Manchester - mer än bara fotboll...

/ Permalink / 24
Ja, då var man åter på svensk mark. Ni fick ju en liten ledtråd med förra veckans fredagsdukning och visst har jag varit i England en långhelg. Jag, maken och våra kompisar har nämligen besökt Manchester. Jag måste säga att det var en stad som verkligen överraskade mig fullständigt. Vilket härligt ställe! Den har bjudit på både kulturella inslag som ett besök i katedralen, en himla massa shopping, ljuvlig mat med inslag från världens alla hörn. Eller vad sägs om tapas, indiskt och italienskt men den självklara höjdpunkten var såklart fotbollen! Maken fick nämligen den här resan i present av mig och det har varit en dröm för honom att se Manchester United live på Old Trafford. Jag slog på stort så vi fick både rundtur och Vip-lounge på arenan men det var värt vart enda pund...


Foto: Karin Borg - Ellas Inspiration

Manchester är alltså inte bara fotboll utan här hittar man njutning för både kropp och själ. Imorgon tipsar jag om de absolut bästa shoppingställena för er som gillar inredning (och kläder förstås)...

Ett stort tack till min goa kompis Sofia som stod för "pausunderhållning" under min lilla semester!
#1 - - Jenny:

Det verkar som att ni haft det jättetrevligt!!!! Men kul att du är tillbaka med inspirerande inlägg!

#2 - - Izabell:

Vilka fina bilder:) Ja Manchester är verkligen mer än "bara" fotboll, min syster bor där så jag vet. Trevlig kväll, kram Izabell

#3 - - chatrin:

Jag förstår att mannen blev lycklig jag har en som också vill ha detta i 40-årspresent var det svårt att få tag i biljetter?

kram chatrin

#4 - - LillValpen:

Åhh! Jag vill verkligen diit!!



Hur är det med dig? :)

#5 - - Vaha:

Hehe, tråkigt för honom att åka ner när Chelsea vann ligan nu. Men han fick se några mål iaf :D

#6 - - C:

Vad roligt! Jag vill också göra ett besök på Old Trafford och se Manchester United spela, måste varit en upplevelse :) men som du säger, även staden i sig lockar!

#7 - - Karin:

Åh, det är så härligt i Manchester! Jag var där över en helg 2006 för att se en konsert och det var nästan så jag började gråta när vi skulle åka hem igen! Jag tyckte inte att en helg räckte, jag ville vara där längre!

#8 - - Junitjej:

Dit bord eman kanske åka någon gång.

#9 - - Michan:

Vad härligt, dit vill jag också =)

#10 - - linnéa:

det ser trevligt ut!

#11 - - Emelie:

Åh, min dröm har länge varit att åka till Old Trafford och se en match,vilken fantqastisk känsla det skulle vara! Kul att höra att staden i sig också är trevlig :)

#12 - - J U L I A:

Manchester låter ju inte som en turistattraktion (om man inte gillar fotboll) direkt. Men så det var alltså bra där?

#13 - - Sara:

Otroligt härlig stad tycker jag!

#14 - - Sandra:

ser underbart ut! :)

#15 - - Helena:

man kan inte annat än älska Manchester :-)

jag längtar alltid tillbaka när jag måste hem till Svergie igen

#16 - - Emma:

Åh kolla den gröna planen... (A)<3

#17 - - Aleks:

Åhh va fint! :D

#18 - - Chili:

Ååh ser ut som ni haft en härlig resa. Maten såg ju inte helt fel ut =)

#19 - - Elvira:

Manchester står absolut på min lista över ställen att besöka.

#20 - - Knorkan - tävling pågår!:

Dit skulle jag också vilja åka.

#21 - - Gabriel:

Åh, en dröm för mig med att se Manchester United spela live på Old Trafford! Hälsa maken att han har bra smak på lag! :)

#22 - - Carola:

Verkar trevligt i Manchester, borde nog åka dit. Själv har jag varit till USA och blev fast i Paris på hemvägen på grund av Islands vulkan ! Phu...

#23 - - Hannah:

Hej, fin blogg. jag vet att du som alla andra hatar att folk skickar ut massa sånna spam meddelanden.



Men det betyder verkligen mycket för mig om du skulle kunna rösta på oss. Tack i förväg. <3



http://www.regnarbast.se/?bidrag=b7

#24 - - Pernilla:

Hej =)

Kul att se ett inlagg fran England. Jag har sjalv bott i London i 5 och ett halvt ar nu. Habitat som du namner i nasta inlagg ar min absoluta favorit innrednings butuk har. Kul ocksa att lankar till laura ashley, maste bara stolt beratta att min bror jobbar har i London som deras Webdesigner ;)



Vilken butik har du fotat i det har inlagget? Sag valdigt fint ut och ar nagot jag vill besoka..



Tack for en fin blogg!

Till top