Fototriss: Så här ser det ut idag...

/ Permalink / 46

I veckans Fototriss så skall man fotografera utomhus och visa hur det ser ut idag. Mina bilder är därför alldeles färska och visar hur det ser ut i vår trädgård nu på morgonen. Jag gick ut en sväng och fick syn på de här små smultronblommorna som trots frost och höstrusk fortfarande till viss del står i full blom. Otroligt vackert blickfång bland alla höstlöv!

Kika in på Fototriss för fler bilder!


Foto: ©Karin Borg/Ellas Inspiration

#1 - - Kurator Pia:

Vackra foton! Ha en bra vecka!!

#2 - - Irrhönan:

Smultron - i november?

Vilken konstig värld vi lever i. Fast jag har å andra sidan mogna hallon i trädgården fortfarande.

Fina bilder!

#3 - - Petra:

Åh, vilka underbara bilder!

#4 - - annette:

Ja, blommmorna såg trots början av november faktiskt vackra ut, men lite trötta;)



mvh //annette

#5 - - Lissen:

Vackra bilder på smultron blomman!

Ha en skön söndag!

#6 - - Nilla:

Vad fint! Ha en skön dag.

#7 - - m a j a h q v i s t:

sv: Tack så mycket, måste ju såklart säga detsamma! Underbara :)

#8 - - Sickan:

Fina bilder alla 3!

Kan inte välja nån favorit bland dom.

Kul att du hittade såna motiv i november månad!

Ha en bra dag!

#9 - - MMS:

Vackra bilder på oväntat motiv en novemberdag.

#10 - - Megera:

Smultronblommor är fantastiska...jag har också sett dem....

#11 - - Zippo:

Jättefina och lite oväntade bilder med tanke på att det är höst.

Tar inte ut nån favorit då jag tycker att alla var lika fina.



/Zippo

#12 - - Eva-Lena:

Fina bilder från trädgården meeen smultronblommor i jultider, är lite "scary" faktiskt :)

Ha en skön söndag!

#13 - - Fröken Mita:

Är det smulltron eller jordgubbar´s blommor i November, vart är vi på väg

#14 - - Carro5344:

Vackra bilder, du verkar ganska ensam om att inte ha det grått idag. Favorit blir bild nr 2

#15 - - Marie:

Ja än finns det lite blommor kvar! Jättefina foton!

#16 - - Veronica-I FOKUS:

Blommor i november??

Fast jag e ju norrlänning så här har de somnat för länge sedan, så kul att få njuta av dem längre.

Men det är ju juuuul snnnart =)Ja hur konstigt som helst. Första bilden blev min favo!

Ha en skön dag =)

#17 - - Nettan:

MEN, finns det smultronblommor hos dig??

Här i Jämtland är dom borta för länge sen.

Ha det så bra. // Nettan

#18 - - Anna:

Fina bilder. Den första måste bli min favorit =)

#19 - - dahlarna:

Otroligt fina bilder på smultronblommor! Jag tog faktiskt också foto på ett smultron idag - ett rött! Fast jag valde att ej ta med det i dagens fototriss. Hoppas att du får en mysig söndag! Blir det någon ny fin dukning till farsdag? KRAMISAR!!!

#20 - - klara:

Den första bilden blir en favorit. Man skulle inte kunna tro att det fortfarande fanns några blommor kvar när man tittar ut på det tråkiga höstvädret. Men lite mysigt är det ju också.

#21 - - Photos by Storm:

Härligt med smultron i november. Men tyvärr ej ätbara. Fina bilder/Lis

#22 - - Katja:

finfina bilder :)

#23 - - Guldlock:

Så vackra bilder - de blir favoriter alla tre.

#24 - - Proforma:

Fina bilder! Jag har också smultronblommor i trädgården!

#25 - - Trebarnsmamman:

Häftigt med höstsmultron!

#26 - - Avsändare Margareta:

Jag har också sett blommor i höst som inte borde vara kvar, tack vare det fick du också fina foton.



/Avsändare Margareta

#27 - - Anna Hammar:

Vilka fina bilder, jag längtar till sommaren och goda bär när jag ser dessa.

#28 - - phoebe:

Modiga blommor!! Ettan får min röst och hoppas de kämpar kvar ett tag till=)

#29 - - maria_6909:

Vad fina dina bilder är! Min favorit blir den 3:e bilden! =) /maria_6909

#30 - - Bengavoice:

Tuffa små blommor som trotsar kyla, mörker och vind.

#31 - - lottam:

Fina bilder - men blommar i november - Här märker man av klimatförendringarna.



Tack för kommentaren hos mig, ryggen värker efter trädfällningen.

Ha en fortsatt fin kväll!

#32 - - Irene:

Hej!



Vad ljuvligt med smultronblommor så här års.



En skön söndagskväll önskar jag dej.



Irene

#33 - - Anette:

Åh, vad härligt! Har du tur får du kanske smultron på julbordet :-) /Anette

#34 - - Lallis:

Så fina bilder:)

#35 - - cattis:

Halloj!



härligt att du hittat något som fortfarande dröjer kvar efter sommaren :-)

#36 - - SysterLilli:

Väldigt fina bilder. Smultron är ju så gott! :)

#37 - - Eva:

Härlig triss! Den största bilden är min favorit! Hälsningar//Eva

#38 - - Synne:

Blommar jordgubbarna!!!!

Vilken härlig triss. Får vårkänslor i dimman.

Tack för den.

Kramen Synne.

#39 - - Veronica:

Härligt att se att smultronblomman inte gett upp trots höskrusk :)Första bilden är underbar!

#40 - - Jo:

Tjusiga bilder, även om det verkar knepigt med smultronblommor såhär års.. :)

#41 - - Jah Hollis:

Tänk att dom har klarat sig så bra. Fina foto är det.

#42 - - Kerstin:

Men tänk att det fortfarande finns smultronblommor. Naturen är fantastisk. :)

Ha en fin dag.

#43 - - Hasse:

Morrn

Det finns dom som är lite "sega"



Kul att se att någon trotsar klimatet.

Ha de bra

Hasse

#44 - - Ingalill_S:

Oj att de har klarat sig så länge,jättefina bilder.

#45 - - Karins fotoblogg:

Så snyggt! Gillar att de är bruna i kanten!

#46 - - matte:

nämen vilken raring!

kram

Till top