Enkla tips till Nyårsbordet

Dukningstips / Permalink / 5

Knappt har vi lämnat julens festligheter bakom oss förrän det är dags att ladda inför nyårsfesten. Här får ni några enkla tips som gör dukningen till det där lilla extra. I blomsterbutiker och hobbyaffärer kan man hitta både fina glasblommor och girlanger. De blir väldigt vackra att dekorera med på bordet. Handskrivna kort är alltid personligt och varför inte spreja några valnötter i silver, gör en skåra högst upp och vips har ni en annorlunda placeringskorthållare. Inspirationen kommer från Cox & Cox.

Tips! Jag har själv använt mig av liknande blommor att dekorera med. Mina köpte jag i en lokal blomsterbutik och ni såg dessa här!


Foto: eget kollage från Cox & Cox

#1 - - Åse:

Tjusigt! Jag gillar dekorationen kring glasfoten.

#2 - - House of Jammi - blogg och webshop:

Så fint det blev med glasblommor, såg lite krispigt ut på något sätt - en liten försmak av den kommande våren.

#3 - - [room] by sofie:

Oj vad läckert!

Ett litet sidenband runt besticken, supersnyggt! Och valnöten, tack för inspiration :)



Kram Sofie

#4 - - Anna Sand:

Finfina tips!

#5 - - Annika:

hmm..3 namn från the Twilight saga...rolig sammaträffning?

Till top