Tävla & Vinn Loppisboken!

/ Permalink / 87
Vill du sätta lite guldkant på tillvaron då kanske den här boken är något för dig? Som ni kanske minns tipsade jag er om den mysiga Loppisboken (ICA Bokförlag) av Ida Magntorn för några veckor sedan. Det visade sig att författarinnan själv såg detta inlägg och hörde av sig, så nu kära läsare har även ni chansen att lägga vantarna på ett ex av boken som är fylld med tips och inspiration inför alla sommarens loppisbesök.



Tävlingsregler!

Det enda du behöver göra är att svara på den här frågan och lämna ditt svar i detta inlägget!

Fråga: 
Ida Magntorn bor strax utanför en skåne-stad som också är välkänd för sitt Valborgsmässofirande och för att studenterna varje år hälsar våren välkommen 1 maj? Vilken stad är det? Du hittar svaret på Idas hemsida (klicka här).

Om du länkar med bilden ovan till tävlingen från din blogg så ökar dina chanser att vinna med det dubbla...men har du ingen blogg så kan du vara med och tävla ändå.  

Även du utan blogg kan öka dina chanser att vinna. Det enda du behöver göra är att tipsa tre vänner om tävlingen via mail och du får också dubbel chans! Skicka kopia på mailet till
ellasinspiration@comhem.se, märk mailet med "TÄVLING".

Glöm inte att lämna ditt svar som en kommentar till detta inlägg även du som mailar!!

Tävlingen pågår till 2 maj kl. 23:59. Ev. vinstskatt betalas av vinnaren själv.

Lycka till!

Karin

Ni var många som var sugna på lite inspiration till vårens och sommarens alla loppisutflykter men tyvärr kan ju bara en vinna... Så däför säger jag ett stort grattis till Marie Malmqvist som är vinnaren av Loppisboken av Ida Magntorn!!

Ett stort tack till alla er som deltog och fler tävlingar är på ingång!

Mvh

Karin
#1 - - Olelsi / Nettan:

Go morgon!!

Jag vill gärna vara med i tävlingen.

Svaret på frågan är: Lund.

Har även länkat:

http://olelsi.blogg.se/2010/april/vinn-loppisbok.html



Kram Olelsi / Nettan i Hälsingland.

hockeytossan@hotmail.com

#2 - - Anna:

Åh vilen inspirerande bok!

Svar: Lund

Ha en bra dag,

/Anna

#3 - - Anette:

LUND är rätt svar :)



#4 - - Cecilia:

Tävlingar är kul, särskilt med ett sånt här intressant pris! :-)

Svaret är: Lund

Länk till tävlingen ligger nu på min blogg.

#5 - - fannie:

Hej!

Jag vill gärna vara med och tävla.

Svaret är Lund.

Jag har tyvärr ingen blogg!

#6 - - Bodil:

Svar: Lund

Håller tummarna

Kram, kram.

#7 - - Lisa:

Jag är GÄRNA med och tävlar! Vilken fin bok.

Jag länkar såklart!

Svaret på frågan: Lund

Kram Lisa

#8 - - ANNIKA:

Svar: Lund

ÄR MED OCH HÅLLER TUMMARNA HÅRT...

gustafsson.57@hotmail.com

#9 - - Ellen:

Jag vill gärna vara med och tävla, intressant bok ju :D

Svaret är Lund

#10 - - Camilla:

Åh älskar loppisar !! Vilken underbar bok:D

Svaret är :LUND

Länkar i mina båda bloggar!!

#11 - - Camilla:

Loppis<3

LUND är svaret.

Länkar i min blogg, + betongbloggen!

MVH CAMILLA

#12 - - Malin:

Jag vill, jag vill, jag VILL vinnaaa!:) Länkar såklart på min blogg också.

#13 - - Malin:

Glömde ju svaret: Lund!

Och... det går inte att kopiera in bilden på min blogg:(. Lägger upp en länk så länge och prövar igen senare...

#14 - - Lina Tjärnehov:

Oj, vilken rolig bok. Min sommar spenderas på Österlen och där finns massor av loppisar som jag vill besöka. Denna boken verkar vara väldigt inspirerande och bra tips är alltid roligt.



Svaret är Lund.



Vänliga hälsningar

Lina

#15 - - Ellinor:

Härlig bok det där, hållt den i handen mga gånger i bokhandeln men aldrig haft möjlighet att köpa den. Håller tummarna för denna gång :D



Rätt svar är Lund!

#16 - - Ulrica:

Svaret är Lund, verkar vara en jättefin bok som jag gärna vill vinna!!

Har tyvärr ingen blogg.

#17 - - Mokzan:

Svar: Lund



Boken verkar perfekt för mig, vill gärna vara med

I like loppis =)

Länkar med bild på min blogg.



mvh Mokzan

#18 - - Maria:

Hej! Kul tävling med härligt pris. Jag är gärna med och tävlar. Jag har ingen blogg, men man kan ju ha tur i alla fall. Skickar mail till tre av mina vännder, har skicka kopia till dig.



/Maria

#19 - - Martina:

Underbar bok! Svaret är LUND =)

MVH //Martina

#20 - - Maria:

Hej igen (Maria ovanför)!

Glömde visst att svara på frågan: Lund



/Maria

#21 - - Caroline:

Jag längtar tills alla sommarloppisar drar igång. Har inte gått på så många loppisar så lite tips och inspiration kan komma till stor nytta.

Svaret är Lund, min födelsestad :)



Mvh Caroline

#22 - - Ela:

Hej.

Svaret är Lund.

Jag har skickat ett mail till dig och 3 vänner.



//Ela

#23 - - It's a house:

Svaret är Lund.



Ser ut att vara en supermysig bok så jag vill gärna vara med och tävla!

Länkar för extra tur.

#24 - - Lotte:

Svaret är Lund.

Jag länkar självklart från min blogg.. Man vill ju ha extra chans att vinna denna spännande bok. ;)

#25 - - Annica:

Lund är rätta svaret=)Är gärna med och tävlar om den boken som jag gärna lägger rabarber på. Länkar såklart! Annica

#26 - - Cissi:

Hej Karin! Svaret är Lund!

Jag har länkat från min blogg! :-)



#27 - - Anna:

Rätt svar är Lund.

Vore roligt att lyckas vinna denna bok, då jag firar ett-år-närmare-trettio idag ;)

#28 - - Anna mitt i maten:

I vackra Lund firas våren in med pompa och ståt! För den som är historieintresserad kan rekommenderas Uppåkra, fantastisk utgrävning, där man hittat saker från vikingatidens heminredning ;)



Självklart finns numera en länk till denna fin-fina tävling på min blogg :)

#29 - - Iris:

Jaaa den vill jag ju vinna! Jag är ganska nyfrälst när det gäller att fynda på loppis så denna vinsten passar mig perfekt! :)

Rätt svar är: Lund



Jag länkar även till tävlingen!



kram /iris

ps. kolla min blogg för att se helgens loppisfynd :) ds.

#30 - - Karin:

Loppisar är ju så roligt, och detta skulle ju förgylla min lilla bokhylla! Har tyvärr ingen blogg att länka till... men svaret på frågan är Lund!

#31 - - guldmulten:

Vilken underbar bok! Jag älskar loppisar!

Hoppas hoppas hoppas jag vinner :)))

Svaret är Lund!

Nu håller jag alla mina tummar. Har länkat från min blogg.

#32 - - Katja:

Jag älskar Loppisar! :D

Svaret är självfallet Lund.

Håller tummarna och har länkat från min blogg.



http://katjat.blogspot.com/2010/04/tavla-vinn-loppisboken.html

#33 - - Jenny:

Jag vill vara med och tävla om den fina boken!

Svaret på frågan är LUND!

#34 - - Åsa:

Svaret är såklart den underbara lärdomsstaden LUND

#35 - - Jenny Fridh:

hihihi kul! :D



Svaret är Lund

länk till inlägget och tävlingen finns här http://frokenfridhs.blogspot.com/2010/04/vinn-loppisboken.html



Kram

Jenny

#36 - - Lotten:

Åhh en sådan bok skulle passa mig ;-) Svaret är: Lund!



#37 - - Moa:



Rätt svar: LUND

Vilket kanon pris när man älskar loppis!

#38 - - AnCa:

En Loppisbok skulle passa perfekt hos en loppistokig AnCa. Tänk om man kunde vinna en sån...



Jag länkar inne hos mig o dubblar chansen att vinna!



Svaret är Lund, höll på att glömma skriva det ;)

#39 - - malin - tjusigt:

Har blivit loppisfantast och hittar många fina ideer genom gamla saker.

Svaret är LUND.



Jag länkar på min blogg.

#40 - - Linda:

En mycket fin och spännande bok som jag gääärna vinner! Svaret på frågan är LUND.

#41 - - Kotilo:

Lund svarar jag med :)

#42 - - Evelina:

Rätt svar:Lund



Hoppas jag vinner!!!

Evelina

#43 - - Lena Långmo:

hej svaret är Lund en mycket trevlig stad tack för en bra blogg.

#44 - - robert:

Hej!



Rätt svar är: LUND



Ha en bra dag!

#45 - - Vardagstugg:

Å vilken mysig bok! Jag länkar från min blogg också.

Svar: Lund



Annelie

#46 - - Humlan:

Självklart är svaret Lund - min gamla hemstad! Ljuvliga 1a maj i rutig kavaj och utslagna magnolior.

Och självklart länkar jag :)

Ha det gott!

#47 - - Blekrosa:

Hej, tittar in och tar en lott!

Håller tummarna. Ha det bra!

Just ja. Svaret är naturligtvis Lund.

#48 - - gella:

Svaret är Lund och jag har länkat i min blogg för ökad vinstchans. Nu är det bara att hoppas... :)

#49 - - Erica:

LUND är rätt svar. hoppas på vinst

#50 - - Matilda:

Hej!

Åhh den boken vill jag verkligen vinna inför mina och sambons loppisdammsugningar :-D

Svaret är Lund!

Och jag länkar naturligtvis från min blogg eftersom det kan öka mina chanser :-)

Ha en trevlig dag och tack för en superb blogg.

#51 - - Mia Malmqvist:

Ida bor i Lund.

Jag mailar 3 vänner.

#52 - - Zandrah:

Rätt svar är förstås: LUND! :-)



Och loppisgalning som jag är så hoppas jag ju på vinst nu. :-)

#53 - - Helena:

Busenkelt, Lund såklart!

#54 - - Tezan:

Rätt svar är Lund! :) (uttalat på skånska såklart)



#55 - - A:

go morron (:

#56 - - Cathrin:

Lätt som en plätt - svaret är ju Lund. Där jag själv bor. Och vi firar inte Valborg - vi firar ju siste april (eller rättare sagt jag gjorde det när jag var studen...)



Länkar från mig

#57 - - Lina Wikingsson:

Lund är svaret på frågan :)



Happe varit toppen att vinna den fina boken!

Kram Lina

#58 - - Lena:

Hej



Jag vill vara med och tävla. Svaret på frågan är Lund.

#59 - - Cecilia:

Hej!! Jag vill JÄTTEGÄRNA vara med och tävla, och VINNA :) haha!



Svaret på frågan är såklart LUND.



Vilken härlig tävling! Tack!



//Cecilia Rosman

#60 - - jenn:

svaret är Lund!



Jag håller tummarna på att jag vinner!

#61 - - Märta:

Staden är Lund.

Jag vill gärna vara med i utlottningen. Jag länkar från min blogg.

#62 - - Elin:

Jag vill jättegärna vinna denna bok! Hoppas, hoppas!

Staden du söker är Lund.

Elin

#63 - - AnnikaS:

Jag vill gärna ta chansen att vinna boken!

Svaret på frågan är Lund.



Här är länken till mitt blogginlägg: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/2010/05/jag-vill-vinna-loppisboken.html

#64 - - Rebecka:

Vill jättegärna vara med och tävla om den boken. Jag gillar ju att gå och fynda på loppisar =)

Mitt svar är Lund!

Kram Rebecka

#65 - - Sockenvägens Söta:

Jag har länge suktat efter boken, men när man är föräldraledig å andra hälften sjukskriven så har ett inköpt hamnat långt ner på prio listan, men kanske kan jag hålla drömmen vid liv genom att tävla! :-)



Svaret på din fråga är Lund, och jag har givetvis länkat för två lotter!



http://lurans.blogg.se/2010/may/loppisboken.html



Kram!



Therese - Sockenvägens Söta

#66 - - Cecilia:

Lund är staden, och här är en länk från min blogg:

http://ceciliatipsar.blogg.se/2010/may/2-maj-cecilia-tipsar-igen.html :)

loppisar är ju lätt en av de bästa sommarnöjena, så nu är det la bara att hålla tummarna :)

#67 - - Monica, blogg Betongkrukan:

Hej,

ute i sista sekund så känns det knasigt att länka så jag svarar LUND på frågan och hoppa att en liten lott skall räcka!



Hälsningar monica

#68 - - evamar:

Det vore jättekul att få vinna den inspirerande boken.



Mitt svar är Lund och en länk finns här:



http://evamar.blogg.se/2010/may/bok-2-maj.html

#69 - - Anneli:

Lund är staden med vacker studentsång 1:a maj varje år. Har länkat från min sida.

hälsar Anneli

#70 - - Annica:

Svar: Lund.



#71 - - Sofia:

Hej!

Jag vill också vara med och tävla!

Svaret är Lund. Jag har länkat till tävlingen på min blogg.

#72 - - Bantarbritta:

Lund är staden!



Har länkat från min tävlingsblogg www.bantarbrittatavlar.blogg.se

#73 - - Kristin:

Är gärna med och tävlar! Svaret är Lund!

#74 - - Linda:

jag vill vara med, länkar;



http://lindisentavlar.blogspot.com/2010/05/loppisboken.html



mitt svar är Lund

#75 - - Nanna:

Jag vill gärna vara med och tävla!

Svar: Lund

#76 - - Mamma Mia:

svar studentstaden heter Lund

#77 - - care69:

Jag är gärna med!

Svar: Lund



Har länkat:

http://care69.blogspot.com/2010/05/2-maj-vinn-loppisboken.html

#78 - - Ellinor:

Lund är svaret så klart! :)



Jag har självklart skickat och tipsat om tävlingen till tre av mina loppisintresserade kompisar (och en kopia till dig), då jag inte har någon blogg.



Ha en trevlig kväll.

Ellinor

#79 - - Michaela:

Jag vill vara med!

Svaret är Lund.

Länk:

http://mumandme.blogg.se/2010/may/bok-25.html

#80 - - Carina - inspirera:

Det klart att jag vill vara med och tävla!

Mitt svar: Lund



Hoppas på tur!

Kramen.

#81 - - Linn:

Jag är gärna med och tävlar och jag har länkat till min blogg: http://linnspyssel.blogg.se/2010/may/tavling.html



Mitt svar är: Lund

#82 - - ina:

Ida kommer från Lund och jag har bloggat om tävlingen :o)



Jag håller alla tummar, så hårt jag kan, för vinst - detta är verkligen boken för mig lopp(is)biten som jag är! :o))



Må så gott!

/Ina

#83 - - Anna:

Hejsan! Svaret är LUND!!! Vill tacka dig för din fona blogg! Kram Anna

#84 - - Ylva:

Hej, Svaret är vackra Lund som jag besökte för första gången nu i Vår. Jag blev så förtjust i staden och vill gärna besöka Lund igen.

Hoppas på tur att vinna boken.

#85 - - Anette:

Dendär boken såg så fint ut att jag får ge tävlingen en chans (även om jag har otur i spel)! Svaret på frågan är Lund. (:

#86 - - Jeanette:

Hej



svaret må være lund

#87 - - Moa - En magisk purt til en anan värd:

Åh, så tjusigt! Lund är staden hon pratar om. Jag bor ju där och allt så pinsamt om jag svarar fel!

Till top