Här är vårt hus!

Högtider - stora & små / Permalink / 10
Här har ni vårt pepparkakshus som vi satte ihop och dekorerade i veckan som gick. Ni vet ju att jag gillar pyssel och tror säkert att detta är något som vi gör varje år men ack nej. Det är faktiskt hela 15 år sedan sist jag gjorde ett pepparkakshus. Vi kan väl säga att det gick så där den gången... I år kände jag att det var dags att göra ett nytt försök och barnen blev överlyckliga. Jag satte ihop huset och klistrade dit gelatinblad i fönstren och sedan fick barnen dekorera med kristyr, silverkulor och hjärtan. Lite hjälp på traven fick de men de är så duktiga och grymt noggranna, undrar var de har det ifrån *ler*... De påpekade också att huset skall ätas upp efter jul så därför har vi satt det i vintrinskåpet i köket så slipper de tugga på alltför mycket damm...


Foto: Karin Borg - Ellas Inspiration
#1 - - Cecilia:

Jag vill bo i ert pepparkakshus! :-) God Jul!!

#2 - - Åse:

Oj så fint!

#3 - - Johanna Gager:

Vad din blogg var full av massa härliga bilder och roliga ideér nu inför jul!



God jul!

#4 - - Carina - inspirera:

Vilket fint pepparkakshus! Kul att göra saker tillsammans...det är en av de bra sakerna med julen..

Kramen.

#5 - - Anna:

Men gud vilket fint hus ni har gjort!



Mvh



Anna

#6 - - [room] by sofie:

Det blev ju superfint, bra jobbat! Det är lite tålamodsprövande det där med pepparkakshus ;)



Ha en fin JUL!



KRam Sofie

#7 - - House of Jammi - blogg och webshop:

Vilket fint pepparkakshus - jag gillar den lilla tomten i skorstenen och fönstrena är grymma. Förra julen gjorde vi en pepparkaksborg som barnen verkligen gillade, i år hamnade vi i Kina istället så det blir nog ingen tid för pepparkakshus.

#8 - - Maria Anderson:

Så duktiga ni är! Kul med lite ny dekor.



Mvh



Maria A

#9 - - Mrs. b:

Tjusigt hus! Vi har ännu inte vågat oss på den övningen... :-)

#10 - - Katja:

snyggt hus :)

Till top