Lördagspyssel i väntan på solen...

Pyssel / Permalink / 9
Regn, regn och åter regn. Ja, så ser helgvädret ut där jag är iallafall. Det verkar som solen befinner sig norröver men här lyser den med sin frånvaro. Men att tillbringa helgen inne behöver ju inte bara vara trist. Man kan ju faktiskt göra lite pyssel som man får användning för när solen väl kikar fram. Hos Marks & Spencer fick jag syn på det här klassiska spelet som man faktiskt kan göra själv. Allt du behöver är 10 tomma konservburkar eller små drickburkar, färgglatt papper, siffror som du antingen skriver ut på datorn eller köper som klistermärken, sax och lim. Tre små påsar att kasta med syr du i tyg och fyller med ris. Ett kul spel inför sommarens uteliv!


Foto: Marks and Spencer Home
#1 - - Izabell:

Men vad fint och färgglatt! :) Tack för bra inspiration! Trevlig helg! Kram Izabell

#2 - - Sofia:

Detta spel spelar jag gärna nästa gång jag kommer till dig ; )

#3 - - CreativeActivity - Sandra:

Men du, vilket toppentips! :-)

#4 - - Anna mitt i maten:

Toppenidé! Perfekt att plocka med sig på picknicken dessutom!

#5 - - Annica:

Fiffigt! Kram Annica.

#6 - - Moa:

Vilka käcka idéer du kommer med.. enkelt och lätt att göra och barnen kan vara med o pyssla, dubbelt kul.. ha det gott /MOa

#7 - - Malin:

Härligt pyssel du gjort , och så enkelt :) tack för tipset



Kram Malin

#8 - - jenny:

Roligt pyssel:-)



Jag har lånat en bild utav ett av dina superfina kakfat som du gjort och gjort ett inlägg på min blogg.

Hoppas det är ok?

#9 - - Tessan:

Oj, vad inspirerad jag blev att pyssla nu.

Till top