Mamma Mia feber råder...

/ Permalink / 11
Här hemma råder just nu Mamma Mia och framförallt ABBA feber! Jag har inte tidigare sett filmen Mamma Mia men det såg våra kompisar till att ändra på när vi var hos dem igår. Nu blev det ju lite strötittande så jag måste se den igen men det jag föll för (förutom musiken förstås) var alla underbara färger och framförallt alla underbara tyger. Visste ni att flera av tygerna är signerade Josef Frank? Verkligen kul att de har valt en sådan välkänd textilkonstnär till alla vackra miljöer. Hans tyger dyker upp både i möbler och kläder så bara det är sevärt!


Foto: kollage från Svenskt Tenn

Hemma kommer ABBA febern att hålla i sig ändå tills nästa helg då en av våra kompisar fyller jämt och ställer till med stor Schlagerfest. På min inbjudan är jag nämligen välkommen som ABBA-Frida, födelsedagsbarnet är Agneta! Klicka här för att se vad jag kommer att ha på mig... Symaskinen kommer att gå varm...
#1 - - Kerstin:

Wow, du kommer att vara läckrast på festen. Vi har filmen liggandes här hemma men den är fortfarande inte sedd. Väntar på att dottern ska få tid för jag har lovat att se den med henne. Men när jag ser den ska jag spana efter textilierna. :)

Ha en härlig söndag.

#2 - - Proforma:

Jag har sett filmen och det går nästan inte att undvika att se tygerna, de är så underbart färggranna! Har faktiskt köpt filmen också, blev sugen att titta på den igen!

#3 - - CHATRIN:

HEJ PÅ DEJ!!

JAG SYDDE DOM KLÄDERNA I HÖSTAS FÖR VI HADE 40-ÅRS FEST MED TEMAT MELODIFESIVALEN.

ALLA VAR PERSONLIGEN INBJUDNA TILL OLIKA ARTISTER.

VI SOM HADE FESTEN VAR ABBA.

DET VAR JÄTTE KUL.

HOPPAS NI FÅR LIKA KUL.

MVH CHATRIN

#4 - - Bokmalen:

Men så kul med ett sånt tema!!! Hoppas vi får se resultatet!!??? Kramen, Maria

#5 - - Brunkullan med Mosipperötter:

Jag såg filmen på DVD nu i julhelgen, och föll också pladask för färgerna i filmen! Makalöst vacker scenografi!!

Nu gillade jag filmen som film också. Gillar ABBA, Meryl Streep och musikaler...så det var liksom givet att det var nått för mig:)



Susanne

#6 - - morsdeka:

Du kommer vara jättefin på festen. Jag såg konserten i Borgholms slottsruin sommaren -76 med just de kostymerna. Very nice! KRAMEN!

#7 - - A-C:

Samma hos oss: MammaMia-feber. Dottern lyssnar på musiken jämt och vi har sett filmen flera gånger. Först var jag lite skeptisk till den, men den blir bättre för varje gång. Textilierna hade jag dock inte sett... Måste titta noggrannare nästa gång.

A-C

#8 - - sara:

wow vilka tyger! ingenting som skulle passa hemma hos oss, men underbara att titta på :)



kul med maskeradfest.syrran hade maskerad på hennes 30årsfest, filmtema.. jag var tjejen i flashdance :)



ha det gott!



//Sara

#9 - - Petra:

Haha vad roligt! Jag har precis sett Mamma Mia och gick sen till datorn för att surfa runt. Hamnade först på din blogg där du skrivit om filmen!!



Jag tänkte just att "hon har råd med dyra tyger trots att hon inte hade så mycket pengar" :-)) Ja tygerna är fina!!



Kram Petra

#10 - - Frida:

Åh jag har inte heller sett filmen, men nu blir jag än mer lockad! Älskar svenskt tenn. Hade planer på att se den i lördags men så blev jag iväglurad på partaj istället. Får hyra den en kväll den här veckan istället. Gäller att passa på nu när Jonas är på Kilimanjaro.

#11 - - Mrs. b:

Åh, ser fram emot en rapport (och gärna bilder förstås) från "Frida"! :-)

Till top