Nu drar jag till Formex!

/ Permalink / 1
Den här veckans Fredagsdukning uteblir för när du läser detta är jag på resande fot (om du nu inte var uppe lika okristligt tidigt som jag förstås... *ler) Jag är nämligen på väg till höstens höjdpunkt, Formex. Formex är den största inredningsmässan för nordisk design och anordnas två gånger per år. Här ska jag ska strosa runt i helgen tillsammans med två goa "likasinnade" kompisar och kika på vad hösten har att erbjuda när det gäller inredning och trender. Ser verkligen fram emot att få träffa en massa intressanta och spännande formgivare och utställare. Rapport kommer, jag lovar! 


Årets trendtema är Cosy Minimalism cch så här beskrivs den:

I färgväg satsar vi på en varm och sofistikerad skala. Basen består av mättade jordtoner och beigetoner inspirerade av trä och läder som kompletteras dels med härligt, varma röda nyanser, dels med ett antal piggare färger inspirerade av grönsakslandet. Metallskimrande koppar i olika former är säsongens intressantaste accent.

Koppar, ja jag som har lite svårt för att tänka mig guldiga inslag skulle faktiskt tacka ja till den här snygga varianten från danska Lightyears! Smäcker och läcker!


Foto: Lightyears
#1 - - Anette:

Åh så avis jag blir, skulle så gärna vilja gå jag med! Hoppas du får det riktigt härligt inspirerande :)

Till top