Fredagsdukningen: 70-talsfest!

Dukningstips / Permalink / 4

Varför inte ställa till med en riktig 70-talsfest? Retro är "hett" så bjud dina gäster på räkcocktail, Flygande Jakob och klassiska päron i ugn med smält After Eight! Brunt, grönt och orange var på modet, blommorna var stora och helst signerade Marimekko... Vitt porslin var tabu, nu var det stengods och murriga färger som gällde. Inspirationen till dagens dukning har jag alltså hämtat från 70-talets färger och mönster. Porslinet är IKEA:s egna stengodsserie DINERA och dekormaterialet kommer från Calligraphen.


Foto: Karin Borg - Ellas Inspiration

Så här gör du:

Rita ut blommorna i kraftigt vitt papper på fri hand och klipp ut. Blommans mitt har jag gjort med en sk. punch i brunt papper men du kan även rita en liten rund cirkel och klippa ut. Jag valde att göra en liten extra prick i blomman på presentasken och satte även ett grönt band kring asken. Limma blommorna på en olivgrön meny och klistra sedan dit även pricken. Kring den stående servetten har jag satt ett grosgrainband i brunt och limmat fast en blomma, gjord på samma sätt som de övriga. Klart för disco!

#1 - - Liv:

snyggt!

#2 - - Anna:

Oj, vilken fin och rolig dukning!/Anna

#3 - - Malin på ön:

Härligt med 70-tal, roligt även att ha hittat hit till dig, tack för titten,

/Malin

#4 - - My Lundstedt:

Vad rolig din blogg verkar. kommer definitivt läsa din blogg igen! :p Ha en rolig helg =)

Till top