Tisdagstema: Adventspynt

Pyssel / Permalink / 6
Dagens Tisdagstema hos Fabriken har lite julstämning den här veckan i form av Adventspynt. Jag tänkte tipsa om hur du gör enkla och roliga strutar med en helt vanlig grytlapp. Vik grytlappen till en strut och fäst antingen med en nål på insidan eller sy ett par stygn. Varför inte göra fyra strutar, en till varje advent och fyll med en liten "adventsgåva"? Den lilla grisen med siffror har jag gjort i lera och hur det gick till tipsade jag om här (klicka)!


Foto: Karin Borg - Ellas Inspiration
#1 - - Ingen vanlig dag:

Vilket fint och bra tips. Jag gillar!



/Kristina

#2 - - Petra:

Jättebra tips! Det ska jag testa.

#3 - - Helena:

Så söt lilla grisen är :-)

#4 - - Tess : Istla.se:

Så fin.

#5 - - gittilou:

hej! vilket jättefint tips, din blogg verkar över huvud taget var fylld med massa rolig inspiration. nu önskar jag att jag köpt alla fina grytlappar jag någonsin hittat på loppis.. jag undrar om jag får stjäla bilden och sätta på min blogg (anger självklart fotografen)? jag vill tipsa andra om det här tipset :)



johanna/gittilou



#6 - - gittilou:

ps. länkar självklart också, eftersom jag förstås vill hänvisa till instruktionerna.

Till top