Fototriss: Fruktigt

/ Permalink / 32
I veckans Fototriss är temat Fruktigt och först hade jag lite svårt att komma på hur jag skulle tolka temat. Men så slog det mig att jag har ju dekorerat med "frukt" lite varstans utomhus. Du hittar nämligen röda äpplen i både krukor och planteringar som dekoration. I ett av betongfaten ligger några färgglada äpplen och lyser upp allt det grå. De här äpplena har legat ute i 3 (!) veckor och de är fortfarande lika vackra.

Kika gärna in hos Fototriss för fler fruktiga bilder!

Tips: Du missade väl inte mina tips att göra vackra lyktor av dessa frukter? Klicka här!


Foto: Karin Borg - Ellas Inspiration
#1 - - Åse:

Tänk att äpplen kan vara så vackra!

Ha en bra dag.

#2 - - Lasseivomma:

Vackert, och vilket fint fruktfat du har.

#3 - - Cicci:

Vackert!

#4 - - House of Jammi - blogg och webshop:

Så fint med färgglada äpplen mot den gråa betongen.

#5 - - Jah Hollis:

Ja, de lyser verkligen upp i det gråa. Och fantastiskt att de håller sig så fräscha.

#6 - - Gärdsmygen:

Mycket, mycker vackert!

#7 - - Anette:

Väldigt vackert med de röda äpplena mot betongen! /Anette

#8 - - Anna tassar in:

Men så vackert..du betong och äpplen är ju kärlek..

#9 - - Eva-Lena:

Riktigt Riktigt Vackert! En fröjd för ögat...

//E-L

#10 - - Camillasfoto.se:

Vackra bilder, fin komposition.

#11 - - Mad World:

Jättevackert att dekorera som du gjort, och jättefina bilder blir det ju dessutom.

#12 - - Solvarma Irene:

Hej!



Ja äpplen är en mycket fin dekoration, underbara bilder.



Må fint, önskar Irene

#13 - - hem ljuva hem- helena:

Vacker kombination av äpple och betong!

#14 - - Jenny:

Vilka synnerligen vackra bilder du valt! :) Gillar kontrasterna mellan grått och det vackra äpplet.

#15 - - Margareta:

"Riktiga" äpplen ser det ut att vara, då menar jag de som är lite feta på skalet, men smakar så härligt gott. Vackra frukter till det rustika fatet. /Margareta

#16 - - Anneli:

Snygga bilder, snyggt komponerat! Det är lite julig stämning i dina bilder känner jag! Vinteräpplen...



Ha en fin söndag!

#17 - - Princexswe:

Fint att dekorera med äpplen. Dom är så vackra. Men hur kan du låta bli att äta upp dom?

#18 - - Erik "Semlan":

Vilket snyggt fågelbad/kruka/skål (!?) i betong, är det ett kålhuvud som bidragit med formen? Så snyggt! Nää, det är nog en skål ändå, eller..? Skoj hur du visar mer och mer i bilderna. Ser blött och fuktigt ut hos dig med. Är månde hela landet insvept i grått denna söndag!? Måste fråga, är det svårt att göra en skål som din? Jag gillar att pyssla och kan tänka mig något liknande ute på landet, vore skoj.

#19 - - Cecilia Artista:

Härliga äpplen med så fin färg. Passar ju fint till betongen!

#20 - - mmarcus:

jättefina bilder! klockrent att äpplena är färgstarka och att omgivningen är lite dystrare! ser läcker ut

#21 - - ViDu:

Vilka vackra bilder! Jag gillar kontrasten mellan det grå och de vackra röda äpplena.

#22 - - Kadermo:

Ännu ett toppentips från dig i din triss. Snyggt. Skall pröva betonggjutning till våren i konstföreningen.

#23 - - Nollan:

Mycket vacker triss med det röda mot det gråa. Trodde först att det var ps-arbete men tycker mig nu se att gråskalan är naturlig!

#24 - - Artlover:

Vackra bilder i en väl sammansatt triss. Jag gillar de röda äpplena mot det gråa som de kontrasterar och kompletterar emot.

#25 - - anne-lie:

#26 - - anne-lie:

Snygga arrangemang!

#27 - - Höstträdgården:

Härlig färg på äpplena!Fina bilder allihop.

#28 - - Gunsside:

For en kjempefin triss

Sikkert en fin dekorasjon å ha ute ;)

#29 - - Camilla:

Vacker kombination med de röda äpplena mot den hårda gråa betongen.

Fin triss!

#30 - - Mona:

Otroligt vackert arrangemang.

#31 - - Candy:

Åh, lätt finaste trissen jag sett idag! ^^ Du har verkligen tänkt till och jag gillar kontrasten mellan det grå och det röda.

#32 - - AH:

Du har serverat oss en riktigt vacker trio bilder. Mycket snygga kontraster och fina äpplen.

Till top