En glad överraskning...

/ Permalink / 14
Igår kikade min mamma och hennes man förbi på lite nybakta bullar. Det visade sig att de inte kom tomhämta utan de hade med sig de här fina burkarna som jag länge suktat efter. De hade varit i en antikaffär och min mamma vet hur förtjust jag är i CAP-burkarna så de var så gulliga och köpte dem till mig! Tack snälla mamma och B!!

Tips: Ni var många som blev förtjusta i fatet som jag visade igår och det kommer från Indiska.

Foto: Karin Borg/Ellas Inspiration
#1 - - Margareta, Holmsunds blommor:

Härligt med gulliga mammor. Kram

#2 - - GÅRDSROMANTIK:

De där burkarna är så fina - har försökt vinna några på Tradera .. men det kommer fler tillfällen.



Kram Maud

#3 - - Lallis:

Så fina! Och så gulligt av dem.

Kram Lallis

#4 - - Proforma:

Snällt av dom!

Sådan burk tror jag faktiskt min mamma här hemma... kanske får göra ett besök... :)

Kram

#5 - - therese:

Underbar blogg :)

titat in på min nystartade inredningsblogg :)

#6 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Vilken fin present du fick! Hoppas helgen har varit bra! Kram

#7 - - Kerstin:

Sååå fina burkar. Dom har jag aldrig sett förut. Gamla burkar brukar betinga ett ganska högt värde och de är inte helt lätta att få tag i.

Ha en fin dag. :)

#8 - - Lilla jag:

Å bullar och burkar. Vilken lyx!

#9 - - Tjelsi:

Snällt av din mamma att komma med bullar som är så gott! ^_^



Jättetjusiga burkar! :D

#10 - - Annica:

Hej!

kanonläckra skulle passa mycket bra i mitt kök där samsas blått och vitt!

Kram Annica.

#11 - - morsdeka:

Vilken underbar mamma! JätteKRAMEN t henne åxå. KRAMEN!

#12 - - Liza:

Hej!



Vad står Cap för?

Vet du vad det är för slags burkar?

Har nämligen ärvt 2 likadana burkar av min mormor men har ingen aning om vad dom kommer ifrån elr är värda...



Mvh Liza

#13 - - Ellas Inspiration:

Hej Liza!



CAP står för Claes August Pettersson och han drev en Konfektfabrik i Göteborg. Du kan läsa mer historia här:



http://www.samlaren.org/cap/



De har blivit väldigt populära bland både samlare och som en snygg inredningsdetalj och du får räkna med runt 100-lappen för en burk.



Grattis till dina fina burkar!



Kram Karin

#14 - - Liza:

Tack för svar!

Kul, då vet jag lite mer! =)



Mvh Liza



Till top