Pyssel Dag 2 - Stjärnprydd entré

Pyssel / Permalink / 10
Förra året var jag ju lite fundersam över hur min krans skulle passa då vi bytt ytterdörr men det gick ju galant. Kransen var som gjuten kring det runda fönstret. I år har jag valt att piffa upp kransen lite grann. Jag köpte några små trästjärnor från PB Home. Egentligen skall man hänga upp dem men jag plockade bort snörena och använde öglorna som blev kvar till att fästa nålar i istället. Använda gärna lite större nålar om du får tag på detta. Varför inte köpa en enkel grankrans och göra samma sak? Då får du en krans precis som ni vill ha den och visst blev det fint. 

Tips: Hur kransen såg ut förra julen innan piffningen ser ni här? Där hittar ni också länken till den förvandling som skedde av huset och entrén förra året!


Foto: Karin Borg - Ellas Inspiration
#1 - - Iris:

Väldigt fin krans. Det var vackert att du har en så ljus till den vita dörren, de röda bären sticker ut lite extra då.



kram /iris

#2 - - Helena:

Det var den finaste kransen jag sett i år!

#3 - - Anna:

Oj, vilken fin krans! Bra tips med dekoren. Dina pepparkakor var jättefina. Så enkelt och så fint!



Mvh



Anna

#4 - - HUSnrNIO:

Så fina stjärnorna var och de passade väldigt bra i kransen. Ha en bra dag.

#5 - - carina:

Fantastiskt fin krans, jag gillade verkligen stjärnorna! Tack för inspirationen!

#6 - - Pernilla:

Oj, vilken fin krans!!!

Jag håller på att leta efter en att ha på dörren, men hittar ingen jag vill ha. För mycket dekoration på de flesta tycker jag.

Men din var precis lagom!

#7 - - House of Jammi - blogg och webshop:

Passade ju perfekt med de små trästjärnorna där!

#8 - - Orsis:

Tjusiga stjärnor och kransar!

Se hur vackra tavlor och illustrationer växer fram på min blogg!! Kanske du gillar någon eller har tips och idéer om vad du tycker är snyggt och skulle passa in hemma hos dig :). Kram //Orsis

#9 - - Anna:

Jättefin krans!!! Här väntar också ombyggnad och färgbyte av entrén...

#10 - - Katja:

himla snyggt :)

Till top