Fredagsdukningen: Den blomstertid nu kommer...

Dukningstips / Permalink / 4
Idag är det skolavslutning för barnen och jag måste erkänna att varje år är det samma visa... Så fort "Den blomstertid nu kommer" spelas så börjar det bränna under ögonlocken och jag får kämpa för att inte fälla en tår. Jag vet inte vad det är men jag blir alltid så rörd när jag hör den sången med ljuva barnstämmor. Den andas verkligen sommarlov, barfota små ben och hallon på strån! Därför bjuder jag idag på en riktigt somrig dukning med både prästkragar och grönt gräs som dekoration. En somrig hyllning till alla som börjar ett efterlängtat sommarlov idag!!

Tips! Kika även på den här dukningen, min egna i härliga smultrontoner från förra sommaren.


Foto: eget kollage från Fotobank.nu
#1 - - Nilla:

Jättefin dukning!

Jag känner igen mig; och jag gråter inte bara där nej då... utan nästan alla psalmer som sjungs i kyrkan gråter jag en skvätt till... ;) Det är konstigt, för jag gillar att sjunga och vill gärna sjunga med på dop m m men det går inte särskilt länge förrän halsen blir alldeles tjock av gråt. Det är ju så rörande och vackert med psalmer i kyrkan... Ha en fin helg / Nilla

#2 - - Carina - inspirera:

Ljuvliga skolavslutning...vilken härlig tid!

Här går de en vecka till, men sedan blir det besök i kyrkan och att höra alla barnen sjunga - då känner man att det är sommar!

Jättefin dukning!

Kramen.

#3 - - MissStorm:

Jag är likadan och blir också tårögd av den sången. Och det verkar bara bli värre och värre för varje år. I år har jag t.o.m. stått i trädgården och stortjutit för att frukträden blommade så vackert... :) Det är helt fantastiskt med sommar!



Hoppas du njuter av helgen!

Kram

#4 - - yasemin:

Sååå himla fin dukning.

Till top