Idag avslutas Panduro Creative Challenge och det har varit väldigt kul att få den här möjligheten till pyssel & knåp. Sammanlagt blev det totalt 5 olika pysselbidrag för min del och idag visar jag alltså mitt sista. Jag ville göra något kul med vår väldigt alldagliga vita brevlåda så den fick sig en liten kul makeover! Jag har använt mig av en sk. Wall Deco som man vanligen brukar sätta på väggen. Jag valde att klippa ut en del av fågelmotivet, som egentligen är större, för att få plats. Ordet "post" är skrivet med målarfärg. Det blev väl inte så pjåkigt...
Nu såg jag att du varit inne hos mig också. :-) Och jag kan se varför du gilade min kudde och jag gillar din brevlåda! Haha! Motivet du har på brevlådan är det som jag skulle haft till den andra kudden, som jag inte hann göra. :-) Men sen när tävlingen är över ska jag ta mig tid att sätta mig och göra den i lugn och ro. :-)
Vi undrar om du skulle vara intresserad av att sälja dina handgjorda saker, eller om du har några secondhand saker du vill sälja, på hantverksmarknaden.com? Vi skickar med lite information nedan och hoppas att vi hör av dig snart. Webshoppen beräknas öppna den 1 november om allt går enligt planerna.
Hur fungerar det att sälja på Hantverksmarknaden.com?
När köparen har gjort en beställning skickas ett mail ut till säljaren med information om köparen. Ex. Maja ska sälja stickade tröjor, hon skickar in all information vi behöver om hennes tröjor. Hon vill lägga upp 5 tröjor i olika färger i vår webbshop och får betala 10/upplagd vara, alltså 50 kr. Vi lägger upp hennes tröjor på Webbshoppen. När köparen beställer en tröja skickar vi information om köparen till Maja.
Vem ansvarar för att köpet går igenom?
När Maja har fått köparens information tar hon själv kontakt med denne för att göra upp om köpet. Därmed är det köparen och säljaren som ansvarar för huruvida pengar förs över och varans kvalité. Om vi får information om att en säljare eller köpare har på något sätt inte uppfyllt sin del av köpet kommer vi att ta bort säljaren eller inte låta köparen handla hos oss något mera! Som säljare skriver man under ett kontrakt där man lovar att den information som står om varan på webbshoppen ska vara sann. Du som säljare bestämmer själv vilket betalningssätt som passar bäst vid försäljning.
Kostnader
Ni som vill sälja på hantverksmarknaden.com kontaktar oss på hantverksmarknaden@gmail.com. Ni får då ett formulär att fylla i med den information vi behöver av er. Vi tar ut en kostnad på 10/vara vi lägger upp som ska betalas i samband med registreringen av era varor. Vi tar ut denna kostnad för att täcka våra utgifter som webbhotell, domännamn, reklam osv. För 10/vara får din vara ligga uppe på hantverksmarknaden.com i 1 år. Om du inte fått sålt din vara inom ett år skickar vi ut ett mail och du kan då välja att ta bort din vara eller för endast 10 kr låta den vara kvar under ett år till. Om du har gjort en större produktion av en vara, (ex. stickade tröjor i likadant garn, samma färg med samma detaljer men i olika storlekar) betalar du endast 10 kr för 2, 20 kr för 4 etc.
Maila oss om du tycker att detta verkar intressant så kommer vi att skicka mer utförlig information till dig.
Så sött! Köpte en Wall deco själv häromdagen. Med två ugglor på. Jag har ingen aning om var jag ska sätta den men söt var den, och priset var nästan ännu bättre, endast 49 kronor! :)
Vad fin den blev! Så smart att använda walldeco. En sådan brevlåda skulle jag vilja ha om jag bodde i hus!