Mitt lördagsnöje...

/ Permalink / 4
Idag har jag och en kompis varit iväg på en utförsäljning som "stadens stadshotell" höll i. De sålde en massa gammal inredning som legat i diverse förråd och alla intäkter gick till välgörenhet. Det var självklart fullt med folk och fynden uteblev för min del men min kompis gjorde några riktiga kap. Sedan tillbringade jag några timmar hemma i hennes soffa och njöt av en kopp kaffe medans hon tapetserade... *ler*. Ha ha, ja ni läste rätt. Jag var bara social och underhöll med lite prat. Nu är det dags för att fortsätta sofflivet och jag tänkte ge mig i kast med några av mina nyheter i bokhyllan. Två böcker är vårnyheter medans de andra två kom förra året men blir som "nya" för mig...

Klassikern Blå blom är omnämnd i Loppisboken och är tyvärr en hyllvärmare hos mig. Men den borde tas fram betydligt oftare... Kanske till alla vårens fikastunder i uterummet...


1. Loppisboken (NYHET) av Ida Magntorn visar dig vägen till de rätta loppisfynden och hur du kan använda dem på nytt sätt. 2. Dekorera till Fest  (NYHET) - dekorationstips för både vardags och fest av Jessica Hoffman. 3. Inspirerande betong - ett uppslagsverk för en betongfantast som mig. Malena Skote ger enkla tips och ny inspiraton för vårens projekt. 4. Dags att ta tag i trädgården nu när snön börjar smälta. Christel Kvants bok Personliga Radhusträdgårdar ger tips i både litet och stort format till trädgården.

Foto: Karin Borg - Ellas Inspiration
#1 - - Ullis/Leva på landet:

Låter som du ha haft en härlig dag. Skönt att kunna sitta och prata medans andra jobbar. Går ju lättare att få något gjort med lite underhållning. Nu fick jag lite nya boktips.

Ha en fortsatt bra helg!

Kram Ullis

#2 - - Malin:

du har så bra tips,, det är en föjd att vara här inne varje dag och kolla,, Tack!

#3 - - Anna:

Vilka härliga boktips! De två "gamla" har jag faktiskt hemma hos mig också men nyheterna måste jag kolla in. Tack för boktipsen!



Mvh



Anna

#4 - - Catrin:

Såg den loppisboken igår. Helt ljuvlig!/Catrin

Till top