Så här gör du en presentpåse

Pyssel / Permalink / 22
Jag har precis skickat iväg dottern på dubbel-kalas och med sig hade hon två presenter i form av smycken som jag beställt från KOW Smycken. Ett tufft läderarmband till killen och ett Hello Kitty-halsband med namnbricka till tjejen. För att göra inslagningen lite festligare så hjälptes dottern och jag åt att göra två små presentpåsar. Här tänkte jag visa hur vi gjorde. Du behöver kraftigt papper, sax, håltagare, snöre och tejp eller lim samt ett kartong/paket i passande storlek.



Slå in pappret kring paketet precis som du slår in en vanlig present. Jag valde att tjepa ihop alla delar men om man vill göra det riktigt fint kan man använda ett limstift för en "osynlig" inslagning. Ta därefter ut paketet ur påsen försiktigt så att den blir tom.



Vik in kanterna på sidorna ca 2-3 centimeter från botten och vik hela vägen upp. Vik över en kant på ca 4 centimeter  av öppningen och gör hål för ditt snöre med en hålslag. Trä därefter i ditt band. Knyt och sätt eventuellt fast en tag och vips är presentpåsen klar! Svårare än så är det inte...


Foto: Karin Borg - Ellas Inspiration
#1 - - Michelle & Girlzen + bebis i magen:

Tack för tipset!!!



Nu vet jag hur alla julklappar kommer se ut ;)

#2 - - Tess : Istla.se:

Vilket bra tips.



(fd. stylishb.se)

#3 - - gella:

Åh, vilket superbra tips!! Det ska jag absolut spara och använda i framtiden. Tack! :D

#4 - - isa:

det är så kul att slå om paket och göra dom fina. att göra egna påsar är super kul :)

#5 - - Erica:

detta gillade jag, nu vet jag hur jag ska slå in nästa paket! :-)



tack för tipset!

#6 - - Lisa:

Wow, vilka fina påsar! Tack för ett supertips! /Lisa

#7 - - Proforma - Irene:

Superbra tips! Det ska jag komma ihåg!

Kram

#8 - - Anonym:

Toppen Förslag, så snyggt och så lätt !!

#9 - - Lizzy:

Åh vilken härlig blogg!

Jättebra tips :)

#10 - - viktor:

Åh, underbart bra tips! Detta ska jag använda!

#11 - - Åsas formaliteter:

Jättebra tips. Det blir ett litet bokmärker på den här sidan tror jag. =)

#12 - - Sandra:

Smart! Ska testa nästa gång någon fyller år :)

#13 - - Linda:

Åh, så fint! Det ska jag absolut göra till nästa present!

#14 - - olivia:

varför ett "tufft" läderarmband till killen och hello kitty till tjejen?

det är såna som du som bidrar till könsroller och ett icke jämställt sverige.

#15 - - Karin på Ellas Inspiration:

Hej Olivia!



Så kul att du kikade in på min blogg. Jag har inget med valet av smycken att göra. Det var min lilla dotter som själv fick välja presenter till sina vänner. Med tanke på deras reaktion så valde hon helt rätt!



Mvh



Karin

#16 - - EmbLeM:

Ååh detta gillade jag verkligen! Lätt som en plätt men det gör verkligen så mycket! :)

#17 - - Linnea:

Tack för tipset:)

Det måste jag testa någon gång:P

#18 - - mallan:

Tack för tips och en bra guide :)

#19 - - Fotograf Annie:

Vad kul, det där ska jag testa någon gång. Tack för tipset :)

#20 - - Linda:

Vilket bra tips!:). Det ska jag absolut göra.

#21 - - rebecka:

haha ursäkta?

"Ett tufft läderarmband till killen och ett Hello Kitty-halsband med namnbricka till tjejen"? herregud. det verkar som om du inte har fattat det där med lika behandling. skrattretande.

#22 - - Catrin:

Vilket supertips!

Det har jag mycket användning för i och med min smyckeshobby!



Här kommer jag kika in igen =)

Till top