Beach hut - en engelsk friggebod

Inspiration / Permalink / 10

Inspirerad av förra veckans sol och bad så fortsätter jag med lite semesterinspiration. Vi svenskar är ju väldigt förtjusta i våra friggebodar och vi har dem både som förråd och stugor. Engelsmännen å andra sidan har sina små beach hut vilka kan liknas vid en friggebod. Skillnaden är dock att du alltid hittar dessa i närheten av en strand därav namnet "beach hut" och en del kan vara så här charmigt inredda...


Foto: eget kollage från Shootfactory

#1 - - Maria H:

Gud så mysigt det ser ut!



Kram Maria H

#2 - - Anonym:

Den ser himla fin ut, så mysig!

#3 - - Elin:

Så fint! Om jag hade en sådan fin hydda hade jag inte varit mycket på stranden!

#4 - - Lina:

VAd mysigt!

#5 - - Pysselprinsessan:

Det var den stilen jag hade tänkt till köket i vår nya lägenhet! Men så var det 70-talsblommig tapet i grönt och orange... Så jag får se! :)

Kramar

#6 - - Ullis/Leva på landet:

Så härliga små stugor. ser ju verkligen så inbjudande ut. Skulle kunna tänka mig en friggebod i den stilen hemma på tomten.

Kram Ullis

#7 - - ann granlund:

Hej, jag följer din sida. Underbara bodar..skulle passa fint på en Åländsk strand också.

#8 - - ann granlund:

Hej Ella! jag följer din sida. Härliga bodar... skulle passa fint på en åländsk strand också. hälsar Ann

#9 - - ann granlund:

Hej Ella! jag följer din sida. Härliga bodar... skulle passa fint på en åländsk strand också. hälsar Ann

#10 - - wahlström:

Mycket vackra. Jag gillar tanken att ha det som ett litet kök med matplats, helt nära stranden.

Till top