Vi har haft kalas i dagarna två...

Dukningstips / Permalink / 9
Det är inte bara Kronprinsessparet som har firats i helgen utan även vår egna lilla prinsessa har blivit ordentligt uppvaktad. Inte mindre än två kalas på två dagar har vi hunnit med. Fredagen avslutades med ett barnkalas för hennes tjejkompisar. Det är ju alltid lite jäktigt när man väljer att ha kalas en vardag men när jag kom hem hade maken fixat nästan hela dukningen på egen hand. Ja, det här är "piffiga familjen" förstår ni... *ler* Han shoppade dukningsmaterial och hade bl.a. sett till att alla tjejerna fick var sitt litet "djur" att ta med hem efter kalaset. Själv behövde jag bara lägga ut den gröna blomstermattan och sedan var allt klart!



Igår var det sedan dags för släkten att komma och fira dottern. Vi dukade upp till sedvanlig buffé och självklart kom ett av mina egna kakfat väl till pass. Efter att vi spanat in gårdagens bröllop avslutade vi kalaset med några smarriga kladdkakor som ni fick recept på förra veckan (klicka här). Jag toppade dock kakorna med jordgubbar och daimvispgrädde dagen till ära, väldigt gott...


Foto: Karin Borg - Ellas Inspiration
#1 - - Linda:

Var någonstans kan man köpa en liknande blomstermatta?

#2 - - Sus i Hus:

Härlig dukning, vad har du hittat den roliga blomstermattan?

#3 - - Malin:

åhh munmsigt :) stort grattis till lilla tösen



Kram Malin

#4 - - Annika:

Dukningen ser härligt, somrig ut!



Det känns nästan som man varit med på Kronprinsessans bröllop då man kunnat se så mycket på tv :)



Kram Annika

#5 - - Mia:

Vilken härlig sommardukning

ni fixat till tjejerna! Jättefint!



Kram Mia

#6 - - Amanda:

Jätte fint och gulligt för den delen med!

#7 - - Anna:

vilka mysiga kalas ni verkar haft/Anna

#8 - - Anonym:

Bröllopet var verkligen fint tycker jag.

#9 - - Tess:

Jag undrar också var den söta blomstermattan kommer ifrån!

Till top