Lyckorus av en makeover...

/ Permalink / 25

Ni kanske minns att vi påbörjade ett litet trapp-projekt här hemma hos oss men vi stötte på patrull och då försvann inspirationen i samma veva. Men lusten att greja fanns kvar och då riktades intresset istället till vintrinskåpet i köket. Det fyndades på Blocket med tanken att bli vitt även om det blev stående omålat ett tag.. Nu kan jag bara konstatera att det gjorde sig precis så bra i vitt som jag hade föreställt mig!! Samtidigt passade jag på att rensa i röran som hade samlats i skåpet och ytterst få saker fick komma tillbaks in. Tänk att en makeover kan göra en så lycklig!! Ett stort tack till min älskade make som fick måla det 5 (!) ggr för att täcka helt!!


Foto: Karin Borg - Ellas Inspiration

#1 - - Loppan Lorum:

Kanonfint! Jag har själv ett liknande skåp som väntar på sin make-over. Kanske skulle ta tag i det i helgen? Det är slående vilken enorm skillnad lite (eller kanske mycket...) färg kan göra!

#2 - - Mia:

Jättefint skåp, jag vill också måla om alla fula furumöbler. Kan du inte skriva lite om hur han gjorde, din fina man, och vilken färg han använde.

#3 - - Malin:

Jättesnyggt blev det, vad duktig din man är!!

#4 - - Åse:

Vilken skillnad, mycket finare! (Vad tusan använde ni för färg när ni behövde måla FEM gånger?)

Ha en bra dag!

#5 - - Karin på Ellas Inspiration:

Ja Åse, det kan man verkligen undra men färgen var super. Att det blev så många lager berodde istället på att min man var väldigt noga och gjorde tunna lager varje gång för att få en riktigt snygg yta och det var det lilla extraarbetet värt kan jag säga!! Ser "köpt" ut i finishen! Inget kladd där inte...



Mvh



Karin

#6 - - Erica:

det blev jättefint!

#7 - - Matilda:

Vilken skillnad! :-)

#8 - - Evasleva:

Väldigt stor skillnad, som sagt! Tänk vad lite (mycket) färg kan göra!

#9 - - Nillonen:

Himmel va snyggt det blev!!!! Får kolla med honom vad han har för timarvode på möbelpiffning....

Lyckat projekt!!!!

Kram

#10 - - tina:

Vad fint det blev!!!!



kram tina

#11 - - Anette:

Åh så fint det blev! Helt sjukt sån skillnad lite färg kan göra...

#12 - - a g n e s [ f o t o, b l o g g d e s i g n & v a r d a g ]:

Hej! Jag har börjat ta bloggdesign beställningar och det skulle vara jättekul om du ville beställa en! :D



Mer info hittar du via min blogg och denna länk:

http://jagagnescecilia.blogg.se/category/bestalla-design.html

#13 - - Katja:

Jättefint! Som min byrå ungefär! Blir så fräscht och najs med vitt!

#14 - - Sök och du skall finna:

Wow - vilken skillnad! Man kan nästan inte tro att det är samma skåp. Väldigt väldigt fint i vitt. Förstår att du är nöjd.

Bra jobbat!



Ha det gott!

#15 - - Sofia:

Vilken förbättring, så snyggt!

Både färgen och innehållet blev super fräscht, det ska du vara nöjd med! :)

#16 - - Anna-Karin:

Otroligt fint blev det! Jag hade aldrig haft det tålamodet som din make har. Det hade blivit inlämning på vårt sprutlackeringsställe i Frölunda.

#17 - - Mrs. b:

Så fint det blev! Förstår att ni är nöjda med resultatet!

#18 - - Annika:

Det blev verkligen jättefint! Ett helt "nytt" skåp.

#19 - - Jessica:

Wow, det blev ett helt nytt skåp.

Jättefint!



Kram ♥

Jessica

#20 - - Postadress Torslanda:

Wow! Grattis till en riktigt lyckad makeover. Underbart fint! Du har verkligen öga för vad som kan bli bra.



Tack för all inspiration i din blogg.

#21 - - Ann-Christine:

Supersnyggt blev skåpet!!

Jag har en del liknande furumöbler kvar hemma, men jag kommer mig bara inte för att ta itu med målandet. Dumt, för när man väl är klar så ångrar man ju alltid att man inte gjort det tidigare, hihi!



Så fint du städat och rensat i skåpet också :)



Ha en trevlig fredag!

#22 - - Lilla jag:

Å vad fint skåpet blev :)

#23 - - Lotta:

Jag skulle också vilja ha ett sådant gammla skåp någonstans hos oss, men jag undrar hur får man det så jämnt när man målar. Jag tycker att det alltid bblir lite ahlvdant liksom. Beror det på att man strycker det fler gånger eller?

Lotta

#24 - - Betzy:

Så otroligt snyggt! Jag har oxå målat om möbler och på så sätt räddat tex en byrå från soprummet som ngn tyckte den hörde hemma i. Mer målande blir det när jag flyttar till ny lgh om en månad. Få se vad du tycker om det färdiga resultatet sen. Jag hör av mig. Ps, du har en så fantastisk snygg blogg! Några tips? /Betzy

#25 - - milla:

Så underbart fint!!! Otroligt vad vit färg är magisk!

Kram

Till top