Jul i blommig form...

/ Permalink / 8
När jag var på adventsminglet tidigare i veckan passade jag på att köpa mig bl.a. en julros och lite spansk mossa. Rosen planterade jag i en zinkhink och som dekoration har jag lagt dit mossan och två mini-rosor som jag har gjutit i betong. Formen hittade jag när vi var i Stockholm på höstlovet och såg direkt att det kunde bli fina små hållbara blommor...

Tips: Hos IKEA på Gilla Julen visar jag hur du kan gjuta blommor i en av IKEAs isformar. Klicka här!


Foto: Karin Borg - Ellas Inspiration

#1 - - Lillsnörpa:

Så fint du har gjort det!!! :)

#2 - - Camilla Ahlström:

Hallå Karin,

det blev ju superfint!

Mina inköp var också bra- perfekt nu till

mysiga advent.

Tack för trevlig blogg/

Camilla

(Paula´s syster)

#3 - - House of Jammi - blogg och webshop:

Så mysfint det blev. Julroser är verkligen en favorit, de ser så himla friska och fräscha ut.

#4 - - Proforma - Irene:

Jag äskar vita julrosor, synd att man inte kan ha dom inne så länge! De trivs ju bäst ute!

Kram

#5 - - Helena:

Jag är galet förtjust i betong, dina betongrosor är superfina!

#6 - - Lena:

Superfint! Var hittade du de formarna?

#7 - - Katja:

superfint! Jag vill också gjuta i betong! Väntar på min bok jag beställt med jultidningarna ;)

#8 - - C-tvillingmamma:

Tyckte de va så tufft me betongblommor!

Till top