Tulpanens dag firar 20 år

Trädgårdsliv / Permalink / 11
Du har väl inte missat att det är Tulpanens Dag idag och dessutom fyller Tulpanernas Dag 20 år i år. De är ju en otroligt tacksam blomma och jag är väldigt förtjust i den vita och rosa sorten. Dessutom passar de utmärkt både som "ensamma" blommor eller i en bukett med te.x. rosor.

Fråga: Vilken är din favoritfärg bland tulpanerna?


Foto: Flowerarrangement.com
#1 - - Anna:

Jag får nog också säga vita. Gillar den enkla rena stilen...



Mvh



Anna

#2 - - Anna Sand:

Nej jag har inte missat :) skrev om det igår kväll faktiskt :) Fin bild du hittat.

#3 - - Nilla:

Min favoritfärg är ju vit... Jag gillar även ljusrosa och rosa tulpaner. Ha en skön helg!

#4 - - sara:

Jag får säga samma som dig på den frågan, vita och rosa tillhör favoriterna.

#5 - - Änglahår:

Detta är mina absoluta favoritblommor. Min favorit färg är de klassiska vita.

Ska unna mig en bukett idag till helgen!



Ha det bra!

/Änglahår

#6 - - Alexandra:

Har också vita som favorit,passar mer nu när det fortf är snö ute,men ju närmare våren man kommer så blir det mer färg som jag väljer.

#7 - - Monika:

Älskar tulpaner! Tycker om dem i alla färger, men är också extra svag för de vita och lila. Men är jag väldigt snål när jag tycker att det är dyrt med 50 kr för ett tio-pack? SÅ länge står de ju inte. 30 kr är lagom, tycker jag som är smålänning...

#8 - - Anonym:

Jag älskar vita om jag bara får välja en färg. Men helst vill jag ha en mixad bukett, det är VÅR för mig.

Ha en bra dag.

Hälsningar Louise

http://loppisskattkammaren.blogspot.com

#9 - - Fru Plommon:

Gillar (surprajs surprajs) lila tulpaner bäst. Helst riktigt mörka.

#10 - - House of Jammi - blogg och webshop:

Jag tror inte att jag kan välja EN favoritfärg - tulpaner är så vackra i alla möjliga färger.

#11 - - Kristina - Kix Koll:

Rosa eller vita är mina favoriter om jag bara ska ta en färg. Oftast blir det att jag väljer en bukett med flera färger - det känns så fräscht nu i vår och gör mig glad! :)

Till top