Mugg & fat från min dukning

Dukningstips / Permalink / 6

Jag visade ju bilder från vår Alla hjärtans-fika i söndags och då var ni flera som la märke till muggarna och faten jag dukat med. Otroligt roligt! Muggarna är en "specialvariant" av välkända Swedish Grace från Rörstrand och jag verkligen älskar de här muggarna. Skillnaden mot deras "vanliga" modell är att mina inte har några "öron". Faten hittade jag i en antikaffär i somras så de är en mycket gammal modell från Gefle porslinsfabrik. Ni kan läsa mer här!

Tips! Jag fick en fråga via mail om blommorna jag dukat med. Dessa hittar du hos Panduro Hobby och de säljs i 6-pack med blandade färger. En kul detalj för att få lite vårkänsla inne.


Foto: Karin Borg - Ellas Inspiration

#1 - - Therése | Stylish-B.se:

Jättefint.

#2 - - Designing good life - Sarah:

Synd att faten inte finns i butik de är verkligen fina. Blommorna piggade upp mycket!

#3 - - Loppan Lorum:

Å de är så himla fina de där faten!

#4 - - Snusans Inredningsblogg:

Ja dom är verkligen söta. Fint med blommorna åxå.

#5 - - Malin:

Jag fick exakt dessa muggar av min snälla mamma som samlat på dem åt mig som "betalning" när hon gett blod. De är mina favoriter också!!

#6 - - Evasleva:

Vi har swedish grace som servis men inga koppar. Jag älskar tallrikarna, skålarna och allt annat. Enkelt och snyggt. Faten var väldigt fina!

Till top