Marimekko hos Bemz

Inredning & Shopping / Permalink / 3
Nu lanserar Bemz en massa roliga Marimekko klädslar. Bemz är ju ett företag som har inriktat sig på att designa och tillverka snygga överdrag till IKEA möbler. Lesley Pennington är initiativtagare till och grundare av Bemz. Visste du att henns barn har inspirerat till namnet Bemz? Det är nämligen format av deras initialer - Björn, Emil, Madeleine och Zoë. En otroligt fiffig affärsidé som gör att möblerna kan hänga med i många år och få en ny "kostym" med jämna mellanrum.

Tips: Varför inte fynda en soffa och klä om på nya siten "I love IKEA". Här kan man nämligen både köpa och sälja begagnade IKEA möbler. Ett lite miljövänligare val med piffad återvinning!


Foto: eget kollage från Bemz Press
#1 - - || p e r l a n:

Svar: Ja, det är Jula stolarna man skymtar i bakgrunden.. Började leta febrilt i mina inlägg & sparade bilder.. Men jag har bara dessa just nu:

http://www.perlan.org/?p=1358

Jag kan visserligen ta nya när jag kommer hem om du vill :)

kram

#2 - - Blogg by Maliin Stoor:

Jag gillar!!

Kul att de kan ha ett sammarbete, trevligt för alla!



Fina härliga färger, våga våga våga



Fin blogg

=)

Maliin

#3 - - Emma - EoE diary:

Åh vad snyggt det där tyget/tavlan med rosa magnolior på väggen var!

Till top