Trädäcket växer fram...

/ Permalink / 5
En av sakerna vi faktiskt längtade efter på semestern var att fortsätta bygget med vårt nya trädäck. Vi har valt att behålla det gamla trädäcket och helt enkelt täcka det med nya fräscha brädor samtidigt som vi förlänger altanen med ett par meter. Det blir så snyggt med helt nytt trä! Det gamla har legat där i 13 år då vi byggde trädäck förra gången... Vi ska även passa på att lägga nytt golv i uterummet så det kommer också att bli jättebra. Maken är väldigt nöjd med sitt nya verktyg, en Black & Decker skruvdragare. Den gamla började bli väldigt slö och hade nog inte orkat en helt ny altan... och är maken nöjd är jag nöjd...*ler*


Foto: Karin Borg - Ellas Inspiration
#1 - - Camilla S:

Det kommer att bli sååå fint! Kram

#2 - - Ett stenkast från Fyndet:

Snyggt! Vilken sorts trall, och dimension, har ni valt? Jag står precis i startgroparna att inhandla mtrl till mitt trädäck (ca 7*5 meter) och vet inte riktigt vad jag ska välja.

#3 - - Karin på Ellas Inspiration:

Camilla S: Ja, snart blir det invigning... Kram



Ylva: Tack! Vi valde 28x120 brädor och de rekommenderar jag. Lycka till!

#4 - - Linda:

Bra verktyg är viktigt, kan både underlätta arbetet och vara en sporre :) Vad fint det blir, fräscht med nya plankor. Hur ska ni behandla dom? Kram Linda

Ps Vad fina bilder på Side-resan du visade.

#5 - - Anness Design:

Bra verktyg underlättar en hel del. Det blir nog superfint trädäcket. Du får visa när det är helt färdigt. Åh, längtar tills vi bygger ett, just nu har vi utemöblerna på gräsmattan och det känns inte lika kul.



Kram Anne

Till top