Mosters vårplanteringar...(del 2 av 3)

Trädgårdsliv / Permalink / 5
Som jag berättade igår är min moster otroligt duktig på att fixa till det där lilla extra när det gäller blommor. Förstår vart min kusin som är utbildad florist fått generna ifrån... Här några bilder på en fiffig plantering av en minipåsklilja. De drar ju gärna iväg på höjden och sätts de i en cylindervas så får de stanna var lite längre på bordet...



Moster är ju, som jag berättat tidigare, väldigt svag för Cult Design och i en av hennes krukor hittade man den här söta pärlhyacinten. Väldigt snygg kombination som jag kommer att ta efter...


Foto: Karin Borg/Ellas Inspiration

Tips: Min Trädgårdsvecka avslutas imorgon med en liten fotoutmaning! Då vill jag nämligen se våren hos dig på din täppa!! Det kan vara en bild på hur din trädgård, balkong, uteplats eller varför inte kanske plantering ser ut!! Under veckan har det ju varit väldigt kallt så jag anar kanske mer vinter- än vårbilder...
#1 - - J o h a n n a - Inredning och pyssel:

Så duktig din moster är! Härlig inspiration! Kram

#2 - - Helen:

Vilken bra idé, har sett samma med garderobsblomma och gjort samma med en aloe växt!

#3 - - Petra:

Hmmm??? Vad ska jag fota, vi har ju bara snö och is fortfarande på vår uteplats!!! har inte sett en krokus i år än! Hmmm klurigt värre!



//Petra

#4 - - Kerstin:

Vad snyggt det var. Det är så kul med vårblommorna som vi kan köpa med oss hem. Speciellt för oss här uppe som fortfarande inte kan se rabatterna för all snö.

Ha det gott.

#5 - - Carina - inspirera:

Vilket bra tips för de små minipåskliljorna...

Kramen.

Till top