Loppislampan fick ett nytt liv...

Pyssel / Permalink / 15
Det var ett bra tag sedan jag var på loppis men i helgen tog jag, mamma och dottern en sväng. Siktet var inställt på att hitta en gammal lampskärm som jag tänkte ge ett nytt liv. En kompis hade nämligen köpt mig en textilsladd i veckan som jag blev sugen att använda. För 20 kr hittade jag den här färgglada modellen. Hade tyget varit helt hade den nog fått behålla den orange färgen men den var sprucken på flera ställen så det var inget att göra.



Jag tog bort tyget försiktigt och efter lite trixande fick jag tillslut även sladden på plats. För att ge lampan en extra effekt skruvade jag dit en stor glödlampa. Nu hänger den och förgyller taket i vårt kombinerade kontor/tv-rum!
 

Foto: Karin Borg - Ellas Inspiration
#1 - - Anonym:

Va påhittig du är. Verkligen en snygg "makeover"./Anna

#2 - - Ylva:

den där textilsladden är ju lovely, skulle kunna tänka mig ett antal här hemma.

#3 - - Min vrå...:

Snygg form på skärmen! Det blev väldigt snyggt.

#4 - - gella:

Vilken läcker skärmform! Ska försöka nog försöka spana in nåt sånt nästa second hand-besök... :)

#5 - - Carina - inspirera:

Vilken smart återvinning!

Kramen.

#6 - - Jannice:

Ååå så fin! Älskar det! Pysselfia där. Kan man skicka upp sina grejer till dig och så fixar du till dem??



kramar Jannice

#7 - - Anonym:

Hej

Lampan blev ju toppenfin! Bra gjort, ibland är 'skelettet' vackrare!

Enkelheten är mycket tilltalande!



Ha en fin kväll, mvh Martina @ Formoteket Ecohome // Lilla Paris

#8 - - Linda:

hej. jag kikar ofta in här men är dålig på att kommentera =/ skäms

Jag har tipsat om din blogg hos mig idag:

http://lindisen81.blogspot.com/2010/09/bloggtips-ellas-inspiration.html



ps, jättesnygg lampa! kram

#9 - - Malin:

så himla snyggt när bara skelettet syns :) tack för att du har en sån fin blogg . Dig får man så mycket inspiration ifrån



Kramar Malin

#10 - - Hemmakatten:

Väldigt stilrent & snyggt!

#11 - - Sandra | Inspirera Mera:

Vad läckert det blev!

#12 - - Ingen vanlig dag:

Det blev jättesnyggt! Har själv funderat på att göra något liknande. Såg på en annan blogg (minns tyvärr inte vilken...) nån som hade lindat svart sammetsband runt stålramen och det blev också hur läckert som helst.

/Kristina

#13 - - Julia:

Åh, vilken underbar idé. Det blev väldigt fint!

#14 - - Designtjejen/Emmelie:

Jätte snygg!

Kram Emmelie

#15 - - hon som köpte sladden:

Den blev kanon !

Till top