Fredagsdukningen: IKEA dukar till fest

Dukningstips / Permalink / 6
I veckans Fredagsdukning råder det lite extra feststämning. Idag lanserar nämligen IKEA en temasajt för just Fest i både slott och koja... Inredningsstylisten Lo Bjurulf har skapat dukningar i olika stilar som sträcker sig från modern skördefest till ljuv papperspoesi. De vackra bilderna är tagna av fotografen Denise Grünstien. Du kan alltså hitta nedanstående dukningar och ytterligare 4 varianter på IKEA:s sajt för Fest med start idag!

"Skördefest" hämtar inspiration från naturens tillgångar.

Så här beskriver IKEA dukningen: Vi har hämtat dekorationer i trädgården och grönsaksdisken. Blandat tålig zink, blankt rostfritt och gediget trä med sköra karaffer och vackert porslin. Mixen är modern, stilen helt tidlös.

"Papper & Veck" är namnet på den här fagra vita dukningen.

Så här beskriver IKEA den vita inspirationen: Vitt i alla former. Luft i massor. Avskalat, poetiskt ochdrömskt på en och samma gång. Porslin i staplar blir till skulpturer. Emballage,papper och kartong som dekoration. Allt kan användas. Allt är vackert.

I helgen ska jag försöka ta mig tid och beskriva hur jag gick tillväga med mina kakfat. Håll utkik efter vägledning under nästa vecka!! Dessutom är det dags för en ny tävling på måndag! Vinsten är en inspirerande bok...

Ha nu en riktigt skön fredag!

Kram Karin

#1 - - Anna mitt i maten:

Åh, nu längtar jag mig helt galen efter att få duka, laga mat och äta ute. Jättefina dukningar!

#2 - - Anna:

Tack för tipset! Trevlig helg/Anna

#3 - - Tess:

Jag såg också kakfaten hos cream de la cream och jag blev bara så kär.



Dina var också väldigt fina, kanske jag skall ta och försöka mej på att göra ett eget jag med :)



Trevlig helg!

#4 - - Åse - Interiörguiden:

Det är helt fantastiska bilder, inte alls vad man färvändar sig av IKEA!



Ha en fin helg!

#5 - - Lilla jag:

Trevlig helg :)

#6 - - Malin:

ojsan. vilket lyft Ikea har gjort. Känner knappt igen ikea stuket på bilderna. Ser ju riktigt personligt ut.



Ha en underbar helg



Kram Malin

Till top