Kakfat på allmän begäran...

Mina kakfat / Permalink / 19
Ni som följer mig här i bloggen vet att jag gav mig på att göra kakfat för ett tag sedan. Dessa väckte stort intresse hos många så efter viss övertalning från nära och kära har jag "på allmän begäran" som man brukar säga *ler* bestämt mig för att göra fler... Det är därför med "pirr i magen" som jag kan berätta att jag har inlett ett samarbete med Annika som har den helt underbara inredningsbutiken Gräddelin. Hon kommer nämligen att sälja några av mina fat i sin butik. Varje fat är unikt och kommer bara finnas i ett ex...

Här hittar du Annikas butik:
Gräddelin, Storgatan 41 i TROLLHÄTTAN
Tel: 0520-10660

Igår leverade jag dessa båda fat till Gräddelin tillsammans med det rosa med den lilla koppen som ni sett tidigare (klicka här). Det blå fatet består av porslin från början på 1900-talet från bl.a. Gustavsberg och två söta virkade dukar.


 
Det andra är ett våningsfat för dig som vill ha lite guldkant på tillvaron, kryddat med några blommor, en sirlig kopp och lite spets... Men skynda er till Gräddelin för de är unika och naggande söta...


Foto: Karin Borg - Ellas Inspiration

Jag kommer att tillverka fat allt eftersom men som ni förstår är det ingen massproduktion. Jag väljer mitt porslin med omsorg och tillverkar inte på löpande band. Tyvärr har jag inte möjlighet att skicka faten per post i nuläget men Trollhättan är en härlig stad att besöka...*ler*

Tips!! Om du är intresserad av att beställa ett unikt kakfat för avhämtning så kan du även lägga in en önskan direkt till mig. Skicka då ett mail till: ellasinspiration@comhem.se och i den mån jag kan hitta porslin får du gärna lägga en liten önskan om färg te.x. rosa toner så ska jag göra mitt bästa för att uppfylla din önskan...

Varför inte ett kakfat som present inför stundande Mors Dag, Student eller Bröllop i sommar?

#1 - - Designing good life - Sarah:

Jätte fina!

#2 - - Åse - Interiörguiden:

Det är ju fantastiskt, var roligt för dig!

#3 - - Maria:

Så söta!!! Jag måste verkligen testa på att göra ett kakfat i sommar jag med, men är det inte svårt att borra i porslin och dessutom så tunn porslin som en tallrik?

#4 - - Snusans Inredningsblogg:

Vad kul! Grattis! :) Tyvärr har jag lite långt, annars skulle jag komma och spana in dom. ;)

Kram!

#5 - - A:

god morron! (;

#6 - - Anna:

Så synd att du inte säljer i min stad men du kanske snart även finns i Göteborg.../Anna

#7 - - cecilia:

Kul att det blir försäljning av dina fat! Gillar driftiga människor, lycka till :)

#8 - - Anne, anness design:

Grattis, vad roligt för dig! Det är ju superfina fat du gjort. :)

#9 - - Sandra | Inspirera Mera:

Åh vad roligt! Jag kan tänka mig att du kommer få fullt upp :) De är så fina!

#10 - - pauli♥:

allt bra emd dig idag ? :)

#11 - - MammaMia Bingo:

Väldigt fina!

Nu har det kommit en ny bingosida på nätet som erbjuder riktiga pengar helt gratis att spela bingo för. Du kan helt utan krav på insättning registrera er på sidor som Mariabingo och BertilBingo och få riktiga pengar att spela bingo för genom bingo-utan-insättning.se

#12 - - Min vrå...:

Vad kul! Dina kakfat är verkligen jättefina! Önskar all lycka med försäljningen.

#13 - - Sofias inredning:

Va kul, grattis! :)

#14 - - Erica:

vilken tur för mig som bor i Trollhättan. Jag ska absolut ta mig dit på lunchen!

#15 - - Antikladan - Lilla Edet:

Äntligen!! Det har varit massor av folk här som vi har sålt udda fat till som aldrig förr. Det till kunder som lyser av inspiration och pratar om att de ska göra ljusstakar och tårtfat och... Jag frågade några: - Har Ni sett detta spännande i någon tidning eller så? - Ellas blogg, svarade de... - Ellas inspiration? frågade jag, snabbt. Ja svarade de unisont..



Fantastiskt vilken trend Du varit med att sprida.

Kul att det gamla vackra, ibland negligerade och undangömda porslinet får bli ögonfröjd - igen.

Sådant här älskar jag: nytänk med gamla inslag.

Go Girl! :-)

Dominique

#16 - - Teres:

Otroligt fina! Ska ge mej på att göra några själv så småningom. Tack för inspirationen!

#17 - - Annett:

Underbara! Har verkligen blivit inspirerad av din sida. Ser fram emot nya inlägg =)

#18 - - Linda:

Hej igen! Jag skickade precis en annan kommentar till dig om din fina blogg. Nu när jag läser mer i bloggen kom jag att tänka på en sak. Hur hänger kakfaten ihop. Är de enkla att sätta ihop? För vad som slog mig är att jag gärna skulle vilja ha en massa olika kakfat men då jag bor litet så har jag inte plats med knappt ens ett. Tänk om man skulle kunna köpa några olika fat och koppar eller fåglar och sedan en sån där "plåtpinne" i mitten och sedan sätta ihop fatet själv efter vad som passar just den gången. Går det eller är de väldigt väl limmade eller ihopsatta? Det hade ju annars varit en dröm att kunna sätta ihop olika kakfat till olika bjudningar och bara ha olika fat från dig på lager. Som dessutom då inte tar så mycket plats. Som sagt, jag vet inte om det funkar men hade det gjort det hade det varit suveränt!

Hälsningar Linda

#19 - - Anonym:

Det är super enkelt och blir jätte gulligt, delar finns att köpa överallt, bara borra klart på 5 min ;D

Till top