Tävla & vinn en Kalendertomte

/ Permalink / 16
Snart är julen här och då är det även dags att se vad som döljer sig bakom första luckan... Nu har du chansen att vinna en materialsats från Panduro Hobby så du kan göra en alldeles egen härlig Kalendertomte! Tomten har fickor för att lägga paket i så att barnens eller din jullängtan inte blir för lång. Höjden är ca 165 cm och fickorna syr du enkelt fast. Tomtens delar stoppas med vadd (450 g behövs) och monteras sedan ihop med nål och tråd. Satsen du vinner innehåller färdigsydda delar till jultomten, mössa och halsduk av filt, sytråd samt vägledning. Nål och fyllnadsvadd ingår ej.


Tävlingsregler

Det enda du behöver göra är att besvara dessa tre frågor:

1) Vad heter grundaren av Panduro Hobby? Svaret finns på deras hemsida...
2) Är det någon produkt som du saknar i sortimentet hos Panduro Hobby 
3) Motivera varför just du vill vinna en härlig Kalendertomte från Panduro Hobby

Om du länkar till tävlingen från din blogg eller Facebook så ökar dina chanser att vinna med det dubbla...

Även du utan blogg eller FB kan öka dina chanser att vinna. Det enda du behöver göra är att tipsa tre vänner om tävlingen via mail och du får också dubbel chans! Skicka kopia på mailet till ellasinspiration@comhem.se, märk mailet med "TÄVLING".

Glöm inte att lämna ditt svar som en kommentar till detta inlägg och skriva om du länkar alt mailar!!

Tävlingen avslutas Måndag 22 november kl. 23:59.


Lycka till!

Karin

Vinnaren utses av Ellas Inspiration. Beslutet kan ej överklagas. Ev. vinstskatt betalas av vinnaren själv.

#1 - - Annika Olsson:

Vilken fin tomte. Den vill jag gärna vinna!

1) Carlo Panduro

2)Jag skulle gärna vilja se bakformar och dekoration till cupcakes och sånt som är pyssel för mig.

3) Har alltid drömt om en riktigt stor kalender som barn och i vuxen ålder är det väl aldrig för sent?!



#2 - - Magdalena Nordkvist:

Grundare: Carlo Panduro

Saknar: större sortiment på tyger

Jag vill vinna för min dotter är född på julafton så kalendern blir inte bara en nedräkning till julen utan också till födelsedagen.

Länkar till tävlingen via FB

#3 - - Monica:

Hejsan!

Jag har mailat till dig på pdpa@telia.com.

Och länkat på facebook.

Kram Monica

#4 - - Tallbacken:

Svar: Carlo Panduro

Saknar: Att deras katalog inte delas ut i Finland!!!

Skulle vara såå roligt att se barnens glada ansikten varje morgon då hämta sina paket ut denna mysig kalender. Det är lycka för mig!

#5 - - Emma:

1) Carlo Panduro

2) UTEE Pulver

3) Jag vill ge bort en tomtekalender till min pappa

Har länkat på facebook

#6 - - majo:

Grundaren heter carlo panduro.

Jag saknar flera olika scrapbookingpapper från bland annat bobunny :)

Om jag vann tomtn skulle jag ge den (fylld med presenter) till mina föräldrar, som alltid ger mig och mina syskon grejer och aldrig (nästan iallafall) unnar sig själva något extra.

Jag har länkat via facebook. :D

#7 - - Anonym:

HEJ !

1) Carlo Panduro

2) Mer av Tim Holtz och Gorjuss material inom scrapbooking

3) Jag vill göra en annorlunda julkalender till mina barn. En för hela familjens sammanhållning. En där jag kan lägga leksaker, biljetter till Busfabriken, biobiljetter och ja andra små händelser som gör att vi kommer varandra närmre i familjen. Vi försöker alltid hitta stunder att vårda och älska varandra men det är svårt i all stress.

Jag har både länkat på Fb samt gjort inlägg i min blogg.

KRAM

#8 - - Nathalie:

1) Vad heter grundaren av Panduro Hobby? Svaret finns på deras hemsida...

2) Är det någon produkt som du saknar i sortimentet hos Panduro Hobby

3) Motivera varför just du vill vinna en härlig Kalendertomte från Panduro Hobby

1. Carlo Panduro

2. Skulle tycka att lite mer pyssel till husdjuren vore kul! Och självklart mer målarallternativ.

3. Det skulle vara en så fin överaskning till pojkvännen att göra en paketkalender till julen! Finns inget som ger mer julkänslor än en paketkalender! Dessutom så snodde min lillebror min i flytten... haha<3

#9 - - MAMMA:

1)Carlo Panduro

2)Att göra saker till Husdjuren

3)Det skulle vara kul att glädja mina Barnbarn

Kram

MAMMA

#10 - - Matilda:

1) Grundaren av Panduro Hobby heter Carlo Panduro.

2) Jag saknar doft till när man gör ljus. VI gör nämligen alltid egna ljus till jul varje år och det skulle vara mysigt om vissa kunde lukta lite juligt också! :)

3) När jag var liten så önskade jag alltid mig en kalendertomte med små julklappar i, eftersom "alla andra" hade det. Men jag fick aldrig någon. Men det skulle vara kul om min brorsa skulle få en i alla fall, nu när han fortfarande är yngre. Då kunde jag kunde fylla den med små julklappar i :)



Jag har länkat till tävlingen från min blogg :)

#11 - - Therese:

1)

Carlo Panduro!



2)

Det är väldigt bra som det är redan, men kanske lite mer bakprylar?



3)

Därför att jag tycker den var oerhört söt och för att den skulle passa perfekt in i min systers helvita rum.



Jag har länkat från min blogg till dig. Här är inlägget:

http://theresesjul.blogspot.com/2010/11/tavling.html

#12 - - Anna:

1. Carlo Panduro



2. Ännu mer scrapbooking.



3. Den var så fulsöt och jag skulle verkligen vilja försöka göra något eget till min dotter som hon kan ha något som hennes mamma har gjort med egna händer.



Har länkat på min blogg: http://annastipsblogg.blogspot.com/2010/11/kalendertomte.html

#13 - - Pauline:

Hejsan!

Vill gärna vara med och tävla! :)

Har länkat på facebook.



Svar:

1.) Panduros grundare - Carlo Panduro.

2.) Det jag saknar hos Panduro Hobby är figurformar för betong och gipsgjutning. Hade varit roligt med ett större urval! :)

3.) Jag skulle bli otroligt glad om jag vann tomtekalendern, då jag väntar mitt andra barn och det hade varit roligt om barnen hade en varsin oaketkalender. Storebror 2 år fick en jättefin kalender som hans mormor gjort åt honom förra året. :)



Mvh

Pauline

Ps. din blogg är helt underbar! Förbereder mig och familjen för flytt till vårt allra första hus och det ska bli såå roligt att inreda. :D

#14 - - sassan:

1: carlo Panduro

2: startkit från olika åldrar och prisklasser med pyssel för barn, innehållande alltfrån "flörtkulor", lera fjädrar, piprensare, lim saxar, barnvänlig färg, glitter lim osv

3: för utom att adventskalender tomten skulle matcha vårt julpynt och hem helt utmärkt skulle min äldsta son älska denna adventskalender och alla små roliga grejer som skulle finnas i den och även lillebror då han är större (bara 3månader ännu)

och tänka att få sätta sig ner med äldsta grabben och bara pyssla, så att han får känna sig lite extra speciell just den stunden och bara ha mammas fulla uppmärksamhet, som sagt han skulle älska den!



mvh:sassan

#15 - - Camilla:

Jag deltar gärna!

1) Carlo Panduro

2)Jag skulle gärna se ett större sortiment av bakverktyg t ex kakstämplar och bakformar.

3) Föredrar en "riktig" kalender i stället för t ex chokladkalendrar och denna verkar ha tillräckligt stora luckor så att man kan fylla kalendern med någotsånär vettiga saker :)



Länkar här för en extra chans: http://muminmammatavlar.blogspot.com/2010/11/tavlar-om-en-kalendertomte.html



Mvh Camilla

#16 - - Erica:

1.Carlo Panduro

2.Jag skulle vilja att antalet "pyssel" i materialsatserna skulle vara mer varierat. Ex. att en sats både skulle finns i 2-4-6-8-10-20 pack för att underlätta för både privat och företagspersoner.

3.Att själv (trots en otroligt opysslig gen) få göra en kalendertomte till min son skulle vara så roligt! Han skulle bli så glad över att få något som mamma gjort och dessutom 24 stycken små paket i förväg, innan julafton - vilken lycka!!



Jag har länkat på FB:

http://www.facebook.com/erica.kroon



Mvh Erica Kroon

Till top