1). Jag skulle vilja bjuda mannen i mitt liv på en underbart god kopp kaffe - för att han jobbar så mycket och skulle behöva en stunds riktig avkoppling.

2). Sink Silver skulle passa hemma hos mig!



Jag hoppas på extra tur och länkar:

http://inspirera.bloggsida.se/tavling/tavla-vinn-12



Kramen.

#10 - - Ellen Hagström:

1.Jag skulle vilja bjuda jediriddaren Obi-Wan Kenobi från Star Wars på en kopp kaffe. Jediriddare är mitt drömjobb, och jag tänkte att han kanske kunde ge mig några tips. Dessutom är jag inte helt säker på att dom har kaffe på hans hemplanet, och att dricka riktigt gott kaffe är ju en upplevelse som ingen borde missa!

2. Jag skulle vilja ha en svart Tassimo-maskin.

(Jag länkar via Facebook och skickar mejl)

#11 - - Sandra L:

1. Jag skulle vilja bjuda min pappa på en stor och lång kopp kaffe och få berätta om allt som har hänt mig och visa mina två underbara barn deras morfar. Fast det blir svårt då han inte finns med oss längre. :(

2.Jag skulle vilja ha den härligt röda, glamour red, om jag vinner.



Håller tummarna och hoppas på tur. Länkar även från FB.

#12 - - kath:

Jag är mammaledig så alla oväntade besök är välkommna! Extra roligt vore det ju om någon av mina kaffe älskande tjejkompisar skulle dyka upp!



Jag skulle vilja ha en svart!



Jag facebookar om denna sköna tävling!

#13 - - Sofia:

1: Jag skulle vilja bjuda DIG på en kopp kaffe, jag tror att vi skulle kunna prata trender, inredning och pyssel i flera timmar eftersom vi båda verkar vara pysseltokiga! :)

2: Om jag vinner skulle jag nog vilja ha en i silver :)

Heja mig! :)

#14 - - Lina:

Åh vad roligt!



1) Jag skulle gärna få oväntat besök av min systerdotter Isabelle som är 1 år och tio månader. Hon dricker visserligen inte kaffe men hon är alltid så go och glad och gör mig på bra humör.



2) Om jag vinner så vill jag ha min Tassimo i Silk Silver. Tror det blir snyggt i vårt lilla kök :)



Jag länkar till tävlingen på min blogg: http://linasinredning.blogg.se/2010/november/jag-vill-vinna-en-tassimo.html

#15 - - Hanna - Whiterainbow:

Jag vill vara med och tävla!



1. Oväntat besök skulle vara DU för mig, jag skulle bjuda dig på valfri kopp från Tassimo maskinen. Det skulle vara en trevligt tillfälle för oss att prata inredning, eller allt mellan himmel och jord.

2. Skulle jag vinna skulle jag vilja ha Magic Black maskinen!



Jag dubblar mina chanser i tävlingen genom att länka till tävlingen i min blogg: http://whiterainbow.blogg.se/2010/november/tavling-hos-ellas-inspiration.html



Kram Hanna

#16 - - Annelie:

1.Jag skulle vilja ha ett besök av "Herren där uppe" och bjuda honom på en härlig kopp kaffe, så han kunde bli snäll och bota oss alla med hemska och tråkiga sjukdommar, lite snuva osv. får vi stå ut med.

2. Magic Black

#17 - - majo:

Jag vill vara med!



1. Om jag fick oväntat besök skulle jag vilja att det var min kompis Madde som jag inte träffar så ofta nuförtiden. Då skulle vi prata om allt möjligt och ha en trevlig fikastund tillsammans.

2. Om jag vann skulle jag vilja ha maskinen i färgen glamour red.



Jag har även dubblat mina chanser genom att länka via facebook.



#18 - - Frida H:

1) Jag skulle vilja ha besök av en gammal brevkompis. Jag har av någon anledning börjat tänka på vad vi gjorde tillsammans när vi var mindre (vi skrev till varandra när vi var 11-13 år gamla) och jag undrar vad hon hittar på med nu. En magkänsla säger mig att när jag börjar tänka på gamla bekanta så brukar jag springa in i dem på stan eller något liknande. Så vi får väl se! Om jag träffar henne eller inte!



2) Om jag vill bestämma skulle jag vill ha Morning Sun Orange som färg. Underbar!

#19 - - Marie A:

1. Skulle helst vilja ha oväntat besök av Ingvar Kamprad och Tomten! Har en lång önskelista till mitt "snart klara" kök som jag gärna skulle vilja gå igenom med dessa två herrar! Det den ene inte kan förse mig med får jag önska av den andre! En kaffemaskin skulle vara pricken över i!

2. Vill gärna ha en maskin i svart.

Länkar från min FB-sida till tävlingen.

#20 - - Suzanne:

#21 - - Suzanne:

1) Om jag fick oväntat besök skulle jag vilja bjuda min mamma på en kopp gott kaffe! Hon uppskattar kaffe och bor alldeles för långt bort just nu!



2) Magic black



Jag länkar från min blogg!

#22 - - Emma:

Jag skulle helst vilja få oväntat besök av Isabella Löwengrip för personlig pepping i denna mörka årstid.

Jag skulle vilja ha den svarta.



Länkar om tävlingen i min blogg.

http://godisflickan.blogg.se/2010/november/vinn-en-tassimo.html

#23 - - Lynn:

Men vilken läcker liten sak. Att den inte bara gör vanligt kaffe är ju ett jätteplus.



Det finns några stycken som jag skulle bjuda på en kopp om dom dök upp, men ett riktigt oväntat besök (som det ju handlar om hihi) skulle det helt klart vara om Johnny Depp kom förbi. Vilken lycka! :) han ser ut som en riktig kaffenisse, så han skulle få det och jag själv skulle dricka choklad. Till det skulle vi äta en god hemgjord kaka och vi skulle prata om vädret och lösa alla världens problem. Vilka drömmar man har va :) men det skulle verkligen vara ett oväntat besök.



Alla färger var snygga, men jag gillar att sticka ut lite så om jag vinner skulle jag vilja ha Morning Sun Orange :)

#24 - - Tess:

Jag skulle vilja ha oväntat besök av min kära mamma. Hon har problem med magen och behöver en kaffemaskin, eftersom det är mindre garvsyra i det kaffet. Jag skulle ge den till henne och den svarta skulle passa utmärkt i hennes kök!

#25 - - Anna:

Det måste ju bli Dr MacDreamy....i Greys ;) Han kan behöva en skön kopp kaffe tror jag. Hahah



Vinner jag skulle jag antingen vilja ha den svarta eller den med lite silvriga sidor. Skitsnygg! (som doktorn då ) Kramen Anna

#26 - - Malin:

1, Jag skulle gärna bjuda Robbie Williams på en kopp kaffe. Han är min absoluta idol inom musiken och han skulle nog kunna berätta en hel del smaskiga saker om sitt liv och andra kändisar =)



2, Den i silver skulle passa hemma hos oss! :)

#27 - - Lisa:

1. Jag skulle vilja få oväntat besök av mina nya grannar och hälsa dem välkomna till området! Men det blir nog till att bjuda över dem på en kopp kaffe...

2. En Magic Black skulle jag vilja ha ifall jag vinner!

Jag länkar till min blogg!

Kram Lisa

#28 - - Annica:

1. Oväntat besök är alltid kul, så oavsett vem som dök upp med ett leende skulle nog få en kopp kaffe!

2. Skulle jag vinna en TASSIMO skulle jag gärna vilja ha en Silk Silver.

#29 - - EvaMarie:

Om jag fick oväntat besök så skulle det vara av sonen Henrick..och med sig skulle han ha dig förståss!!!! Hoppas besöket blir av strax före jul...då har jag hunnit sätta i min julbelysning på balkongen...snön skulle falla i stora flingor, vi skulle njuta av det goda kaffet i olika smaker.... och självklart prata om era förtjusande bloggar!!! Skulle jag vinna en kaffemaskin så skulle jag önska en svart!!!!!! Välkommen hem till mig!!!!!

#30 - - Cissi:

Hej du! Jag vill självklart vara med och tävla!



1. Om jag fick välja helt fritt, skulle jag troligtvis bjuda hem den för mig helt svenska okända tjej som för många år sedan i Tyskland, på en mack-toalett, ropade ut till sin syster "där ströp jag en neger", och hon trodde väl i sin vildaste fantasi aldrig att någon svensk skulle vara inne på toaletten samtidigt. När hon kom ut stod mamma och tvättade händerna och hon hade en reklam t-shirt från Gevalia på sig, där det på ryggen stod "När du får oväntat besök".... Gissa om tjejen sprang ut fortare än kvickt?! Och det hade verkligen varit oväntat att få se henne i mitt kök - drickandes Gevalia-kaffe...:-)



2. Jag skulle vilja ha den ruskigt snygga svarta!!



Länkar såklart från bloggen...:-)

#31 - - Maria:

Om bjudningsönskan är helt fri - Tänk att kunna bjuda Astrid Lindgren på en härlig kopp kaffe, ackompangerad av hennes underbara sagor... Tyvärr så är det ju helt omöjligt. Nästa lika omöjligt är det att få besök av min älskade systerdotter Antonia, som flyttat till Filippinerna. Det skulle inte vara illa heller, att få ge henne en varm, härlig kopp kaffe på sängen.

Silk Silver tycker jag var snygg, fast det är ju den svarta med och den oranga...

Länkar från FB, fast jag är inte helt säker på hur jag gör, så för säkerhets skull, så skickar jag mail också



/Maria

#32 - - JENNIE:

1. Om jag skulle få välja vem jag skulle få oväntat besök av så skulle det vara min pojkvän. Han arbetar i Stockholm under veckorna och är enbart hemma på helgerna. Tänk om han bara kunde dyka upp sådär mitt i veckan, det skulle vara bättre än om Michael Jackson hade återuppstått och stått utanför dörren!



2. En glamour red skulle passa bra i vårat lilla kök! :)



När jag och min pojke denna såg blev vi helt kära,

så att vinna en skulle vara en stor ära!



Vi kommer använda den mycket, det kan vi lova,

kanske för mycket så vi inte kommer kunna sova!



För mig är den här maskinen ingen viktig sak,

men min pojke älskar den lika mycket som min lilla bak!



Att få vinna den åt honom vore helt underbart,

tänk vilken stor glädje som kommer ta fart!



Han kommer skrika, hoppa och skratta,

men han kommer säkert spilla ut sin espresso på mattan!



Men det gör inget för jag älskar honom ändå,

därför vet jag att han förtjänar denna så!



Nu håller jag tummar, tår och hår

#33 - - Helene:

1.Jag skulle gärna få oväntat besök av Ernst Kirchsteiger, så han kan ge mig lite inredningstips från naturen. Vi har en hel del skog där det finns material att använda till inredningen.

2. Färgen på min Tassimo skulle vara Morning Sun Orange

Jag länkar självklart från min blogg och håller tummarna.

#34 - - Anonym:

#35 - - Petra:

Jag skulle väldigt gärna få besök av Filip och Fredrik! De två är helt galna och det så skulle vara helt otroligt roligt att få ta en kopp java med dem! Deras härliga humor kan muntra upp vem som helst och man säger ju att ett skratt förlänger livet.....



Eftersom jag är så fruktansvärt dålig på att brygga kaffe så skulle en alldeles egen kaffemaskin vara helt perfekt! Hemma blir det mest pulverkaffe så nu håller alla mina vänner tummarna för att jag ska vinna!

Jag håller också tummarna för en vinst och hoppas också att drömgästerna kan ingå i priset;)



Jag har så klart tipsat en massa vänner och din roliga tävling och även skickat kopia till dig!

#36 - - Petra:

Oj, jag glömde färgen, men om jag vinner (hoppas, hoppas, hoppas) så önskar jag mig en i Silk silver!

#37 - - Gunilla.G.:

1. Naturligtvis skulle jag vilja bjuda Maria Montazami på en kopp. Hon verkar ju vara en helt underbar person.



2. Färgen på min Tassimo skulle vara Glamour Red såklart!

#38 - - Annette:

Jag skulle helst vilja ha oväntat besök av en städfirma som sa att jag vunnit en storstädning av hela huset :-) Då skulle de alla få gott kaffe :-) Eftersom jag inte är så frisk, orkar jag inte städa mycket.

Om jag vinner, vill jag ha en svart Tassimo.



Kram Annette

#39 - - Mia:

Jag skulle inte tveka en sekund på att bjuda Tiffany Persson på en fika. Jag behöver piggas upp i höstmörkret, och med Tiffanys sällskap skulle jag fnissa konstant.



En röd kaffemaskin skulle passa fint i mitt kök :)



Jag länkar från min blogg!

#40 - - Emma:

Hej hej!

En sån fin sak vill jag vara med att tävla om.

1. Jag skulle gärna få oväntat besök av Peter Jihde. Han skulle säkert fråga hur det kändes och jag kunde fråga ut honom om alla Idoler. Vi skulle nog ha skitkul!

2. Om jag vinner vill jag ha Silk Silver.



Länkar även på Facebook!

Kramar

#41 - - lovisa:

Godmorgon, allt bra?:)

#42 - - lolla:

hejsan

åhh vad jag skulle vilja vinna en Tassimo...

svar.

1. jag skulle vilja att min gamla barndomskompis Lena som jag inte träffat på många år plötsligt skulle dyka upp hos mig och vi fick hela dagen tillsammans så vi hann fika många gånger.

2. jag vill vinna en vit Tassimo

har länkat i min blogg

www.lollashus.blogg.se

kram lolla

#43 - - Hemmakatten:

Hej!

Jag vill vara med och tävla om kaffemaskinen och har länkat från Facebook!

1) Jag skulle gärna vilja ha oväntat besök av min kära mormor som gick bort för 16 år sedan. Jag saknar henne och tänker på henne ofta. Hon var en omtänksam person som stod för trygghet och tröst. Hon var snäll, på gränsen till självutplånande, och hade alltid tid att lyssna. Men hon kunde också överraska en med att ha en räv bakom örat och blixtra till i konversationer. Hade gärna fikat med henne över en god kopp kaffe (för det gillade hon) och pratat om hur det var när hon var ung. Få tillfälle att ställa de där frågorna nu som jag var för ung för att göra då. Och dessutom få chansen att tacka henne för den tid och omsorg hon lade ner på mig.

2) Färgen Silk Silver gillar jag bäst!

#44 - - EmmaP:

jag skulle vilja ha oväntat besök från min mormor som bor alldeles för långt borta.



om jag vinner vill jag gärna ha en maskin i morning sun orange!

#45 - - Eva-Karin:

Nu är det höst men snart blir det jul.

Att bjuda Tomten på kaffe vore kul!

#46 - - Camilla:

1) Jag skulle vilja bjuda Martin Stenmark på en god kopp kaffe om jag vann, det vore skoj att lära känna honom så varm och härlig som han verkar vara.

2) Färgen jag skulle vilja ha är: Silk Silver.



Jag länkar hit från min blogg...

http://millaotrissa.blogspot.com/



Hoppas på tur..

Kram Camilla



#47 - - Marie M:

1. Jag skulle vilja bjuda min farmor på en kopp kaffe. Inte för att det går då hon varit borta sedan 2001 men jag skulle så gärna vilja visa henne hur mitt liv blev när jag själv blev stor. Visa upp mitt barn hennes barnbarn och berätta att jag tagit hennes flicknamn som efternamn... Jag skulle nog även göra henne en underbar ris a la malta så som hon alltid gjorde på söndagsmiddagarna...



2. Vinner jag skulle jag vilja ha färgen Morning Sun Orange



Jag ökar mina vinstchanser genom att dela via min blogg.

http://marie.marieochmikael.se/?p=5840

#48 - - Sandra:

Hej,

Kul tävling, här kommer mina svar:

1. Jag skulle vilja få oväntat besök av Jultomten! Dels för att jag självklart skulle bli så chockad att jag nog bara skulle fnissa hela tiden, vilket bara det hade varit underbart. Sen självklart för att jag älskar paket/presenter - både att få och att ge, och tomten kan ju omöjligt komma tomhänt. =)

2. Jag skulle vilja ha den i Silk Silver



Ha det gott!

//Sandra

#49 - - Tiina:

1) mitt oväntade besök skulle vara min pappa, farmor och farfar. Detta för att de bor så långt bort, och jag saknar de varje dag som går. Om ändå världen vore lite mindre ;)

2) morning sun orange :)

#50 - - Hanna:

1 Som oväntat besök skulle jag välja Lars Winnerbäck. När hösten kommer börjar jag varje år lyssna på hans musik -han hör liksom hösten och varma drycken under filten i soffan till.

2 Om jag vann skulle jag välja färgen Magic black.



Jag mailar tre vänner också. :)

#51 - - Tommi:

1. Oväntat besök skulle jag gärna ha av min gamla skolkamrat Marcus. Vi gick i skolan tillsammans ändå upp till gymnasiet, nu bor vi i olika delar av Sverige och har våra liv med jobb och familjer och om vi lyckas får vi till en träff per år. Som tur är kan vi ta vid där vi senast var när vi träffas!



2. En magic black skulle passa bra i vårt kök.

#52 - - Birgitta:

1. Min syster som bor 120 mil bort... och hennes familj förstås!

2. Silk silver

#53 - - Pysseliten:

1 Jag skulle tycka det vore kul om du kom :)

du har ju så massor av fint på din blogg och det skulle vara toppen att träffa en proffs bloggare .

2 en svart skulle nog passa hos mig .



Har länkat http://pysseliten.blogg.se/?tmp=02191903

#54 - - Linn. W:

1. Jag skulle vilja att John Travolta kom på oväntat besök han är min favorit skådis.

2. Svart



Har tipsat på min blogg:



http://wakten.blogg.se/2010/november/jag-ar-med-och-tavlar-om-en-tassimo-maskin.html

#55 - - Linda:

Jag skulle vilja ha mamma på besök, när hon bor många mil bort så längtar man efter att bara kunna ses o ta en fika.

Jag skulle vilja ha den i silver.

Har länkat till tävlingen



http://pindus.blogg.se/2010/november/kaffetavla.html#comment

#56 - - Mimo:

1) Jag skulle absolut bjuda snyggingen från Gevalia-reklamen som gick på TV i slutet av 90-talet. "Gevalia - när du får oväntat besök". Antar att de flesta över 20 år minns den :-)



2) Silk Silver är det som skulle passa allra mest i mitt lilla söta kök.



Har länkat via bloggen;

http://mimosplace.blogg.se/2010/november/vinn-en-kaffemaskin-fran-tassimo.html



Och via Facebook;

Maria Mimo Nyström

#57 - - pjöller maja:

1: Jag skulle gärna få oväntat besök av någon ensamen lien tant. Vi kunde pratta förr i tiden och doppa kakor i koppar med 50-tals mönster. Lyssna på radion och fördriva en ensam eftermiddag tillsamans. För att ge vardagen en liten extra guldkant =)...Men kommer hon att tycka om mitt nya Tassimo kaffe? eller ska de vara kok? Vi har mycket att diskutera.

2.Svart



Länkar från facebock ;)

#58 - - Ylva Olsson:

Jag vill gärna vara med och tävla om en kaffemaskin.



1. Jag skulle vilja bjuda mina jobbarkompisar på riktigt gott kaffe istället för det vi har på jobbet. =)



2. Glamour Red skulle passa i mitt nya röda kök.



Jag har länkat till min blogg.

Ylva

#59 - - Annika:

Jag skulle gärna vilja vinna en Tassimo.



1. Den jag skulle vilja bjuda på kaffe är Fredrik Reinfeldt. Jag skulle bra gärna vilja ta mig ett snack med honom angående sjukförsäkringen som är under all kritik. Min mamma gick bort i cancer för ett år sedan och bland det sista hon sa var att vi skulle skriva brev till Reinfeldt för sjuka människor ska inte bli behandlade så här!

2.En silk silver skulle passa superbra hemma hos oss.



Jag har tipsat om tävlingen på min blogg som dock tyvärr är lösenordsskyddad!!

#60 - - Anonym:

OBS! Jag har skrivit ett inlägg innan men vill bara lägga till en sak och det är att jag tipsat tre vänner om tävlingen via e-post!!!!



Jag skulle gärna vilja vinna en Tassimo.



1. Den jag skulle vilja bjuda på kaffe är Fredrik Reinfeldt. Jag skulle bra gärna vilja ta mig ett snack med honom angående sjukförsäkringen som är under all kritik. Min mamma gick bort i cancer för ett år sedan och bland det sista hon sa var att vi skulle skriva brev till Reinfeldt för sjuka människor ska inte bli behandlade så här!

2.En silk silver skulle passa superbra hemma hos oss.



Jag har tipsat om tävlingen på min blogg som dock tyvärr är lösenordsskyddad!!



#61 - - tina:

Hej!!!

skulle jag vinna denna underbara kaffemaskin så skulle jag bjuda min pappa som jag äntligen har hittat efter 26 år på en kopp och få en chans att prata igenom alla försvunna år.



Skulle vilja ha magic black om jag vann.



har länkat på min facebook=)



kram tina

#62 - - Malin Löfstrand:

1. Åh om jag fick välja vem som skulle jag vilja att Nicolas Cage tittade förbi på en kaffe i soffan... Det skulle nog inte bli så mycket prat för jag skulle inte kunna sluta dregla... jaja.

2. Den röda färgen matchar snyggt min a svarta o röda maskiner idag.



Jag har länkat på min facebooksida!

#63 - - Anna:

1. Skulle jag vinna skulle jag helst vilja få oväntat besök av mina svärföräldrar. Dom klagar alltid på det neskaffe vi alltid bjuder dom på, då vi inte har någon riktig kaffemaskin. Visst känns det lite tråkigt att be sitt besök blanda till eget pulverkaffe. Så det skulle vara kul att en gångs skull kunna få bjuda på gott kaffe :) Sen skulle också vår lilla son bli glad för att få träffa farmor och farfar såklart.

2. Magic black skulle jag önska mig om jag vann.



Jag skickar mail till tre vänner!

#64 - - Ellen:

1. Jag hade bjudit min fina vän och jobbarkompis Emelie på ett gott kaffe hemma hos mig.



2. Hade jag vunnit skulle jag vilja ha färgen Magic black.



Jag har även länkat om tävlingen i min blogg.

#65 - - catja:

1. Jag skulle bjuda kaffe på min sambo, han sliter varje dag för ta hand om mig o mina handikapp, o även jobbar, så han är värd en go kopp kaffe



2. en svart



jag har länkat tävlingen nu på min facebook o genom mail till vänner

#66 - - Lina:

1. Jag hade samlat ihop mina underbara vänninor på hembakade kakor och TASSIMO-kaffe. Vi skulle ha suttit där runt bordet och druckit kaffe i mängder och snackar i timmatal.

2. Jag hade valt en RÖD TASSIMO som skulle trivts bra sidan om min röda bakmaskin.



Jag har länkat till tävlingen på min blogg:

http://www.blogger.com/publish-confirmation.g?blogID=1116230671133581241&postID=7611506780879078946&timestamp=1288817297501&javascriptEnabled=true.



// Lina

#67 - - EmbLeM:

Åh vilken underbar tävling :D

1. Jag skulle verkligen vilja bjuda inredaren och formgivaren Jon Eliason på en kopp kaffe. Han har en otrolig sprakande personlighet och vi skulle kunna prata i timmar över varsin kopp. Undrar vilken sort han skulle välja? :)



2. Jag skulle kunna döda för en röd! :D



3. Länk till inlägget på min blogg:

http://emblems.blogg.se/2010/november/vinn-en-tassimo-kaffemaskin.html



Tack för en underbar tävling :D

#68 - - Humlan:

Finafina maskinen som säkert gör godagott kaffe :o)



1. Jag skulle gärna vilja bjuda min fantastiska väninna Sofie på en kopp finfint kaffe. Trots att hon genomgått bröstcancer samt rekonstruktion av båda brösten så är hon så jäkla sprudlande av liv. Alltid glad och positiv!



2. Åååå, en sån röd apparat skulle passa så fint i mitt kök



Tack för en trevlig och inspirerande blogg!

#69 - - Lena:

Hej

1. Min underbara pojkvän som hela tiden klagar på att jag inte har någon kaffebryggare här hemma.



2. Jag skulle vilja ha den läckert röda varianten

#70 - - Lily:

1. If I won, I would offer a cup of delicious morning coffee to my boyfriend. Over the past few months we've been so busy with our jobs and all the other "must do's" that we haven't shared even a cup of coffee together.



2. I would like to have black Tassimo

#71 - - nakirlu-Ulrika:

Jag skulle vilja ha oväntat besök av min kära syster. Vi är riktiga kaffemostrar och kan sitta i timmar med vars en kopp. Jag skulle utan tvekan inte tacka nej till en kopp från denna underbara maskin som helt klart skulle vara svart.



Jag länkar till min blogg.

#72 - - Nina:

1. Jag skulle definitivt vilja att min bror med flickvän skulle komma på besök. De bor alldeles för långt bort för att vi ska få möjlighet att träffas så ofta!

2. Silk silver

#73 - - mariastobe_2@hotmail.com:

Hejsan, jag har ingen blogg så jag vill gärna länka till min fb sida....en sådan underbar ide att lotta ut en kaffemaskin med världens goaste kaffe, jag ska presis flytta, så naturligtvis vill jag bjuda just dig, nya vänner är det bästa som finns, och då ännu trevligare när vi har ett gemensamt intresse, som inredning, tack <3

#74 - - Anna på Grönkulla:

Jag vill såklart ta chansen!



1. Om det hade gått så hade jag hemskt gärna fått oväntat besök av min pappa som dog för tre år sedan. Men eftersom det blir svårt så skulle jag nog tycka att det vore trevligt om Eric Gadd kom förbi på en kopp kaffe och sjöng en trudelutt ;0)



2. Silk silver var grymt snygg



Hoppas på tur och länkat har jag gjort här:

http://annapagronkulla.blogspot.com/2010/11/tavlar-hos-ellas-inspiration.html

#75 - - Spacegirl:

1. Jag skulle bjuda brorsan på kaffe, för att överbevisa honom om att det blir godare kaffe med en Tassimo än med en Nespresso ;-)

2. Har jag turen att vinna skulle jag välja en Sil Silver.

Här är min blogglänk

http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2010/november/vinn-en-tassimo-kaffemaskin.html



hoppas på tur

#76 - - Matilda:

Jag vill vara med och tävla!



1. Om jag fick oväntat besök skulle jag vilja att det var kungen och jag tror att han behöver en god kopp kaffe nu! Det såg iallafall ut så på tv ;-)

2. Skulle jag vinna skulle jag vilja ha Silversilk maskinen!



Jag dubblar mina chanser i tävlingen genom att länka till tävlingen i min blogg: http://www.millamolladesign.blogspot.com

Kram och tack för en superb blogg :-)



#77 - - Maritha:

1) Jag skulle vilja bjuda in dig på en kaffetår,

Så jag fick se vem du är.

Tycker du verkar ha många trevliga idéer och skulle vilja se vem du är.

2) Vinner jag vill jag gärna ha Morning Sun Orange, den skulle lysa upp mitt kök perfekt.

Har länkat på min sida.

Håller nu alla fingrar och tår i kors!!!

#78 - - care69:

Jag är med!

1) Gordon Ramsay, jag tror att han är jättetrevlig även om det inte syns på TV.

2) Silk-silver blir mitt val om jag är den lyckliga vinnaren.



Har länkat:

http://care69.blogspot.com/2010/11/8-nov-vinn-tassimo-kaffemaskin.html

#79 - - Gisela:

1.Barack Obama. Han verkar ju gilla det goda i livet. Hoppas på en pratstund om allt från basket, klimat och mellanöstern till Hawaiis bästa surfingvågor!

2. Magic Black

#80 - - Mattias:

Jag är självklart med!

"När jag var blott 9 år,

hände något som bara inte får,

jag blev påkörd tillsammans med min bästa vän,

sedan den dagen har jag aldrig träffat henne igen.

Aldrig hade jag väl kunnat ana att den kvällen skulle bli vår sista,

och att jag henne så fort skulle komma att missta!

Om jag så kaffe fick bjuda på till valfri vän,

skulle jag välja att få träffa Anna igen!



Hoppas på tur såklart och länkar också här: http://villduvinna.blogg.se/2010/november/8-nov-vinn-tassimo-kaffemaskin.html



Håller tummarna!

#81 - - Anna:

Trevlig tävling!



1. Jag skulle vilja bjuda min faster. Hon gick bort för en månad sedan och det känns som att vi hade mycket kvar att säga varandra. Skulle älska att få en chans till att fika och prata....

2. Röd är finast!



Jag har länkat från min blogg

http://kakbiten.blogspot.com/



Mvh, Anna

#82 - - Terese Rhodin:

Eftersom jag är en mamma till två flickor under 3 år och har en make som är borta ganska mycket skulle jag bjuda vem som helst på kaffe, bara den ville vara barnvakt en timma eller två! Känns lite trevligare att locka med underbart gott kaffe istället för gap, skrik och kullerbyttor...

Färgen "Glamour Red" får det att vattnas i munnen på mig, så underbart snygg!!!

Mvh Terese Rhodin

#83 - - Linda:

Den jag helst vill ha oväntat besök från är min föredetta bästa vän. Om jag vann denna skulle jag ge den till mina kära föreldrar dem har viljat ha en sån här i evigheter. Om jag vann skulle jag vilja ha den i svart :) Kramar

#84 - - Jessika:

Ja e me o tävlar !! :D



1. Astrid Lindgren.

Oväntat besök är alltid intressant,

ja hade gärna haft hit allas vår favorit-tant.

Hon hade fått berätta en "saga" och dricka hur mycke kaffe hon vill,

ja hade njutit av varje sekund och hoppats på att tiden kunde stå still.



2. Ja tror ja helst hade velat ha en svart...



Länkat; http://piicniic.blogg.se/2010/november/tassimo-maskin.html



#85 - - Ciccan:

Hej! Jag vill självklart vara med och tävla också!



1

Jag skulle gärna vilja att min Stockholmsboende bror kom "hem" till Trollhättan på oväntat besök. Träffar honom allt för sällan...

2

Magic svart hade passat bra i mitt kök :)



Jag länkar via Facebook!



#86 - - Kristina M:

Han är ohyfsad, rätt korkad och lite småfet,

men han får mig att skratta - det bästa jag vet.

Donuts blir ett krav på mitt fikafat,

annars bemöts jag med både ilska- och hat.

Men finaste Homer Simpson - här kommer en invit,

har du vägarna förbi är du varmt välkommen hit!



Skulle gärna vinna en Magic svart =) Har tipsat på Facebook.

#87 - - fannie:

1. Jag skulle vilja ha oväntat besök av mina vänner som flyttat ner på södra Sverige!

2. Jag vill helst ha en magic svart.

#88 - - Johanna:

Hej

Jag är lite sugen på att få oväntat besök av kungafamiljen. Dels för att fråga dem lite frågor och för att få höra Silvia säga "kungen" sådär roligt som hon gör. Då skulle jag även få reda på om kungen dricker sitt kaffe, svart eller med mjölk? Jag tror att han skulle gilla min kylskåpsmagnet som föreställer han själv i badbyxor när han var ung.

Om jag skulle vinna vill jag helst ha den i silver så att kungen känner sig hemma när det blänker.

#89 - - Lina:

1) Vem skulle du helst ha oväntat besök av? Motivera.

Jag skulle gärna vilja få oväntat besök av mina mor och farföräldrar som gått bort för många år sedan. De hade säkert haft en massa spännande att berätta. Dessutom var min mormor världsbäst på att klia mig på ryggen ;)



2) Om du vinner, vilken färg vill du då ha på din TASSIMO-maskin?

Då skulle jag vilja ha färgen Magic Black

#90 - - Anna / Sand´s Drömmar:

1)Jag önskade att min pappa kom ner från himlen, om så bara för en stund. För att saknaden är så stor att den gör fysiskt ont.

2)Svart, magic black.

Har länkat på min blogg!

#91 - - ERika:

1 Om syrran kom på besök skulle det definitivt vara oväntat. Hon är i stavanger och jobbar och det tar LÅNG tid att ta sig hem. Hon kommer inte hem förens efter nyår nån gång. Hon har inte bestämt datum än. Vore toppen att få bjuda henne på en kopp.

2 svart

Länkat på www.shopaholicans.blogg.se/tavlingar

#92 - - Mrs. b:

1. Min 5-åriga son har blivit förtjust i Michael Jacksons låtar, så ett oväntat besök från honom hade varit roligt.

2. Magic Black

#93 - - Martina:

Hej! Vill gärna vara med på denna tävling och hoppas på vinst.

1, Önskar bjuda min andra hälft på en kopp gott kaffe från Tassimo då han slitit hela långa dagen med renovering av vårt hus.

2, Om jag är den lyckliga vinnaren önskar jag en Magic Black.



Tackar för en mycket trevlig tävlig & hoppas på tur!

Passar även på att länka från bloggen min.

#94 - - Petra:

1) Vem skulle du helst ha oväntat besök av?



Är det som står i boken sant eller falskt?

Har författarna verkligen berättat allt?

Hur känns det egentligen nu?

Hur förklarar han för sin fru?

Har han alltid varit trogen?

Är han nånsin på krogen?

Röker han som ryktena förtäljer?

Vad gör han på lediga helger?

Samlar han älghorn från skogen?

Känner han sig barnslig eller mogen?

Ja, det vore onekligen flott

att få oväntat besök av en äkta Bernadotte!



2) Om du vinner, vilken färg vill du då ha på din TASSIMO-maskin?



Den silvriga vore kul att vinna, för denna vinnarsugna kvinna!



Och jag länkar förstås -

http://petravai.blogg.se/2010/november/vinn-en-tassimo-hos-ellas-inspiration.html

#95 - - Anna S:



Hej!



Jag hoppas på att få ett oväntat besök av min mormor och morfar. Mormor har äntligen börjat tillfriskna efter att ha varit sängliggandes i mer än ett år pga en misslyckad operation. Förhoppningsvis kommer de komma och hälsa på oss i vårt nya hus och då vill jag ju bjuda på riktigt gott kaffe! Leila Lindholm hade ju också varit uppskattat, då jag kan stå för kaffet och hon för kakan :)



Får jag välja färg så passar silk silver bäst.



(Jag har mailat 3 kompisar.)



#96 - - Anna:

Jag är gärna med och tävlar!

Jag skulle gärna bjuda min snälla lille farfar på gott kaffe och en smarrig bakelse. Han finns inte kvar i livet men jag saknar honom och våra fina pratstunder jättemycket!!!

Jag är helt såld på den röda maskinen:)

Jag har tipsat om tävlingen på FB:)

Kram Anna

#97 - - Maria K:

1. Jag skulle vilja få besök av någon släkting från framtiden. Tänk att få veta hur det kommer att gå för mina framtida ättlingar och vad som kommer att hända med vår jord.



2. En svart hade ju passat alldeles utmärkt i vårt kök.

#98 - - Sabina:

1, Jag skulle vilja träffa farmor, som hon var innan demensen tog henne, dricka en kaffekopp och sitta och fundera över allt och inget precis som förr.

2, Silver-svarta är snyggast.



Hälsn Sabina

#99 - - Liz:

1/ Min oväntade gäst skulle vara jag själv, om 20 år. Tänk att få se om allt det jag strävar efter idag kommer att lyckas. Fixar jag att gå ner i vikt, det blev nämligen några kilo extra efter att jag slutat röka? Hur gick det med mitt hantverk, var någon intresserad? Blev jag kvar vid gropen i Malmberget eller tog jag mig därifrån innan samhället helt rasa samman, blev jag farmor/mormor. Jag kan nästan höra mig själv ställa tusen och åter tusen frågor :)



2/ Om jag nu lyckas vinna denna skönhet så ska den stå mitt på köksbänken och stråla i all sin glans och då måste den ju vara röd så ingen missar den :)



Och så tipsar jag naturligtvis på FB.

#100 - - ingrid:

Jag är jättegärna med och tävlar! Har suktat efter en sån här ett tag nu :)



1. Jag skulle vilja få oväntat besök av min morfar! Han gick bort på julafton -94 efter en tids sjukdom, och jag var bara 7 år då. Jag var hans ögonsten, och jag skulle så gärna vilja få besök av honom nu för att prata om allting som har hänt och berätta hur mycket jag saknar honom. Julafton har aldrig varit detsamma sen 1994.



2, Om jag har superturen att vinna skulle jag vilja ha Tassimo-maskingen med rött på :)



För dubbel chans har jag lånat med mej bilden och länkat på bloggen:



http://p0llys.blogg.se/2010/november/jag-tavlar-om-en-tassimo-maskin.html



Nu håller jag tummarna så de blir blååå! :) Kram så länge, Ingrid

#101 - - Åsa:

Hej



Jag vill jättegärna vinna en Tassimo kaffemaskin, skulle göra mig och min familj så glada!!!! :-)

1. Skulle vilja bjuda hem våra grannar för dom är dom bästa grannarna som finns plus att dom skulle uppskatta en god och lättgjord kopp kaffe.

2. Färgen vi gillar är Magic black men skulle bli glad för vilken som.

Jag har länkat på min blogg, http://asas.blogg.viivilla.se/2010/11/08/jag-tavlar-om-en-kaffesmaskin-hos-ellas-inspiration/



Hoppfulla hälsningar från mig

#102 - - Beatrize Johansson:

Hej!

Jag skulle vilja att Björn Hellberg kom på besök! Sen vet jag inte om karl dricker kaffe men om inte kan vi två lära oss tillsammans. Jag är en thédrickare. Björn och jag skulle kunna prata och diskutera hans böcker. De kriminalromaner han har skrivit. Tennis intresserar inte mig... Ha ha.

Äger ingen kaffebryggare så färg spelar ingen roll...



Välkommen du oxå!!!



Kram Bea

#103 - - Veronica:

1.) Jag skulle vilja bjuda min mamma på en riktigt god latte för att visa henne hur mycket jag uppskattar henne för att hon finns och alltid ställer upp med både råd och dåd. Jag skulle dessutom ge henne kaffemaskinen om jag vann den eftersom hon under en längre tid önskat sig precis en sådan här.



2.) Silk Silver eller Magic Black, spelar ingen roll. Det passar utmärkt i min mors kök.



Jag länkar på Facebook.

#104 - - beatrize Johansson:

Har länkat till på Fb...

#105 - - Susanna Kontio:

1) Jag skulle bjuda min särbo som jag träffar på tok för sällan pga avståndet mellan oss.



2) Silk silver



Har mailat och länkat till fb

#106 - - Jenny:

1.Skulle bjuda min bror på kaffe .



2.Silk Silver

#107 - - Sussie Löfgren:

Hej!

Så klart att jag skulle vilja vinna en Tassimomaskin. Har precis börjat lära mig att dricka kaffe (med mycket mjölk i)och skulle gärna vilja bjuda Ernst Kirchsteiger på en kopp.

Jag är säker på att han skulle ta med sig sin egenhändigt gjorda vita tryffel till kaffet, mmmmm.

Om jag vinner vill jag gärna ha en i silver.

Jag har tipsat mina vänner på FB.

#108 - - Bea:

Jag vill gärna tävla om en Tassimo



1. Jag skulle gärna vilja få besök av mig själv från framtiden. Det vore intressant att få se hur det gått för en och om man fortfarade är en riktig kaffemoster då. Kanske kaffekulturen ser helt annorlunda ut 30 år eller hemska tanke - vi kanske inte längre dricker kaffe. Vad vore Sverige utan fika?

2. Skönast färg har den orange, Morning Sun Orange, den får gärna väcka mina livsandar varje morgon.



#109 - - Jessica:

1,skulle vilja ha mina kära morföräldrar på besök. De har varit döda nu i några år. Skulle gärna vilja visa dem mina barn och mitt hem.

2 Skulle vilja ha en silk silver

#110 - - bitte:

Skulle vilja ha besök av min idol Freddie Mercury. Just för att det aldrig kommer å hända för att han är död. Men hade ändå vart så coolt.



Vinner jag önskar jag färgen silk silver.



länkar från facebook

#111 - - bitte:

http://www.facebook.com/#!/bitte.krakbo



tror min logg är öppen för alla

#112 - - Katarina:

jag skulle bjuda vem som helst av mina syskon på kaffe eller varmchoklad, då vi träffas alldeles för sällan :) Och min tassimo skulle vara svart :)

#113 - - Carina:

Jag vill bjuda min gravida kaffeälskande väninna. Hon ska få sitta skönt med fötterna på en pall och njuta av kaffet och mina bakverk!



En silver skulle passa perfekt!

#114 - - EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA:

Jag skulle vilja vinna magic black



Jag har tipsat om tävlingen i min blogg



http://molnboanna.blogg.se/2010/november/tassimo-811.html



samt även på min profil på Facebook, se länk nedan



http://www.facebook.com/edtannk



Jag skulle vilja ha oväntat besök av min farmor. Det är dock en omöjlighet eftersom hon varit död i 7 år men jag saknar henne så mycket, vilken grej att få ta en sista fika ihop.

#115 - - Lotta:

Inte för att jag vet hur det skulle gå till men min kära mor skulle jag vilja bjuda på kaffe.

På något sätt får jag fixa en spårvagn från himlen till mitt kök...

Vinner jag skulle jag vilja ha en Glamour Red.

#116 - - Di:

1. Jag skulle vilja ha Eva Dahlgren på oväntat besök, en oerhört spännande kvinna som är lika gammal som mig och som har fått ett annat öde än jag :)

2. Jag skulle vilja ha en magic black, för att förgylla stunden av magi :)



Läkat på min blogg!

//Di

#117 - - Elin:

Jag skulle vilja ha oväntat besök Maria Montazami, tror hon hade varit den perfekta fikagästen med prat om tassels, läppstift och hur det är att vara lång. Hur kul som helst helt enkelt! :)



Om jag vinner skulle jag vilja ha en Glamour Red för det skulle passa perfekt i mitt röda kök :)



Jag har tipsat tre vänner om tävlingen via Mail.

#118 - - Jeanette:

Jag är gärna med och tävlar!



Jag skulle gärna bjuda min mormor på en kopp kaffe då hon ligger på sjukhus just nu. Hade varit skönt att få henne hem.



Jag skulle gärna vinna en svart.

#119 - - Pernilla:

Det är aldrig försent sägs det ju så här kommer min anmälan till denna smarta tävling.



1. Jag skulle drömma stort nu när jag har chansen och bjuda in Anthony Robbins. Jag har läst några av hans böcker och lyssnat på flera föreläsningar (ej live tyvärr). Han har fått mig att förändra mitt liv till det bättre och är så otroligt inspirerande.

2. Silk Silver skulle passa så fint in med sin lyxiga lilla design.



Har länkat på min blogg med.

#120 - - Annelie:

1. Jag skulle helst vilja ha oväntat besök av någon som vill anställa mig till ett bra jobb, gärna på något av mina drömföretag.

2. Skulle vilja ha en svart.

#121 - - Sandra - mamma till Molly:

Hejsan, jag är gärna med och tävlar!



1. Jag skulle gärna vilja ha oväntat besök av Niklas Wikegård. Eftersom både jag och sambon älskar ishockey skulle detta bli en klockren överraskning för oss båda. Niklas verkar som en härlig människa som har mycket att säga förutom ishockey också. Skulle vara toppen att få bjuda honom på en kopp kaffe från vår Tassimo! ;)



2. Skulle jag vina skulle jag gärna vilja ha en "silk silver"



* Har länkat här: http://surrovich.blogg.se/tipsochtavlingar/2010/november/tassimo-maskin-811.html



/Sandra

#122 - - Elisabet:

Ååh, jag som sitter här hemma och längtar efter en kaffemaskin vareviga dag!! Här är min chans!

1. Oväntat besök vill jag ha av... TOMTEN (för det är tillåtet att längta nu). Och då skulle tomten komma med en röd Kitchen Aid... eller kanske en lika röd kaffemaskin :)

2. Skulle vilja ha en RÖD. För att den skulle pigga upp min värld och dessutom matcha min nyinköpta röda köksassistent från just BOSCH!

Självklart har jag länkat till tävlingen på min FB så jag har dubbel chans.

Håller alla tummar jag har nu...

#123 - - Maria:

Hej!

Jag skulle vilja ha besök av någon som verkligen behöver en kopp kaffe, lite husvärme och vila. Det finns många som har det jobbigt och känner sig ensamma, och inte har blivit bjudna på varken kaffe eller något annat på väldigt länge.

Skulle vilja ha färgen Morning Sun Orange



#124 - - Josefine - mamma till Hugo:

MAGIC BLACK :) oväntat besök vill jag ha av Jesper Juul, jag tror det hade varit jätteintressant och jag har en massa frågor jag vill diksutera med honom!

#125 - - pjöller maja:

Vem vann?? =)

#126 - - Anna:

När är dragningen planerad?

Till top