Gårdagens kalasbuffé...

Bak & Mat / Permalink / 5
Det börjar bli en vana nu med festliga helger som ni kanske märkt. Igår firade vi ju dotterns födelesedag med släkt och vänner och nästa helg är det dags för Midsommar! Jag gillar ju att fixa med mat till kalas och den här gången bjöd vi på pastasallad, kycklingfilé, sås och lite andra goda tillbehör. Pastasalladen gjorde jag med bl.a. penne, mozzarella, soltorkade tomater, kronärtskockshjärtan, salladsärtor och cocktailtomater. En väldigt god mix!



Kyckligen stekte jag i ugnen och skar sedan upp i skivor. Såsen är en en mina favoriter. Blanda creme fraiche eller turkisk youghurt med söt senap, vitvinsvinäger, strösocker och hackad dill. Blir fenomenal och väldigt god även till skaldjur istället för aioli.
#1 - - Knaada:

Det här lät mycket passande som mitt bidrag till midsommarbordet! :)



Både salladen och såsen låter ju suveräna!

#2 - - pysseliten:

gott :) i morgon ska vi kalsa hos oss det blir med kyckling och en hemma gort varm poatissallad .

#3 - - Linda:

Åh vad gott det ser ut! Hur kryddade du kycklingen? Kanske kan bli nåt för vår dotters kalas också :) Tack!

Kram Linda

#4 - - Karin på Ellas Inspiration:

Linda: jag penslade kycklingfiléerna med grillolja och sedan stekte jag dom hela i ugnen. Skivade upp dem medans de fortfarande var ljumna. Blev precis lagom smak!



Mvh



Karin

#5 - - Alexandra:

Oj, jisses, vad gott det där såg ut! Hade det inte varit för att jag är proppmätt efter lunchen hade jag väl börjat dregla nästan ;)

Till top