Fototriss: Sten

/ Permalink / 22
Då var det dags för Fototriss igen. Den här gången är det materialet Sten som skall tolkas och sten är ju även att ses som en bergart och här kommer mitt bidrag in... 1878 uppfördes nämligen Connecticut State Capitol och den här byggnaden är helt gjord i granit och marmor (bergarter). Jag besökte nämligen Connecticut i höstas och passade på att ta några bilder av den magnifika byggnaden ritad av arkitekten Richard M. Upjohn. Han är egentligen mest känd för att rita katedraler och när man ser byggnaden så är det just en katedral den ser ut som. Byggnaden är utsedd till ett historiskt landmärke i USA.


Foto: Karin Borg/Ellas Inspiration

Jag måste ju även bjuda på en "bonusbild" så att ni ser byggnaden i all sin prakt...Den är verkligen pampig!

Kika in i Fototriss för fler tolkningar på temat!

Anmäl dig gärna i min tävling, du kan vinna en alldeles egen "Sven"... Klicka här!


Foto: Karin Borg/Ellas Inspiration
#1 - - Jo:

Oj, vilken pampig byggnad! an känner sig alltid så liten på sådana ställen, men santidigt delaktig i något stort när man går där! :)

#2 - - Randi:

Vilken vacker och ståtlig byggnad! Älskar alla vackra detaljer som smyckar byggnaden.

#3 - - princexswe:

Ja, det måste jag hålla med om. Pampigt, läckert som ett äventyrslott. Ganska oamerikanskt. Jag gillar den andra bilden bäst.

#4 - - paula:

Vackra kort på vacker byggnad

#5 - - Nilla:

Vad fint! Ha en bra dag.

#6 - - Dahlarna:

WOW vilken byggnad! Otroligt imponerande! Gillar verkligen ditt urval av bilder i trissen! Kul att även se hela byggnaden! Hoppas att du får en härligt solig söndag! KRAMAR!

#7 - - Kerstin:

Makalöst vacker byggnad. Gillar alla bilderna men en favorit blir detaljbilden. Läckert! :)

Ha en fin dag.

#8 - - Fotsteg i Rabatten:

dom där husen kan man titta på länge och ändå hitta nya detaljer.

#9 - - Solvarma Irene:

Hej!



Ja detta var en mäktig byggnad i sten.



Solvarma kramar från Irene

#10 - - NatrueFootstep:

Snygg Stentriss på en vacker byggnad.

#11 - - Proforma:

Verkligen en pampig byggnad! Alltid svag för närbilder så den sista bilden gillar jag allra bäst!

Kram

#12 - - Photos by Storm:

Väldigt vacker byggnad och jag hade nog inte gissat USA på den. Undrar just vad den används till? Bra med sista bilden så man får helheten/Lis

#13 - - Hero:

Vilken ståtlig byggnad! Jättefina bilder!

Ha det så bra

#14 - - lilalili:

Verkligen en magnifik byggnad! Dina bilder är ju dessutom superbra, mest tycker jag om den andra bilden.

Hoppas du får en skön kväll! Kramis

#15 - - Amanda:

En vacker byggnad och vad tungt att bygga den i granit. Fina foton på ett palats. /Amanda

#16 - - Lallis:

Men du, vilka helt underbara bilder:)

kra Lallis

#17 - - Caroline:

Vilka häftiga bilder! Ha det bra!

#18 - - Katja:

Vackert :) Sten är så fint! =)

#19 - - Jah Hollis:

Onekligen en tjusig byggnad. Sten kan användas till mycket.

#20 - - Mitt i Fågelsången:

Häftig byggnad, och kul m tre foton av samma motiv. Min favorit blir andra fotot.

#21 - - Ingrid:

Snygga bilder. Min favorit blir bild nr.2

Mina bilder på temat sten är lite annorlunda.

Kram Ingrid

#22 - - Skjutgalen:

Wow! vilken byggnad, som du säger jättevacker och pampig. Detaljen med stenbården är min favorit.

Till top