Eko-vecka hos Ellas Inspiration

Inredning & Shopping / Permalink / 16
Ja,  med start imorgon så tänkte jag faktiskt göra inlägg med lite extra tanke på miljön. Barnen har precis haft eko-vecka i både skola och dagis och det har smittat av sig på övriga familjen. Det är är bra med små miljöambassadörer i hemmet för man får sig en och annan tankeställare. Nu har vi te.x. den här gulliga batteriholken stående hemma. Dottern hade med sig den hem och påpekade noga att  "om man inte lägger batterierna där i så blir skogen giftig".

Därför kommer jag under nästa vecka att visa inredning  och ge shoppningtips på saker där man har tänkt lite extra på miljön. Det kan vara i form av att man använt te.x. ekologiska, återvunna och miljövänliga material.

Häng gärna med du också och tänk lite extra på miljön under veckan!


Foto: ©Ellas Inspiration
#1 - - Lilla jag:

Vilken bra idé med miljövecka! Alla kan ju göra någon, som man säger.

#2 - - Freddy:

Fin blogg :)

#3 - - älinpälin.:

jag är ALLTID miljömedveten. Ska faktist bli miljöminister när jag blir stor. ;D

#4 - - Helen:

Vad smart med en miljövecka. Det är från barnen jag tror att mycket måste komma för att vuxna ska ändra sina vanor. Ska bli spännande att se vad du har att visa under veckan.

#5 - - dahlarna:

Hihi - vi har också flera av dessa Bamse-batteri-holkar hemma. Barnen klipper ut KRAV-märken & talar om för oss i affären vad vi ska köpa :-). Vi har faktiskt blivit mer medvetna om vad vi köper, sedan barnen ifrågasatt! KUL!

KRAMISAR!!

#6 - - Petra:

Lustigt att du bloggar om just eko, för jag har verkligen försökt skärpa till mig där. Igår handlade jag så mycket eko det bara gick.

#7 - - jennifer:

va med och tävla om fina smycken från puss.se i min blogg nu!

#8 - - Sofie:

Vad intressant och vilken bra idé! Ser fram emot dina inlägg (ja, det gör ju alltid förstås) :) Kram!

#9 - - anna:

==================================

tycker det ar super att barnen ar

miljomedvetna!!! mina papekar saker

hela tiden, har fatt mig att verkligen

tanka till

kram

ana

======================================

#10 - - Ullis/Leva på landet:

Åh har du också Bamses batteribox, s. Sådana har vi delat ut till alla barn i skolan. Många inlägg har det blivit medans jag har tagit paus. Mycket fina bilder precis som vanligt. Det gillar jag så mcyket me att titta in här.



Ha en bra vecka!

Kram Ullis

#11 - - Frida:

Vilket bra initiativ!

#12 - - Junitjej [Bloggarnas stegrace]:

Den där batteriholken känner jag igen! Vi har ett miljöråd på skolan och där ska vi berätta om batteri-materialet, som finns för både de yngre och de äldre eleverna.

#13 - - emelie:

Gud vad bra att barnen får lära sig sånt i skolan och redan på dagis :)

#14 - - sanna:

jag försöker vara miljömedveten

#15 - - Camilla:

Roligt att barnen får och ger så mycket miljöinspiration. Min stora kille på 7 år har börjat ge mig tips om att tänka på miljön. Ev är han påverkad av mig också eftersom jag har en ekologisk guide på nätet, EkoLifestyle. Gå gärna in och titta, jag har en premiärtävling just nu i oktober. Ska bli intressant att läsa dina tankar och tips :)

#16 - - morsdeka:

En jättesöt batteriholk. Här hamnar alla gamla batterier i en påse eller gammal papplåda innan de senare får åka flakmoppe till miljöstationen. Kanske skulle be Kärleken bygga och måla ett snitsigt kärl att förvara dem i. KRAMEN!

Till top