Busenkel sommartårta!

Dukningstips / Permalink / 192
Ja, som jag lovade igår skulle ni få recept på en busenkel sommartårta. Tänkte att detta passade extra bra inför kommande student - och skolavslutningar. Man vill ju ha tid över att umgås med gästerna och inte behöva stå i köket och slita...



Allt du behöver är nämligen färdiga marängbottnar, vispgrädde, vaniljglass och färska jordgubbar. Varva marängen med glass och vispad grädde och avsluta med att dekorera med färska jordgubbar. Blir supergod och tar max 15 minuter att fixa i ordning. Servera gärna tårtan på ett högt fat så blir det lite extra festligt. Man kan ju även baka egen maräng i en långpanna så får man en tårta som räcker till många gäster. 

Foto: Karin Borg - Ellas Inspiration
#1 - - Erica:

Den här ska jag baka till vårt kalas som är snart. tack för receptet!

#2 - - Evelyn på DesignPoint:

Mm, vad gott!

Här ska inte firas studenter eller någonting, men man kan ju laga den ändå ;)

#3 - - Kerstin:

Enkelt, vackert och gott. :)

Ha en fin dag.

#4 - - Inspirera Mera:

Åh så god den ser ut!

Kram Sandra

#5 - - Elin, elinphoto.se:

Det ser ju galet mumsigt ut. Slurp!



Kram // Elin

#6 - - Jenny:

Oj, det var riktigt enkelt! Kanske ska ta och baka den nästa vecka :) Ser jättegott ut!

#7 - - Sussi:

Vacker, känner den goda smaken av maräng, vispgrädde, vaniljglass och färska jordgubbar. :)

#8 - - Natasha:

Tårtan ser helt underbar ut!

#9 - - Anonym:

Mina ena tårta ska vara rosa med choklad på min födelsedag ;D

#10 - - malinm.se - en smart brunett!:

åh vad smarrig den ser ut =)

#11 - - Lynn:

Ser jättegott ut :D Det ska jag prova till helgen.

#12 - - satu:

oj va de där ser gott ut!

#13 - - Lina:

Mmmm, den där såg god ut :) )

#14 - - sara:

åhh! den här blir det av att göra definitivt nångång i sommar!

#15 - - Marie:

Åh, jordgubbstårta är ett måste på midsommar! Hehe, (=

#16 - - Tobias:

Gud va gott :D give me!

#17 - - bea:

fyfan va gott det ser ut

#18 - - Anni:

Älskar jordgubbar!

#19 - - Linda:

Åh vad jag började längta till midsommar. Första jordgubbstårtan brukar alltid göras då, men iår kanske jag inte kan vänta :)

#20 - - Jenny:

Den där brukar vi alltid göra på sommaren men att varva med vaniljglass var något nytt så det måste jag prova! :D

#21 - - MALIN NILSSON:

åh så god :) nu blev jag super sugen :P

#22 - - Anonym:

Jag bruka gör en liknande tårta fast jag har sockerkakstårtbotten oxå de blir super gott.

(sockerkaksbotten grädde+jordgubbar marängbotten grädde+jordgubbar sockerkaksbotten o.s.v)

#23 - - Kim:

Gud vad mumsigt det ser ut, jordgubbar är ju så gott!

#24 - - Annies Fotoblogg:

Åh vad gott det ser ut. Älskar jordgubbar, maräng och grädde!!

#25 - - Mia:

Åh, vad det ser gott ut! Undrar om det blir ännu bättre om man byter ut grädden till vaniljvisp? :)

#26 - - DINA:

shit så gott det ser ut!! Farligt att kolla så sånna bilder när man sitter i skolan och väntar på lunchen XD Tur att man får i alla fall hamburgare och pommes idag då ;)

Din blogg är jättesöt :)



Var med och tävla i min blogg om att bli Veckans Blogg! Allt du behöver skriva är:

- Ditt namn

- Mailadress

- Bloggnes URL



Så enkelt är det! Genom att kommentera med ditt namn, adress och bloggadress deltar du även om nästa Veckans Blogg! =)

Ha det bra! PUSS /Miss D.

#27 - - Anna:

Åh, den ser verkligen jätte god ut! :)

#28 - - Anonym:

www.starcevic.blogg.se :)

#29 - - sandra:

Mums va gott det ser ut, men har du bara glass på botten?

#30 - - Therese:

Pyssligt och fint!:)

#31 - - Susanna:

Den där tårtan ser riktigt smarrig ut :)

#32 - - Maja:

den där såg hur god ut som helst!!! :)

#33 - - Caroline:

Mm, smarrigt =) Kul att se något somrigt när det är skitväder ute =)

#34 - - Mindy:

God morgon..Så sugen man blir när man ser din goda tårta.Ska med göra någotn liknade på midsommar :) Ha en skön dag.Söt blogg :=)

#35 - - Ullis:

Attans så sugen jag blev på jordgubbar nu!!!!!!

#36 - - Maria:

ABSOLUT en tårta för mig.. tack för tipset!! Den kommer bakas....självklart vinnare på mindsommar!!

#37 - - Emma:

det ser jättegott ut!

#38 - - Ida:

Tack för tipset! :) men hur går det då med glass där emellan och ha i kylskåpet?

#39 - - Mitchell:

Den där tårtan såg ju ut att vara god! =D

#40 - - jonna:

såg kanon gott ut :)

#41 - - Heidi:

Mmm, vad den ser god ut! :)

#42 - - Hanna:

Jag har ett litet tips till er tjejer. Visst lägger man ner rätt mycket pengar på kläder på en månad? Jag är medlem på en sida där du kan få presentkort hos olika klädbutiker, ex. H&M och Nelly.com. Det man gör är att besöka hemsidor, värva, svara på undersökningar och frågor på sidan. Man får även poäng för att logga in, vilket är jättebra, för det betyder att man egentligen inte behöver lägga ner så mycket tid för att till slut få ut ett presentkort!

Om du blir medlem genom länken nedan så får du dessutom 50 poäng direkt när du blir medlem! Medlemskapet är gratis, det tillkommer inga avgifter för frakt eller så heller. Tänk på att det är viktigt att personuppgifterna du anger är riktiga, för annars så kan du inte få hem presentkorten sedan!

http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=20460



Jag hoppas vi ses! Ha en bra dag!

#43 - - sara:

ååå gott :)

#44 - - Therese:

Ja den ser verkligen jätte smarrig ut och den skriiiker sommar :D

#45 - - Helena:

Dina fina bilder av tårtan gör minst sagt att man blir sugen!! :) mums

#46 - - anna:

Ser sjuuukt GOTT ut ! :)

#47 - - Emelie:

Tack för tipset! Den ser väldigt god ut och den verkar ju vara snabb och smidig att göra. Jordgubbar är ju så himla gott.

#48 - - Anna:

Aahhh så somrigt och gott det se ut! Ett tips är att smaksätta grädde eller använda vaniljkräm så blir det ännu godare. Gjorde det häromdagen och vips, 4 personer senare var det bara smulor kvar :)Försvinnande gott!

#49 - - Gabriella:

Så god den så ut!

Nu blev jag ju sugen... :)

#50 - - Kristin:

Hejsan! Är du sugen på en ny bloggdesign? Just nu har jag försäljning på fem stycken i min blogg, i olika stilar för både tjejer och killar. Bara 150 kronor. För att se dem samt få mer information, klicka på länkarna nedan!



http://liddie.blogg.se/2009/february/saljes-1.html#comment



http://liddie.blogg.se/2009/march/saljes-5.html#comment



http://liddie.blogg.se/2009/march/saljes-7.html#comment



http://liddie.blogg.se/2009/may/saljes-10.html#comment



http://liddie.blogg.se/2009/may/saljes-11.html#comment



Om du vill ha en design helt enligt dina önskemål kan du beställa en alldeles egen för 200 kronor! Läs i sådana fall mer om det genom att trycka på knappen där det står "bloggdesign" i min header. Ha en bra dag : )

#51 - - Anonym:

mums! blev ju sugen nu :P

#52 - - matilda:

oj det där såg inte lite gott ut! =D

#53 - - Anonym:

Den ser onekligen god ut. Jag smakar och doftar med ögat eftersom jag just nu kör ett viktminskningsprogam. Tack för njutningen!

#54 - - Michaela - Bloggdesign, foto m.m!:

Gu så gott det ser ut :o

#55 - - Mikael:

Jäklar vad sugen jag blev nu, måste vara en helt underbar tårta!

#56 - - sara:

ååh va gott det ser ut:) måste göra den!:D

#57 - - Tezzan:

Jätte god verkligen!! =)

#58 - - Moa ♥ - FUCKINGPOSERS:

ser sjukt god ut :D

#59 - - Leila =):

Oj nu är jag sugen! :)

#60 - - AMPELOS:

mamma gör alltid den <3

#61 - - Shia Fan:

Ser ut som en vanlig traditonell jordgubbstårta, alltså väldigt enkel! :) hihi

#62 - - Marissa:

Sant som du säger, inte många som vill spendera hela dagen i köket när det går mot sommar. Tur då kanske att de finns de som jag som sysslar med Frilanscatering :)

Du hittar lite av mina verk på: http://littlemizzme.blogg.se/emelle

#63 - - hanna:

det här kallar jag gött! ska göra den åt lillsyrran som går ut nian nästa vecka :)

#64 - - Felicia:

FY va gött :P

#65 - - Amie:

Jag dreglar! Gud så god den ser ut =) Den ska göras snart!

#66 - - johanna lidbrandt:

åh mums vad gott det såg ut :)

#67 - - jenny:

gud vad gott, det ska jag prova nån gång! hoppas de komme upp lite mer roliga och goda recept!

#68 - - Jeanette:

åå det där låter ju smaskens :)

#69 - - Du vet inte:

Vad gott med tårta

#70 - - Linda:

Superhärlig tårta! Mums!

#71 - - Camilla:

ååååh, sååå sugen jag blir på tårtan... man kanske ska unna sig en idag!!?



Tack för smarriga lätta receptet!

#72 - - Eva:

Ser riktigt smarrigt ut!

Den ska jag baka.

#73 - - Sandra♥:

åh gud så gott :D

#74 - - Fred:

Någon mer än jag som tar studenten i år? Vill läsa feta, peppiga studentbloggar!

#75 - - Emma:

Herregud vad det ser gott ut !

Perfekt, jag hade min sista skoldag för terminen igår :D

#76 - - DD:

Som marängswiss fast i tårtform - GENIALT!!!!



och så klart supergott =)



#77 - - lohas:

ser verkligen gott ut!

#78 - - rebecca:

Gillar verkligen din blogg! I vilken ordning tog du marängbottnar, vispgrädde och vaniljglass?



Var köper man marängbottar? I vanliga mataffärer? :)

#79 - - petronella:

åh, den ser ju riktigt mumsig ut! Verkar enkel med, något som passar mig helt enklelt!

#80 - - Elin Thor:

Hej! Jag har startat en ny bloppis där det kommer ut massvis med annonser med kläder under flera veckor nu, det ligger redan flera plagg ute :) Kika in vettja, du kanske hittar någonting du kan fynda? http://elinsbloppis.blogspot.com/ Ha en trevlig kväll! :)

#81 - - Lisa:

åh vad gott det verkar , måste prova nån gång :D

#82 - - hanna:

gud, nu blir jag riktigt sugen ;o <3

#83 - - lovisa:

M-m-m.. undra varför man blir hungrig när man kommer in på blogg.se's hemsida idag :| ;)

#84 - - Louise:

Åh, den ser verkligen sjukt god ut!





Puss!

#85 - - Anni:

Vad sugen man blir. Det ska jag verkligen försöka mig på i sommar. =)

#86 - - E:

#87 - - Aidai:

MmMmMmM! Vad gott det ser ut! Och vilken sommarfeeling man får.

#88 - - Jäm:

nam nam :D

#89 - - Jen:

Ser jätte smarrig ut!

#90 - - Linnéa:

Då ska man nog göra en sådan god :)

#91 - - Alexandra:

Grymt nu gjorde du allas studenter & avslutningar :D tackar

#92 - - Alician:

Har gjort en liknande tårta med marängbottnar och jordgubbar:) så gott! Ett tips är också marängswiss fast med jordgubbar istället för/och banan. Mums!



#93 - - sanna:

åh gott!!

#94 - - saandra :)):

Ser sjuuuukt god och somrig ut :)



Gå gärna in och svara på frågan i min blogg!

Kram

#95 - - Sandra:

ååååh vad gott! :D

#96 - - cecilia:

gud så gott det ser ut!!! :DDD

#97 - - Anonym:

ser ju inte helt fel ut!

#98 - - Sara:

Åhh det ser hur gott ut som helst :D Tänk att en så enkel tårta kan se så himla smarrig ut, tack för tipset :D



ha det gött!!

#99 - - Anonym:

ser sjukt gått ut! måste göras=) hoppas det smakar lika gott hahah

#100 - - Maraboubajs:

Nu är det min tur att fråga er!



Åh, det ser kanongott ut!

#101 - - MalinB:

ååååh min syster gjorde sån, dock gick marängbottnarna i sönder så hon al allting i en skål, men smaka ju lika gott för det :D

#102 - - My:

mums ;)

#103 - - Patrik:

Den där vill jag ha på ett fat framför mig! haha =D

#104 - - Anonym:

Oj det såg himla gott ut, nu vart jag godissugen!

#105 - - E m m y (Amafäo):

Oj det såg himla gott ut, nu vart jag godissugen!

#106 - - Bettan:

åå den där tårtan såg ju jätte god ut:)

Har du hittat på receptet själv eller??

#107 - - Mia:

Mums med marängbotten =)

#108 - - PerNilla:

Mm såå mumsigt, ska jag lätt göra en härlig sommardag =)

#109 - - Design By Ekberg:

oh va gott!

#110 - - Julia ♥:

Hejsan! :)

Jag och en kompis är med och tävlar på den här sidan : http://v6.se

Och jag undrar om du skulle vilja rösta på oss? :)

Det skulle vara jätte schysst! :)



( Rösta på bilden där Natalie slänger sina V6 upp i luften )



Kram! ♥

#111 - - maria:

Åh! ser supergott ut :)!

#112 - - Badfiorna:

Anmäl dig som veckans blogg här: www.badfiorna.blogg.se/2009/june/veckans-blogg.html#comment

#113 - - bea:

MMMMMMMH!

#114 - - Lena:

Så gott! Jättefina bilder.



Det får bli den tårtan på självaste nationaldagen. Det blir super.



Tack för tipset! :)



Mvh Lena

#115 - - Pitetjej [FOTOBLOGG]:

Åh, vad god den ser ut! Blev nästan sugen att fixa en nu på en gång ;)

#116 - - Josse:

Det såg riktigt god ut!

#117 - - O:

Det ser så himla gott ut! Vill bara stoppa i magen :)



Tips om bra sidor där man kan bli medlem och få gratis presentkort m.m bara genom att samla poäng. Helt gratis!



Gratismode: (presentkort, biobiljetter, trisslotter o.s.v många bra erbjudanden lätt att samla poöng)

http://www.gratismode.se/?c=3230



GratisMakeup: (presentkort på sminkaffärer. Snygg design och roliga affärer)

http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=128525



GratisKläder: (presentkort på klädaffärer. gratis kläder kan det bli bättre?)

http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=22156



GratisBio: (Biobiljetter, presentkort o.s.v)

http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=108928

#118 - - Daniela:

Åh! Det där lät och såg riktigt gott ut. måste prova någon dag!

Tack :)

#119 - - Helen:

den såg ju farligt god ut!! kommer garanterat att göra den någon gång..

#120 - - Natthakan:

Det ser verkligen gott ut!

#121 - - Jasmine:

Riktigt härlig sommartårta! :D

Fina bilder. <3

#122 - - aGGis:

ooo guud vad gott =P =P =P

#123 - - Joonnan:

Åh gud! tack för tipset satt precis och diskutera

med min mormor om vad jag skulle ha för tårta på min födelsedag.. som sagt behöver ju inte diskutera den saken mera. haha!

#124 - - Anonym:

Gott

#125 - - stina:

helt klart kanske de finaste bilderna åtminstone!

#126 - - Sonja:

HAR DU HAR SVÅRT TILL ATT BESTÄMMA DIG HUR DU SKA SMINKA DIG TILL BALEN, STUDENTEN O.S.V SÅ HAR JAG TIPS PÅ MIN BLOGG.

STÄLL VILKA FRÅGOT SOM HELST SÅ HJÄLPER JAG GÄRNA TILL! :)



http://luktiicaa.blogg.se

http://luktiicaa.blogg.se

http://luktiicaa.blogg.se

http://luktiicaa.blogg.se

http://luktiicaa.blogg.se

http://luktiicaa.blogg.se

#127 - - BEGONIA:

den där ska jag ta mig fan göra på lördag och fira sveriges nationaldag med! :D

#128 - - Lina:

Mums vad smarrig den ser ut. Nu blir det shopping på ICA och bakning!

Kram

#129 - - Linn:

åå vad den ser god ut !!!!!!!!!!!!!!! :D

#130 - - annso:

sv: mums vad smarrig tårtan ser ut! jordgubar är min favorit :)

#131 - - Tessan:

Gud så gott det såg ut. Nu vart jag sugen på att baka

#132 - - ida:

åh gud va gott :)

#133 - - freja!!:

gud va gott!!!D:

#134 - - anna:

Jordgubbstårta är så sjukt gott!

#135 - - Emma:

Den såg smarrig ut! :)

Brukar göra maräng, grädde och daim jag. Supergott det med!

#136 - - Lilly:

Oh,sommarens lyxgrej.

#137 - - Anonym:

mums mums, och jordgubbar ska vara bra för magen

#138 - - Alexandra:

Den ser gudolmligt god ut!

#139 - - carina:

Wah, va lätt och så gott och fint! Ska testas! :DBara man inte blir lurad på utländska gubbar! :p

#140 - - emma:

Ser väldigt gott ut:)

#141 - - MARTINA:

Herregud vad god den ser ut att vara!

#142 - - Patricia:

mums, mums, mums! <3

#143 - - Lenia:

Ojojoj, vad smarrigt! =)

#144 - - evelina:

den ser sjukt god ut :D

kolla gärna in min blogg :)

#145 - - Josefin:

Den måste jag prova till min födelsedag:D den ser väldigt god ut faktiskt, inte helt fel :) tack så mycket för receptet:)

#146 - - lisa:

fint och vad god den ser ut :D

#147 - - Lisa <3:

ååh älskar det receptet! Vi brukar göra det fast med Lemoncurd i mitten! Det är 3 gånger godare trust me!

#148 - - Angelica:

Hej ella!

Snälla kan du inte göra något gott recept för vegetarianer ?

#149 - - Dilan Amin:

Muuuuuuuuuuuuuums <3

#150 - - Madde:

vad god och sommrig den ser ut=)

#151 - - angelica:

mmm, den ser mumsiiig ut :)

#152 - - anne:

Mmmm....Jordgubbstårta är alltid gott! :)

#153 - - CLIP:

Den där såg riktigt god ut!=)

#154 - - Anna:

Å den såg god ut! bra tips där! =)

#155 - - Eleonore:

Gud den ser ju helt underbar ut!!

#156 - - elina:

åh vad gott det ser ut (;

#157 - - elina:

åh vad gott det ser ut (;

#158 - - Anna:

Åååh, gud vad gott det ser ut!

Tänker verkligen testa att göra den, tack så jättemkt för tipset! ;)

#159 - - Nathalie:

Ser så sjukt gott ut! typiskt att man inte tycker om maräng =(

#160 - - Raghaad:

ÅH GE MIG! =)

#161 - - lie:

såg verkligen somrig ut!

#162 - - Zarah:

hejhej! Kolla gärna in min blogg, har bilder från min bal som var igår. Är dessutom hårmodell :) Hoppas du gillar den! Ha det bra!

#163 - - Nathalie:

Den ser riktigt smarrig ut :) Alltid lika kul med nya tips!

#164 - - Fred:

Bara jag som är för smal för automatiska dörröppnare?

#165 - - ida:

åh gud va gott :D

#166 - - nadia:

Oh fasen vad gott!

#167 - - PeiYin:

Åh coolt! Tackar för receptet! =)

#168 - - frida:

hahah, somrigt värre :P. jag bakade en prinsesstårta i dag, men även om det ser så fint ut mår man ju illa efter första tuggan :(

#169 - - Anette:

Åh nu vill jag ju ha en sån tårta på studs!!!

Har gjort liknande förut, ex med banan och daim, det är så enkelt och gott ;)

#170 - - Anonym:

vad gott!

#171 - - Tobias:

Måste nästan göra den där :D mums!

#172 - - Victoria:

Låter SVINGOTT men vad jobbigt när glassen börjar rinna!! har aldrig hört talas om glass i tårta förut.

#173 - - malin:

det där är så sjukt gott! älskar maräng.

#174 - - tamali:

åh, det finns inget bättre än jordgubbstårta en varm sommarkväll! :D ♥

#175 - - Johanna:

gottans!

#176 - - maria:

den såg god ut och enkel, den får jag göra i sommar

älskar jordgubbar

#177 - - carro:

det måste jag testa:D

#178 - - S:

Den där ser så jävla god ut. Dregel typ.

#179 - - Lena:

gott!

#180 - - Sofia:

Det ser inte helt fel ut =)

#181 - - Tove:

Åh, låter SUPERGOTT, ska ta mig i kragen och testa på det receptet nån dag! :D

#182 - - Carin:

Ser underbar ut, blir riktigt sugen!

#183 - - Evelina:

Mums va gott :D

#184 - - Anja:

Den där kakan såg inte så dåligt god ut! Mmmm..

#185 - - Miss0 - svensk tjej i Oslo:

Den tårtan borde man kanske göra till midsommar när vi ska fira den svenska midsommarn i Oslo :D



Tack för tipset! :)

#186 - - Maya:

Denna tårta är kanon, en av mina döttrars favoriter när dom var små! Jag gjorde en version med där man frös in in den (utan ganering på toppen) så man fick en Glasstårta, snabbt att dekorera toppen när man tar ut den. Tänk bara på att den behöver en 20 minuter innan servering :)

#187 - - Helena:

Du kan byta ut grädden mot vanlijvisp och så tar man krossad diame istället för glass. Men gubbarna behåller man! Den är super lätt ååå så god!

#188 - - Marie:

Hej

Oh vad glad jag blev när jag såg din tårta. Precis vad vi behöver till i morgon när vår dotter Elin fyller 14. Din sida verkar mysig så jag ska definitivt titta runt lite mer.

Ha en riktigt skön helg

#189 - - Mändii:

Ser sjukt god ut!

#190 - - Malin:

Smaskens! Hade gärna tagit en bit ;)

#191 - - Cicci:

ser fin fint ut :) har ett litet tips till tårtan, för att få den ännu härligare!



Köp frysta jordgubbar eller en bärblandning (färskt går också bra men funkar alldeles utmärkt med frysta varor till det här). Tina upp innehållet, vispa grädden till tårtan ganska hårt och blanda ner jordgubbarna eller bärblandning i grädden. Så istället för enbart grädde så använder man denna blandning.



Utsökt lovar



Mvh,

Cicci

#192 - - sofie:

Visst lägger man ner rätt mycket pengar på kläder på en månad? Jag är medlem på en sida där du kan få presentkort hos olika klädbutiker, ex. H&M och Nelly.com.Gina Tricot, JC eller Stadium Det man gör är att besöka hemsidor, värva, svara på undersökningar och frågor på sidan. Man får även poäng för att logga in, vilket är jättebra, för det betyder att man egentligen inte behöver lägga ner så mycket tid för att till slut få ut ett presentkort! Gå in på länken och få även 50 poäng direkt! http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=2589 Hoppas vi ses!

Till top