Vilken lyckad dag!

/ Permalink / 9

Ja, väldigt sent igår klev jag in innanför dörren full av intryck från dagens bloggträff FormForum. Vilken helt otrolig dag jag fick vara med om. Bloggträffen i Göteborg blev verkligen över förväntan. Så otroligt mycket trevliga bloggare det finns i vårt avlånga land och verkligen kul att träffa många välkända ansikten "live". Det var ett späckat schema som Frida satt ihop tillsammans med Stefan på Trendgruppen och Anna på Milk. Vi fick bl.a. höra Frida berätta om hur hon blev Sveriges första inredningsbloggare när det fortfarande var ett okänt fenomen i Sverige. Jakob Nortoft från Nordic Law pratade om vikten av att förhålla sig inom lagens gränser även i bloggsfären. Väldigt nyttigt! Sedan höll Stefan en otroligt inspirerande föreläsning om trender och hur en trend kommer till liv. Han berättade med en härlig inlevelse om hur trender har sitt ursprung i de stora modehusen eller i storstäderna för att sedan färdas i olika faser och slutligen hamna i vårt egna vardagsrum. Jag kommer tillbaks till hans trendspaning i ett annat inlägg!

Därefter fick vi göra ett besök hos Cult Design och träffa härliga designchefen Marita Lord och Camilla Rudén som även sköter deras egna blogg. Ni vet ju att jag redan är "Cult-frälst" så att få kika in i det allra heligaste var otroligt spännande. Man fick verkligen en rejäl dos inspiration och Marita Lord berättade hur företaget startade och hur viktig lekfullheten är i deras produkter. Med härlig inlevelse tog hon med oss på en "året-runt-resa" som visade hur variationsrika deras produkter är vare sig det är jul, påsk, kalas eller bara vanlig vardag! De som var med förstår vad jag menar... ;0) Dessutom hade de dukat upp ett fantastiskt långbord och vi bjöds på årets första glögg, pepparkakor och annat smått och gott. Allt till tonerna av ljuv julmusik! Vi fick även kika på vårens nyheter men vi fick lova att hålla det hemligt men jag kan berätta att det är mycket roliga modeller och härliga färger på ingång... Kvällen avslutades med middag på Brasseri Lipp och medans jag begav mig hem så fortsatte övriga bloggare med att förbereda sig inför ytterligare en inspirationsresa idag. Jag fick tacka nej för ibland så, hur roligt det än är, så räcker inte tiden till...

Jag vill rikta ett stort TACK och en varm kram till Frida, Stefan på Trendgruppen och Anna på Milk för deras enorma arbete med att fixa ihop ett sådant här evangemang. Till sin hjälp hade de ett stort antal sponsoner så förutom att de bjöd på en fantastisk dag så gick vi långt ifrån tomhämta hem... Två påsar fyllda med inredningsprylar, tidningar och passade nog till mig en dukningsbok! Några av sponsorerna kan ni läsa om hos Frida.

#1 - - Mrs. b:

Låter som att ni haft det jätteskoj!

#2 - - Henricks tankegångar:

Hej igen, vi saknade dig idag. Verkligen kul att träffa dig i helgen!/ Henrick

#3 - - EvaMarie:

Glömde säga att jag gillar din blogg oxå!!!!!Hälsningar EvaMarie

#4 - - EvaMarie:

Glömde säga att jag gillar din blogg oxå!!!!!Hälsningar EvaMarie

#5 - - Lynn:

-vilket bra intiativ.. med bloggträff.

trevligt, roligt och inspirerande, så klart...

#6 - - Anna-Karin:

Hej Karin, vad tråkigt att du inte kunde vara med på måndagen, men jag är jätteglad över att du var med på söndagen, för det var verkligen roligt att få möta dig live. Hoppas det blir fler tillfällen till det. Kram

#7 - - Pethra på Inredningsbloggen:

Hej där, Jag var så glad över att få träffa Dig, Du utstrålar sådan genuin värme. :) Jag var ju inte heller med på måndagen, men vi får hoppas det kommer fler tillfällen. Bamsekram från Pethra

#8 - - [room] by sofie:

Underbar träff fylld med inspiration! Kul att få träffa alla!



Fina bilder ;)



Kram Sofie

#9 - - Proforma - Irene:

Underbar söndag vi fick vara med om, så inspirerande och bra info! Jag var ju inte heller med på måndagen! Vad kul att träffa dig i verkligheten!

Kram

Till top