Nu är påsken i jorden...

Högtider - stora & små / Permalink / 3
Igår gjorde jag och barnen vår årliga påsktradition, nämligen att så dekorationsgräs. Så här har det sett ut tidigare år och årets påsk är alltså inget undantag... Vi sår gräs i diverse olika föremål och sedan håller vi tummarna att det hinner växa tills sig innan påsk. Ibland blir det lite glest mellan stråna men ibland får vi en riktigt fin matta till våra små kycklingar!


Foto: Karin Borg - Ellas Inspiration
#1 - - House of Jammi - blogg och webshop:

Så mysigt att ha lite härlig växtkraft att följa.

#2 - - Sally och jag:

Vilken jättehärlig tradition! Och det påminner mig om att jag har några kvarglömda gräsfrön liggande någonstans, måste genast få dom i jorden.



Att så gräs är så himla kul eftersom man ser resultatet så snabbt!



Kramar från

Sally och jag

#3 - - Anna:

Vilken mysig tradition! Anna

Till top