Fototriss: Insekter

/ Permalink / 13
Dags för en ny Fototriss och den här gången står Insekter på schemat. Dessa små kryp är faktiskt riktigt roligt att fånga på bild och som Helena med Fototrissen skrev så finns det hela 1 miljoner varianter!! Ganska otroligt när man tänker efter och det finns många så jag helst inte möter... Men de här tre som jag visar i dagens bidrag är nog ganska harmlösa (tror jag...)

Kika in på Fototriss för fler insekter!


Foto: Karin Borg - Ellas Inspiration
#1 - - Maria Berg:

Bärfis, fluga och antaligen en fjärilslärv. MB

#2 - - Anna susar in:

Oj vilken härlig samling..perfekt till temat..ok jag väljer larven..den ser mjuk och go' ut. :)

#3 - - Amanda:

Fin kompott av insekter. De är egentligen fantastiska små kryp, några kan jag vara utan. En bra triss. /Amanda

#4 - - Anna-Carin:

Hej! vissa insekter kan total förstöra en trädgård,genom att äta upp alla blad.

Fotona är jättefina.

Ha en bra söndag // Anna-Carin

#5 - - Ingalill:

Färilslarven blir min favorit :)

#6 - - Proforma:

Den lilla larven blir min favorit! Ser så söt ut!

Kram

#7 - - Lissen susar in ......:

En bra samling,l! Eftersom jag inte behöver vara rädd för någon av insekterna du visar.!

Ha en skön vecka!

#8 - - Moas Lovely..:

Insekter är inga favoriter utan ses helst genom kameralinsen eller på bild.. men jag har några på bild också, larven är nog sötast om insekter kan vara söta.. =). Var inne o kikade på bohuslänningen och det vore jättekul att vara med, rent av väldans smickrande.. =). Hur, när och med vad är då frågan, du kan väl höra av dig, åker hem imorgon så då är det lättare med uppkopplingar och dylika saker.. =) Kram /Monica

#9 - - Karin A:

Fina bilder! Jag har blandade känslor inför insekter. Många är ju till nytta och det är bra! Ha en skön vecka!



Kram Karin

#10 - - Majsan:

Larven blir min favorit.. Härlig triss.

#11 - - Ettie:

Flugan är allra finast, tycker jag, även om de andra två duger gott de också :-)

Ha det bra!

#12 - - Rijo:

Äckliga insekter =). Men larven, deeen va gossig!!

#13 - - Linn:

Tycker om det du skrivit! Spännande att se en del fina grejer och inte bara det generella sakerna som man kan se om hela tiden. ;)

Till top