Helt rätt grå nyans!

/ Permalink / 5

Jag börjar ana slutet på vår badrumsrenovering, eller iallafall vill jag tro det när alla kartonger med kakel och klinker nu står här hemma. Vad tror ni om den här kombinationen? Väggplattorna är vita, högblanka i storlek 24x38 och golvet i lite rustik grå, storlek 20x20. Det är ju i princip omöjligt att förstå hur det kommer att bli. Den vita plattan är ju "bara vit" men när man står där i kakelbutiken och ser på en grå liten platta till golvet det är då frågorna snurrar runt. Hur blir färgen hemma i vårt ljus osv men jag får erkänna att jag blev så nöjd över vårt val! Golvplattan vi valt är "helt rätt grå" och ser precis ut så som jag hade föreställt mig nyansen i vårt nya badrum!! Gud vad jag längtar efter att se allt på plats...


Foto: Karin Borg - Ellas Inspiration

#1 - - Elin:

håller själv på att rusta hela vårat hus... såå många val och såå mkt tankar. Har valt kaklet vi ska ha på väggarna men golvet går jag runt och filurar över. Vad heter era golvplattor? ser ut att vara en perfekt grå färg.

tacksam för svar

Elin

#2 - - Helena:

Vad kul! Just nu håller plattsättaren på och kaklar vårt badrum och vi har precis likadana vita plattor som ni ska ha. Jag älskar dem, har de i badrummet på nedervåningen och fick sån beslutsångest med andra badrummet att det fick bli samma. Vitt blir man aldrig trött på och man kan göra så mycket med färggranna detaljer. Jag tycker det blir jättebra! Lycka till nu!

KRam

Helena

#3 - - Ellas Inspiration:

Hej Elin!



Våra grå plattor kommer från Italienska Marazzi och heter Easy Grey.



Kika här!



http://www.marazzi.it/en/ceramic-and-stoneware/collections/easy?pid=11



Mvh



Karin



#4 - - Mia:

Ja andra som inte renoverar kan tro att det bara är kul at välja, men det är faktiskt svårt. Vi har precis kaklat ett av badrummen, men vi valde matta vitaplattor på väggen. det kan vara svårt att hålla blanka plattor snygga och fria från kakel, framför allt vid dusch och handfat.. Lycka till med byggandet!

#5 - - Monika:

Mitt/vårt badrum har grått golv och vita väggar. Ser ganska exakt ut som de kakelplattor du visar på bilden. Jag tycker det är stilrent, tidlöst och snyggt! Blir nog kanon! :-)

Till top