Påskens viktigaste tillbehör?

Högtider - stora & små / Permalink / 110
Visste du att påsken slår julen i godisätande bland oss svenskar? Ja, jag får erkänna att jag hör till skaran som mer än gärna mumsar på gott godis i påsktider. Som tradition hos oss fylls vår höna med allehanda läckerheter för både liten och stor. Lite roligt är att jag köpte den här hönan första påsken i huset och det är över 11 år sedan. Det är bara att konstatera att nu är den mer inne än någonsin i sin ärtigt gröna färg och härliga prickar! Med andra ord jag var galen i prickar redan då...

Tips: Missa inte Tinas Trädgård ikväll på TV4 Plus! Läs mer här. Dessutom drar jag en vinnare under dagen i Tävlingen om de supersnygga träskorna från Erika Tubbin!


Foto: Karin Borg/Ellas Inspiration
#1 - - Johanna:

Så är det, haha. Det här är godisårstiden :P



Fin blogg! :D

#2 - - johanna:

haha ja på julen finns det så mkt mer god mat på bordet så man orkar inte äta något godis då haha

#3 - - Cecilia:

Det förvånar mig inte det minsta.

#4 - - helena:

hehe jag äter nog fett med godis året om :p

#5 - - Karin A:

Ja visst är det gott med godis! Hönan är ju söt både utanpå och inuti! :) GLAD PÅSK! Kram Karin

#6 - - Emma:

Oja, det äts sjukt mycket godis i påsktider, men det är ju så gott!:)

#7 - - bea:

är inte förvånad :P

#8 - - Tess trött tokig morsa:

GLAD PÅSK

hoppas du får en toppen påsk :)

ska du klä ut dej till påska kärring



hehe

#9 - - JULIA, snart träningsnarkoman:

Lite läskigt med allt godis, men jag lyckas alltid tajma in att jag har godis"förbud" under påsken. Vilket inte alls är jobbigt när man tänker på hur dåligt man mår efter att ha ätit mycket godis.



Ha en glad påsk, puss!

#10 - - Moa:

Åh vilken söt höna! Ja, och på påsken bakas det lika mycket som på jul med, vi svenskar är ena sötsaker med andra ord! :D

#11 - - Lina:

Glad Påsk :)

#12 - - Anonym:

det är lite skrämmande att vi svenskar äter så mycket godis

#13 - - Celine:

Hehe, jag ska inte äta godis på ett år och det är alltid påsken som är svårast men jag har klarat det tidigare år i alla fall :)

#14 - - Mathilda:

Vilken söt höna :-)



Jättefin blogg!!

#15 - - Lena:

åh, vilken söt! :)

ja, godis i påsk är ju ett måste.. :D

#16 - - Jessica:

Jag är grymt sugen på godis nu, bara för att jag såg din bild

#17 - - Emma Damm:

Kika gärna in på min konstnärsblogg. Jag postar bland annat olika kändisporträtt och säljer även egendesignade linnen :-) Har även en pågående tävling!

#18 - - M.a.D.D.i.X - Ung Mamma & Gravid:

Men va mysigt! Nu vart man ju extra sugen på påskismat och godis :D Händer annars idag då?

#19 - - Natasha:

Det förvånar mig inte ett dugg.:) Förväntar mig ett stort godisägg i år med! Vad är det för påsk utan godis?:)



Glad Påsk!

#20 - - johanna:

Kan tänka mej att påsken vinner i godisätande... Haha det är väl ända tillfället då man nästan till och med mumsar i sig sånt godis man egentligen inte gillar... :P Typ sånna där jäkla små skumägg...



Ha det fint!

//Johanna

#21 - - Carina - inspirera:

Hörde om dessa gigantiska mängder godis som äts under påsken...kan inte fatta det riktigt!

Men visst har jag också köpt hem lite gott...men mest åt kärringarna ;)

Glad-Påsk-Kramen.

#22 - - linnèa:

Villka härliga bilder!:D

Påsken är ju bara för mysig!

#23 - - Tilda:

Jaha... det trodde jag faktiskt inte.

Hah, nu blev man ju extra sugen på godis ;D

hoppas du får en bra dag!

#24 - - Jessica:

åh min mamma har oxå en höna med godis i som hon haft sedan vi var små :)

#25 - - veronicasfoto:

Vilken söt blogg du har, fina bilder! Ja du... börjar man räkna antalet godisbitar som slinker ner får en ju att bli röd om kinderna! ;-)

#26 - - Cityprincess:

vi har också en påskhöna som vi fyller med godis! även den är sådär 10-11 år :D

#27 - - Trixie:

fin blogg :)

#28 - - chanelle:

fin blogg :)

#29 - - Josefina:

Glad påsk allihopa! =D

#30 - - Junitjej:

Det är gott med godis!

#31 - - VIIGGS:

nej det hade jag ingen aning om! ;D <3

#32 - - Deniesé:

Vilka fina bilder! :D

#33 - - c.:

muuuuuuuummmms påsk är godis. Inga hämningar då minsann =D



GLAD PÅSK!!!!

#34 - - Nitania:

Hejsan! Sista chansen nu, att delta i min supertävling. Tävlingen avslutas idag, och nu har du chansen att vinna en röd digitalkamera från Samsung S630 Fantastiskt va? Även hela 14 tröstpriser utlovas! Delta nu: http://nitania.blogg.se/2009/march/utkast-ny-tavling.html Vem som vunnit avslöjas imorgon!

#35 - - Proforma:

Ja, usch vad godis man ätit under åren, inte bara till påsk!

Kram

#36 - - agilitydream:

Jag blir inte förvånad över att man äter mer godis på påsk än jul. Under julen är det mest choklad men påsken kryllar av godis, det hör liksom till. Tyvärr måste jag vara försiktig med godisätandet då jag har diabetes typ 1

#37 - - Fatima:

Jag vill ha den där hönan.. Vet du var man kan köpa en liknande? :)

#38 - - Eva:

Hej! Ville bara titta in och önska dig en GLAD PÅSK/Eva

#39 - - Micha:

haha men det förståd man av sig själv att vi svenskar äter mest godis nu ;) man får ju typ 5 påskägg X)

#40 - - Johanna:

Supersöt höna!

#41 - - F:)NNY:

Jag skulle säga att jag håller med men nu för tiden mår jag bara illa av godis, jag hatar det godis är ju så gott! :/

#42 - - kalderenasproblemas:

jag är inte förvånad, vill ha godis!!! XD

#43 - - Alexandra:

Jag hör också till den gruppen!

#44 - - emelie:

håller med!

#45 - - Tösabiten:

Vad är bättre än att få ägget med godis i =) jag tillhör också de som äter mer godis under påsk än någon annan högtid.

#46 - - Anonym:

www.starcevic.blogg.se - en blogg som du ska checka in ;)

www.starcevic.blogg.se - en blogg som du ska checka in ;)

www.starcevic.blogg.se - en blogg som du ska checka in ;)

www.starcevic.blogg.se - en blogg som du ska checka in ;)

www.starcevic.blogg.se - en blogg som du ska checka in ;)

www.starcevic.blogg.se - en blogg som du ska checka in ;)

www.starcevic.blogg.se - en blogg som du ska checka in ;)

#47 - - SussieK:

Ja godis hör ju liksom påsken till!

#48 - - Emelie:

Vad mysiga bilder! Brukar inte fira påsk så men det är lite kul med allt godis och prydnader:)

#49 - - Rebecca:

Ja tycker personligen att de mesta av "påskgodiset" är riktigt äckligT! Föredrar det gamla vanliga godis sorterna <3

#50 - - Petra:

Mysig bild på påskägget :) Glad påsk.

#51 - - Karolina:

Glad påsk!

#52 - - S*:

Glad Påsk ;D

Jag gillar påsken, fin blogg. :)

Ska vi lägga till varandra i bloglovin :D

#53 - - KHADIJA:

aha..trodde man åt lika mkt, fast julen äter man kanske mest mat och knäck..och påsk godis godis =)

#54 - - Camilla:

Åh, vilken härlig blogg du har!! :D Spana gärna in min och Lisas dubbelblogg om du vill också! Hare skitnajs!

#55 - - Lillis:

Nej men det e ju sant.. aldrig äter man så mkt godis som till påsk. När jag var liten så var påsk min favorit högtid, undra varför?! :D haha

#56 - - Nathalie:

Fin bild:) Glad påsk:)

#57 - - sandra:

mycket godis nu under påsk. :)

#58 - - Marie:

Det förvånar inte mig heller så mycket, även fast man äter mycket godis under julen också! :)

#59 - - Annelie:

Vi har redan käkat upp två stycken fulla påskägg och fler lär det bli ;-)

#60 - - Hemma hos Katta:

Vad pysslig du är! Jättefin blogg!



Ha en mysig påskhelg, kraam Katta

#61 - - Liene:

ag brukar äta godis när jag vill och när jag har råd:P så det skiljer inte så mycket mellan vardag och högtider för mig, höhö.

#62 - - Johanna Svenningsson:

Oh, jag älskar de där färgade äggen! =)

#63 - - födelsedagsbarnet:

påskgodiset är godare än julens, tex. chokladkaninerna ^^

#64 - - Dilan Amin:

hejhej (;

vad gör du?



KRAM!

/ www.mramin.blogg.se

#65 - - elin:

GLAD PÅSK :D

#66 - - Kamilla - Fotoblogg:

Det förvånar inte mig, hehe.

fin blogg!

#67 - - Jonna:

Söt höna :)

Glad Påsk!

#68 - - Hanna:

Det är nog sant det där med godisätandet, och butikerna gottar sig nog (Ica Maxi sänker till och med priset för att vi ska köpa desto mer också).



Ha en trevlig påsk.

#69 - - Elin [ d i zz y l i c i o u s . b l o g g . se ]:

Jättefina bilder! :)





~ Glad Påsk ~

#70 - - Jells:

Fina bilder :)

#71 - - malinm.se - en smart brunett!:

Mums, man måste få frossa lite under påsken, det är som med julen - det hör till :)

#72 - - Ida:

har inte käkat en enda påskgodis än jag.. men det ska jag försöka ändra på=)

#73 - - Ida:

Åh, jag älskar designen på din blogg! Så ljus och glad och fin :D Fuick mig att inse att det är dags att vårstäda min bloggdesign ;)

#74 - - Inspirera Mera:

Ja godis under påsken är det bästa!

Kram Sandra

#75 - - Alexandra:



Godis är ett MÅSTE på påsken absolut!



#76 - - Pitetjej [FOTOBLOGG]:

Jag kan tänka mig att påsken är den högtid då vi äter som mest godis :D Undrar hur många kilo godis det säljs runt om i landet under den här veckan...



Glad påsk!

#77 - - Anna:

Försöker vi inte alltid hitta en ursäkt till att få äta godis och annat gott? ;)

#78 - - Elin:

kanske att man äter mer godis under påsken, men själv äter jag mer SÖTSAKER under juletid;)

#79 - - Catrin:

fin blogg...

Puss i påsk

#80 - - Linnea:

haha vem äter inte godis till påsk?! :P

#81 - - Anonym:

glad påsk ;D

#82 - - Barbro S:

Jo, visst äter vi mest godis nu. Själv har jag en favorit, Anton Berghs Mandelägg. Ljuvliga med choklad och en hel mandel i varje.

#83 - - victoria:

Fin blogg.



http://entillblondin.blogg.se

http://entillblondin.blogg.se

#84 - - agnes&josse:

haha det stod om det i våran tidning, vi skelleftebor köper påskgodis på lösvikt som tillsammans blir typ flera ton xD och här bor det ca 71000 people =D

#85 - - Brunkullan med Mosipperötter:

Japp! Prickit är så fint!

#86 - - Oxid:

Ofta, jag har inte ätit mycket godis alls XD har inte ens fått mina påskägg ännu XD Hur mycket godis har du ätit hittills då? :P

kram Michelle Oxid

#87 - - Linus:

Jätte bra inlägg.

Besök gärna kuul.webblogg.se

#88 - - Tessan:

Oftast i påskäggen hemma som man får är det pengar så jag äter inte så mkt godis på påsk.

Det är faktiskt mer på julen för min del! ;)



Fin blogg! :D

#89 - - Annette:

Man brukar ju säga att ränderna aldrig går ur, men i ditt fall är det väl så att prickarna aldrig går ur... :-)



Glad Påsk!



Annette

#90 - - jessica:

påskgooodis :D

#91 - - Fru Decibel:

Jag är också galen i prickar. Mest rött med vita prickar. Tror att det härrör sig från en bok, som jag läste som mycket liten, som handlade om tre flickor, Rufsi, Tufsi Tott, som hade röda klänningar med vita prickar.

#92 - - Anonym:

Muuums! Låt det blir påskafton nu ;)

Fin blogg!

#93 - - Sanne:

Vi har också en speciell skål i form av en höna som vi har godis i vid påsk. Inte lika fin som din prickiga dock. men det är kul med små traditioner. :) Glad påsk!

#94 - - Angelica:

prickar e nice :) +väldigt mysig bolgg :)

#95 - - Milica:

Gullig höna :P Vart köpte du den?

#96 - - Mrs. b:

Ja, här har du också en riktig godisgris! Så påsken brukar definitivt inte bli något undantag... :-)

#97 - - Mamma Melissa:

Ja, det förvånar mig faktiskt inte. Vi har inte så mycket godis under julen, inte mer än egengjord knäck och alladinasken. Men under påsk så är det ju överfulla påskägg för hela slanten!:.))

#98 - - evelina:

Gott med godis :D

#99 - - ida:

Jag äter faktist mer godis runt jul än runt påsken. Även fast godis hör till påsken!! (:

#100 - - Tess trött tokig morsa:

glad påsk på dej...

missa inte i morgon drar jag vinnare till tävlingen om att vinna en mumin mugg/skål så passa på att tävla



ha en fortsatt trevlig påsk



kram

#101 - - Jönsan:

hihi. MUMS.

#102 - - Nilla:

GLAD PÅSK!

#103 - - Natthakan:

Fina bilder, Glad påsk!

#104 - - Emelie:

Jag jobbar i en butik där jag säljer godis m.m..

och folk handlar godis som de vore jordens undergång.. 1,5 till 2 kg per familj..

hejhej löpbandet.

#105 - - Michael:

Vi brukar inte köpa sådäår vansinnigt mycket mer godis under påsken jämnfört med annars, om det beror på att vi äter mindre eller mer godis till vardags än andra, det är en anna fråga :P

#106 - - Tina:

Kan tänka mig påsken slår julen i godisätande. Alla köper massa påkgodis till sina barn osv. :) Men godis är alltid gott oavsett vilken dag eller högtid.

#107 - - Emma:

ÄLSKAR GODIS :D hiihi

#108 - - nadja:

jaså. det visste jag inte :) jag äter mer godis när det är jul än påsk iaf :D haha aja. stilig hörna ;)

#109 - - Kajsa:

Gud vilken fin!

#110 - - Linezza:

jag hade planerat att ha en hel vecka utan godis läsk och sånt onyttigt men jag klarade det i en halv dag x)

det är ju omöjligt med att försöka med nått sånt under påsk ju! :p



kram! :D

Till top