Perfekt lördagsmiddag i det fria...

/ Permalink / 10
Vilket väder vi har!! Det känns nästan som vi har fått sommar och det är helt underbart. Vi har precis avnjutit en tidig lördagsmiddag på altanen och det är helt ljuvligt att kunna sitta ute. Förutom inredning och pyssel så är jag en riktig "matnjutare" även om det inte märks så mycket här i Ellas Inspiration. Men idag tänkte jag faktiskt bjuda på ett recept på en perfekt och lättlagad måltid.

Stek lite kycklingfilé i tunna skivor. Lägg ruccola, cocktailtomater och smulad chevréost på ett fat. Lägg på den varma kycklingen och avsluta med salt, peppar. Ringa över lite olivolja, balsamvinänger och flytande houng och vips har ni en underbar måltid!! Vi serverade färsk tagliatelle till men rätten går även utmärkt att äta "som den är"...

Smaklig måltid i solskenet!!

Tips: Salt & Pepparkvarnarna kan jag verkligen rekommendera. De är elektriska och kommer från Sagaform.


Foto: Karin Borg/Ellas Inspiration
#1 - - Victoria:

Vädret är ju helt underbart! O vad passar inte bättre än fräch sallad o pasta! Såg jättegott ut, måste prova nån gång!

#2 - - Carina - inspirera:

Så ljuvligt det ser ut! Det var ju en superlätt rätt...ska undersökas närmare!

Kramen.

#3 - - A-C:

MUMS! Verkligen lättlagat och säkert väldigt gott!

Ha en fortsatt skön helg!

#4 - - Linda:

Det ser läckert ut och ÄR så gott!! Det är precis sådan mat jag själv gärna lagar och äter. Gärna med foccaia-bröd till. Måste berömma dina söta rosor också. Är så sugen på att gjuta i betong nu.



Kram Linda

#5 - - Petra:

Men MUMS - så somrigt och gott det ser ut!!! Kram på dig

#6 - - Annika:

Ja, en perfekt dag för att äta utomhus har det sannerligen varit :) Tack för receptet. Det var ju lätt att fixa och nya tips behövs alltid!



Och tack för beskrivningen av betonggjutningen. Rosorna blev jättesöta. Sitter just nu och funderar på vad jag skulle kunna använda och gjuta i då jag har lite finbetong i källaren kvar efter allt badrumsgrejande.



Kram Annika

#7 - - Susanne:

Det där såg inte alls dumt ut, mums! Och lättlagat också :) Finns nog dessutom inget bättre ställe att äta på än ute, allt smakar mycket godare då av någon konstig anledning...







#8 - - Inspirera Mera:

Oj så gott det ser ut!

Kram Sandra

#9 - - Susanne:

Det där lät jättegott, det ska jag testa. tack för tipset! :)

#10 - - Maria Berg:

Jag hittade hit från Lotta och nu tänker jag också gå ner och steka lite kykling och göra sallad, MB

Till top