Tänkvärd handling...

/ Permalink / 17

Igår visade jag mina tänkvärda ord och idag vill jag uppmana er till en tänkvärd handling!! Lite annorlunda mot mina vanliga inlägg men jag kände att jag behövde göra detta.

Via en kompis fick jag reda på att en bekant till henne förlorade sin dotter Madde den 15 september i vad dottern alltid kallade "Den jävla idioten". "Idioten" var diagnosen Desmoplastic Small Round Cell Tumor, DSRCT och 1 år och 2 dagar efter Madde fick sin diagnos så förlorade hon kampen och somnade hon in i närhet av sina nära och kära. Hennes gripande berättelse och hennes kämpaglöd kan du läsa om i både Maddes blogg "Jag e frisk"  och bloggen som hennes mamma har "Leva idag". 

Om du vill får du gärna gå in på Barncancerfonden och skänka ett bidrag precis som jag och många med mig direkt till Maddes minne. Fonden heter "Den jävla idioten" och har startats av Peter med bloggen Enbart.

Så här skriver Maddes mamma om insamlingen; "Om alla fortsätter sitt liv i "Maddeandan" kommer världen att bli
mycket bättre och jag vet att Madde gråter lyckotårar i himlen tack vare detta fantastiska initiativ!"

Sprid gärna den här uppmaningen vidare! Vi är många som kan göra skillnad!


Foto: ©Ellas Inspiration

#1 - - Lissen:

Man får en stor klump i hjärtat, när man läser om hennes tragiska sjukdom.

Tillsammans som du säger kan vi göra skillnad.

Kram Lissen

#2 - - Kerstin:

Oj så sorgligt. Det är aldrig roligt när barn blir sjuka och den där idioten är riktigt hemsk. Alla kan ju bidra till forskningen. Man behöver inte skänka stora summor. En enda liten tia gör ju skillnad mot att inte ge nåt alls.

Tack Ella för att du får oss att tänka till lite.

#3 - - Lisa:

Usch vilken tragisk sjukdom och för hela familjen! Hoppas familjen kan resa sig starkare ur detta, och bevara minnena väl!

#4 - - Mallaco:

Ja, jag skänkte pengar i går. Det är en självklarhet att förändra anser jag, men ibland går omvärlden lite för fort, man hinner inte reflektera livet!

#5 - - Camilla:

Det är så svårt att sätta ord på vad man känner när man läser det du skriver, och hennes mammas ord, det skär i hjärtat och man får en klump i halsen. Starkt av henne att blogga om sjukdomen, det hjälper andra att kunna relatera till den. Tänkvärda ord och det är klart vi tillsammans ska försöka bekämpa cancer genom att bidraga till forskning!

#6 - - peter pc carlsson:

Det har varit ett så enormt härligt stöd. Jag tror helt enkelt att vi söker saker som är meningsfulla. VI vill bidra.



Tack

#7 - - jenny:

Bra initiativ:-) Kram/jenny

#8 - - Annica:

Livet känns verkligen inte rättvist när man läser saker som detta! Jag skattar mig lycklig över att mina barn är friska och att jag själv har hälsan! Men jag vet att livet är skört och att det kan vända jättesnabbt...



Kram Annica

#9 - - Anki:

Nu vet jag inte vad jag ska skriva... Så overkligt, att först läsa rader skrivna av henne själv, sedan är hon plötsligt borta... Vilken stark mamma hon har, fantastisk person måste hon vara!

#10 - - Ullis/Leva på landet:

Läste om Madde på en annan blogg. Så gripande. När jag hamnade på hennes sida första gången förstod jag inte att hon var borta, blev så konstigt när jag sedan förstod det. Ena studen känns hon så levande med så mycket hopp och nästa är hon borta.



Kram Ullis

#11 - - Eva Linnea:

Sorgligt, sorgligt! Jag skänker pengar varje månad till Cancerfonden via autogiro. Då glömmer man inte bort det. Inga stora summor, men på några år blir den en slant. Kram EL

#12 - - Fredrik *Frisören:

så otroligt fort allt kan gå...

#13 - - carina:

Jag skickar en tanke till Madde och hennes anhöriga

#14 - - J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Usch va sorgligt! Men ett bra initiativ med insamlingen! Kram

#15 - - Dessi:

usch det är hemskt att läsa om henne! så ung...

#16 - - Isabels värld:

Jag kommer också skänka en slant. Har suttit och gråtit och läst om denna unga tjej. Otroligt orättvist!!! Kram Pernilla

#17 - - Inger:

Vilken underbar bild du har fått fram.Ett Hjärta som gråter.Ett fint budskap.Kramar i massor.

Till top