Ett besök hos Apotekarns Trädgård & hotell

Trädgårdsliv / Permalink / 5

Uppdatering: Dagens Tisdagstema handlar om Nöje och att göra besöket jag berättar om nedan var verkligen ett riktigt NÖJE! Kika in hos Tisdagstema för fler bidrag.

Som jag berättade tidigare idag har jag semestrat på bl.a. Österlen. Efter ett kortare stopp i Åhus var det dags för oss att inta Simrishamn under ett par dagar.



Här tog vi in på Apotekarns Trädgårdshotell mest känt för sin underbara medelhavsträdgård skapat av Peter Englander som även skrivit flera böcker på temat.



Själv hade jag laddat upp inför resan genom att läsa hans senaste bok Livet i Solen och det var med spänning jag såg fram emot att se delar av trädgården på plats.



Hotellet och trädgården ligger med bästa läge mitt inne i centrala Simrishamn och det var läget som vägde upp den något enkla hotellmiljön.



Apotekarns har även både ett café och en liten butik där man kunde köpa både konst och keramik från Marocko.



Ett kul inslag var att alla möbler i trädgården var till salu så om man föll för någon grupp var det bara att ta med den hem, om man hade plats i bilen förstås...



Söker du inspiraton till en egen medelhavsträdgård är detta verkligen platsen för dig.


Foto: Karin Borg - Ellas Inspiration

#1 - - Björn:

Härliga bilder! Har några dagar kvar på semestern - kanske ska ta och svänga förbi Simrishamn? ;)



Underbar blogg förresten!



Hälsningar

/Björn

#2 - - Anna:

Välkommen hem! Det har varit så tomt utan dina uppdateringar. Otroligt fina bilder du tagit./Anna

#3 - - Anna-Maria:

Underbar blogg, vilka härliga bilder! WOW!

I be back!

Cheers

#4 - - Pialotta:

Underbart.. så du har varit i Åhus du.. där växte jag upp minsann .. flyttade sedan till Kristianstad och där bor jag än idag, men Österlen där Simrishamn ligger dit åker jag gärna och fotograferar.. mycket vackert som på hela Österken:) Trevliga bilder:)

#5 - - Malin:

så underbart att strossa omkring där och njuta :)

Till top