En försmak av Julafton

/ Permalink / 7

Ni missade väl inte Ernst igår kväll? Gud vilket mysigt hus! Precis som Ernst hade jag och barnen pysselkväll igår. Vi gjorde bla. julgodis och jag måste bara tipsa om Leilas "Rocky Road". Ljuvliga godsaker i choklad som man gör med salta jordnötter, dumlekola och marshmallows. Mums! Den fina glaskupan fick vi av kompisar på Halloween och den kommer att bli perfekt på julbordet.



Den här lite mindre varianten fick jag av samma familj när jag hade tjejmiddag. Då innehöll den en liten blomma som jag har självklart har lyckats "ta död på".. Nu får den istället fyllas med annat och godiset ni ser är sonens påhitt. Han och hans kompis doppade skumtomtar i choklad och sedan hällde de strössel över. Provsmakade och de blev grymt goda! Men nu gäller locken på tills julafton...


Foto: Karin Borg - Ellas Inspiration

#1 - - CreativeActivity - Sandra:

Vilket påhitt av killarna och så bra det blev! Allt ser ruskigt gott ut :)!

#2 - - Nilla:

Vad fint! Härlig inspiration du bjuder på!

#3 - - Åse:

Det ser riktigt smarrigt ut!

#4 - - axelina:

Jag gjorde rocky road förra året, farligt goda:)

#5 - - milla-andante:

Så fin glaskupa med text!!

Måste nog testa Rocky Road... även om den verkar farlig...:) Tomteskum är inte lika gott, men oj så kul att göra när det går så snabbt:)

Kram

#6 - - Proforma - Irene:

Rocky Road... mums! Syns på min blogg med :)

Fortsatt trevlig helg!

Kram

#7 - - Blogg by Maliin Stoor:

Visst såg jag Ernst =)

Mycket goda tips!



Fin glaskupa du har, såååååå användbar



Må gott



Maliin

Till top