Håll servetterna på plats med betong

Gjuta Betong / Permalink / 5
Ja, när solen håller sig borta så gäller det att sysselsätta sig trots det tråkiga vädret.  Så jag har passat på att gjuta lite nya mindre blommor i betong. Rosor tillverkar jag på löpande band (klicka här för bilder) men när jag var på IKEA för ett tag sedan hittade jag en rolig isform med små blommor. Nu har jag gjutit ett helt gäng och de blev verkligen söta. De är perfekta i storleken att dekorera med och passar utmärkt att hålla servetterna på plats när man sitter ute. Om man är lite pysslig kan man även göra en annan fiffig detalj med en sådan här liten blomma. Imorgon får ni se vad!!


Foto: Karin Borg - Ellas Inspiration
#1 - - nina:

Å va fina. Väntar med spänning att få se vad som mer kan göras med dem. Jag har själv gjutit betong nyligen. Vi ska försöka göra en bänk.

#2 - - Brunkullan med mosipperötter:

Det blev ju så sött! Kanske ska jag ta och göra en fjäril. Någonstans har jag en sådan silikonform...men var? var?

Måste nog städa lite hemma:)



Susanne

#3 - - mamma millan:

HALLOJS..HÄR HAR MAN DÅ MISSAT INLÄGG!!

Så sött med smultromen i glasflsakorna. o rödprickig duk...fin barn karta med..praktisk o kul sätt att lära sig på! O dina betong saker är ju sååå fina. köpte en säck betong förra året, men inte blivit av än...sugen på att gjuta rabarberblad..men inte så haj på hur man gör...vad har man för form till dem? förstår hur an lägger bladet...men vad har man i botten??

Ska vli spännnade att se vad du gör med d små blommrna!!



Nu har jag me vart på västkustens Ullared....och det var nog HELA västkusten när jag var där...vilken kööööööö!!!



Mycket fint att fynda..får du se snart i min blogg;)



kram

#4 - - Milla:

Men så smart att använda de formarna!! Verkligen fint!

Häftigt med Vallmon...

Kram

#5 - - Titti:

Va söta och funktionella. Vilken jättemysig och inspirerande blogg du har!

Till top