Dukningstips med äppletema

Dukningstips / Permalink / 19
Det är ju riktiga äppeltider just nu och jag fortsätter dagen med mer inspiration till bordet. Jag tänkte tipsa om ett väldigt enkelt och annorlunda sätt att använda ett äpple på. I detta fallet till att göra dukningen lite festligare....

Klipp ut formen av ett löv i papper och skriv dit gästens namn. Vill du inte skriva för hand som jag gjort så kan du ju ta någon snygg stil i datorn och skriva ut på en skrivare och sedan klippa till formen. Sätt fast lövet med ett lite grövre snöre. Klart!

Jag lovar att dina gäster kommer att bli stormförtjusta i den här enkla dukningen!

Med det här tipset önskar jag er alla en riktigt mysig helg!

Kram Karin


Foto: ©Ellas Inspiration
#1 - - Johanna.B:

Så fint! Du är bra på det här med fina och finurliga dukningar! :)



Kram

/Johanna

#2 - - Hem och Lycka:

Så snyggt! Jag fotar oftast med nikon d40 men har även en konica minolta dimage. Jag redigerar mina bilder i photoshop och fotar helst i rummet med söderläge! kram!

#3 - - Kerstin:

Vilken bra idé och vad duktig du är på att komma med nya fräscha idéer. Själv trampar man runt i samma ekorrhjul och vet knappt hur man ska förändra dukningen. Tack för hjälpen. :)

Ha en jättebra fredag.

#4 - - Petra:

Åh, så vackert, lika fint som alltid!

#5 - - Stina:

Åhh det där var verkligen fint. Kramis

#6 - - matte:

snyggt och enkelt! jag gillar dina dukningstips, själv har jag så dålig fantasi när det gäller dukning att jag behöver alla tips jag kan få:)!

kram

#7 - - Linda:

Tack för fina dukningstips! Så enkelt men så snyggt!



Kram Linda

#8 - - Å:

Det enkla är ju oftast snyggast , matchningen med servetterna var tjusig !!!!

#9 - - Anna:

Va snyggt det va, riktig höstkänsla:)

#10 - - Tjohalias blogg om inredning:

Vilket underbart tips! Det ska jag komma ihåg, kram Sandra

#11 - - Anna:

Jättefin dukning! Jag tycker det är så snyggt med äpplen.



Ha en mysig helg du med!

Kram Anna

#12 - - jannica:

allt bra idag?

#13 - - Designtjejen:

Åh, vad fint! Jätte härligt! Perfekt nu när det är så mycket äpplen i trädgårdarna!

Kram

#14 - - Annica:

Snyggt!!

Gillar den gröna dukningen bäst!



Kram Annica

#15 - - Miss Agda:

Gud så kreativ´du är! Supersnyggt!

Ha en skön helg!!

#16 - - Annette:

Jättebra tips! Tack! Ha en trevlig helg!



Kram Annette

#17 - - MissStorm:

Så fint! Vilket bra tips! Funderar för fullt över vad jag ska göra av alla äpplen...



Trevlig helg!

Kram

MissStorm

#18 - - Krusiduller- inredning medmera:

vilket bra tips, det var ju supergulligt! :)

#19 - - morsdeka:

Mycket festligt! KRAMEN!

Till top