Jag kunde inte motstå "Ella"...

/ Permalink / 31

Först vill jag skicka ett varmt tack för alla gulliga kommentar ni lämnade på min tolkning av veckans Fototriss. Otroligt roligt att ni gillade mina bilder. Jag får erkänna att jag har blivit väldigt dålig på att hälsa på er det senaste men tiden räcker helt enkelt inte till men snart så.....

Känner ni förresten igen den där känslan hur bara en sak eller ett mönster riktigt biter sig fast? Jag har varit på jakt efter höstgardiner till köket och efter att jag sett "Ella" så var det precis den känslan som infann sig. Anledningen till att jag inte ville satsa på "Ella" var att  tyget fanns bara som metervara och jag var inte så sugen på att sy. Men efter att ha inventerat samtliga butiker i både stan och grann-staden så gav jag upp. I helgen köpte jag helt enkelt hem "Ella" så nu är det bara symaskinen som får tas fram....Men det är som min kompis N sa "det där tyget är ju bara du" och visst var det så!

"Ella" är alltså namnet på en av höstens nyheter från Åhléns som nu kommer att hamna i vårt kök! Vilket passande namn eller hur?


Foto: ©Ellas Inspiration

#1 - - Emma:

riktigt fint tyg (det är tyg va?) finns det även på annat än textilier?

#2 - - Petra:

Åh, vilket vackert tyg. Gissa vilken typ av mönster folk tycker är "sååå Petra"? ;-)

#3 - - Anonym:

Vilket fint tyg! Och grönt är det också! Jag får nog införskaffa en liten bit till ruckel-vardagsrummet som ska grönas till! Bra tips! Tack! :)

Ha det gott!

#4 - - carro:

Ha en Bra dag!!



Hälsningar

Carro

#5 - - anna:

vilket vackert monster, gillar verkligen den grona fargen

kram

anna

#6 - - Åsa:

Snyggt tyg !,

å kul att det heter Ella !!

#7 - - Anki:

Vilket tjusigt tyg! Kul med namnet :D

Hmmm... har ett själv på lager i skåpet som liknar lite och med liknande färger, men vet absolut inte var jag skulle lägga det... Det är stadigt, kunde passa som möbeltyg.

#8 - - Helena-hem ljuva hem:

Ja, vilket passande namn (-:, och jättesnyggt tyg också! Tapeten i inlägget nedan är förresten verkligen helt underbar!

#9 - - Lisa:

Verkligen pasande namn! och så snyggt tyg!! Kommer bli tjusigt! Blir det panellängder?! KRAM

#10 - - Johanna.B:

Det är så fint. Såg det senast på Åhléns i helgen, va bara tvungen att känna lite på det :)



Spännande att se resultatet. Kommer nog bli gyrmt snyggt!



Kram

/Johanna

#11 - - Anna:

Åh vilket snyggt tyg! Passar ju perfekt hemma hos er på många sätt och vis ;-)



Kram Anna

#12 - - matte:

Läckert!

#13 - - Iris:

Det var ju ett väldigt fint tyg, som gjort för dig ju ;)

#14 - - Lilla jag:

Det var verkligen fint! Helt klart ett passande namn ;)

#15 - - Hem och Lycka:

Snyggt! Och passar ju perfekt! :-D kram!

#16 - - annica:

Jättehärligt tyg:)



Kram Annica

#17 - - Isabels värld:

Jädrans rent ut sagt så snyggt tyg!!!! Kände en sådan där måste ha-känsla när jag såg det =) Jag har ju också en Ella så det passar ju bra =)



Ha en trevlig kväll! Kram Pernilla

#18 - - Lotta:

Häftigt tyg! Och vilket bra namn sen!

Kram,Lotta

#19 - - Mia:

Otroligt snyggt tyg! ...och namn med för den delen.:)



Kram Mia

#20 - - Tjohalias blogg om inredning:

Vilket snyggt tyg!

Kram Sandra

#21 - - Karin A:

Verkligen snyggt och passande! Ha en skön vecka...



Kram Karin

#22 - - Mrs. b:

Jättefint tyg - har också spanat på den länge länge nu. Får se om det blir nåt inköp.

#23 - - MissStorm:

Ibland hittar man någonting som verkligen är helt rätt. Det verkar du verkligen ha gjort nu!



Kram

MissStorm

#24 - - MJ:

Vilket fint tyg!

#25 - - JOSEFINE:

godmorgon :)

#26 - - BlomsterDesign:

Jätte snyggt tyg! och väldigt passande =)

Kram elli

#27 - - Malin S:

Jag fastnade också för "Ella" när jag var på Åhléns förra veckan. Dock passar färgerna inte in i vårt kök, tyvärr. Tyget är så skönt retro =)

#28 - - Eva Linnea:

Grattis till det nya och på alla sätt passande tyget! Kram EL

#29 - - Nillonen:

Åh, det ruggigt fina tyget! Tyckte det dröjde länge innan du köpte det!!! :) Men jag håller med dig, det där med att sy.....Får väl ta en runda med hunden en mörk kväll och köra ett span i fönstret...

KRAM!

#30 - - Nillonen:

Åh, det ruggigt fina tyget! Tyckte det dröjde länge innan du köpte det!!! :) Men jag håller med dig, det där med att sy.....Får väl ta en runda med hunden en mörk kväll och köra ett span i fönstret...

KRAM!

#31 - - Anna:

Före jul skulle jag köpa en snutt till tvättstugan - det var slut! Hoppas det kommer tillbaka.

Till top